[elektro-etc] Szep uj (autos) vilag -> diagnosztika
Erdos Zoltan
erdosz at gmail.com
Wed Sep 18 21:57:06 CEST 2013
akkor egy ravasz kerdes :
octavia 1,6i benzin. egyik nap teljesen ok, masnap hosszas reszelesre
indul es amig nem meleg, addig nincs ereje, csattog, kohog.. melegen
teljesen ok.
ac, trafo cserelve, gyertyak tisztak. motor felujitas fel eve, azota kb
15e km
"allitolag" a vizes benzintol a a fuvokak berozsdasodtak, nem oda
fujnak, ahova kell.. :-) csere 4*40 rugo...
velemeny ? :-)
2013.09.18. 21:50 keltezéssel, charles hoss írta:
> Igen. A lanc vege a gyertya . A gyertya rossz , talan nem akkora gond , de
> a kovetkezo a kabel- az mar tuti meg tud artani a trafoknak es igy tovabb.
> Ami egyelpre jonak tunik - benya nyomas , ellato rendszer - ha ezek
> gyengulnek , akkor vagy terhelesen jon elo a hiba es nem terhelesvaltaskor
> vagy nem egyszerre minden hengeren .
> Kompresszio - szinten nem egyszerre megy el.
> A torque alighanem megmutatna ha valamelyik lenyegesebb szenzor
> hulyesegeket mutatna - marad a nagyfesz resz.
>
> Bye
> Dexter
> On 18 Sep 2013 21:02, "Xorn" <toth.endre at gmail.com> wrote:
>
>> Ha a gyújtás nagyfesz részével van gond, ott az egyedüli gyertyacsere
>> nem biztos, hogy segít. Ott sajna a tarfót + kábelezést + gyertyát
>> kellene egyben cserélni, hogy biztos lehess benne, nincs több
>> hibalehetőség. Peches esetben még a jónak hitt alkatrészt is megeheti
>> a másik, ki nem cserélt hibás.
>>
>> Best regards,
>> Andy
>>
>> 2013/9/18 potyo <potyo.ada at gmail.com>:
>>> Gyertyacsere hatására nem változott semmi sem... :-((
>>>
>>>
>>> 2013. szeptember 18. 13:04 potyo írta, <potyo.ada at gmail.com>:
>>>
>>>> Gyertyakulcsért menet útközben eszembe jutott valami, hogy talán a
>>>> gyertyák mindenre magyarázatot adnak. Mivan, ha tényleg a gyertyák
>>>> rosszalkodnak, és ha alacsony az akkufeszültség, akkor nem adnak elég
>>>> erőteljes szikrát? Ez magyarázná azt, hogy miért indul nehezen, hiszen
>>>> induláskor az indítómotor lehúzza a feszültséget. Amint eleresztem az
>>>> indítókulcsot, a feszültség emelkedik, ekkor köhög egy kicsit, lassan
>> pörög
>>>> fel, és amikor a generátor felgerjed, akkor utána már gyorsan felszalad
>> a
>>>> feszültség és onnan jár is szépen. Ha elsőre nem indul, picit pihen az
>>>> akku, másodszorra már ott van a szívócsőben a benzin, elég annyit
>>>> fordítania a főtengelyen, hogy meglegyen a szinkronjel, és már indul is.
>>>> Ugyanez magyarázhatja benzinüzemben magasabb fogyasztást, hogy a benzint
>>>> nehezebb begyújtani, mint az LPG-t, túldúsít a lambda miatt. Mondjuk ezt
>>>> nem tudom, hogy az LPG gyengébb szikrától is ég-e, talán igen. És
>> ugyanígy,
>>>> hidegen, amíg nincs lambda miatti túldúsítás, addig a gyertya számára
>>>> szegény marad a keverék, ezért torpan hidegen benzinnel. LPG-vel viszont
>>>> ezért nem fogyaszt sokat, mert könnyebben ég. Aztán lehet, hogy
>> hülyeség,
>>>> de találtam gyertyakulcsot, gyertyacsere után mást nem csinálok, és
>> holnap
>>>> reggel hidegen próba. Egyelőre logikus magyarázatnak tűnik.
>>>>
>>>>
>>>> 2013. szeptember 18. 10:00 Arnold Fuzesi írta, <
>>>> arnold.fuzesi.lista at gmail.com>:
>>>>
>>>> Nekem az amugy hibatlan V6-ok csinaltak ezt kovetkezetesen. Ami
>> alapvetoen
>>>>> konnyen indul. Elso inditasnal nem indul, meg csak röff sincs szinte.
>>>>> Masodiknal azonnal. (Alfa is, Lancia is. Foleg hidegben.)
>>>>> A shell benya volt a ludas, gyanitom vmi adalek kicsapodott,
>>>>> beturosodott, nemtom. Masik benzinnel pöccröff.
>>>>>
>>>>> (Masok szerint be tud az injektorba vmi adalek miatt kocsonyasodni a
>>>>> benzin. Lehet ilyesmi. )
>>>>>
>>>>> Esetedben valszeg nem ez van, mert enyemek utana jartak mar szepen, de
>>>>> infonak jo lehet, hatha injektor gond.
>>>>>
>>>>> Vagy bepisil az injektor, allo hengert telenyomja a maradek nyomasbol,
>>>>>
>>>>> Arnold
>>>>> Sent from my iPhone
>>>>>
>>>>> On 2013.09.18., at 9:14, potyo <potyo.ada at gmail.com> wrote:
>>>>>
>>>>>> Ha háromhengerezne, akkor azt induláskor hallanám. Volt már régebbi
>>>>>> autómban, hogy bekormolódott a gyertya, tudom, hogy milyen a
>>>>>> háromhengerezés. Ennél is volt, hogy egyik injektornak törött volt a
>>>>>> csatlakozója, és néha nem érintkezett, simán hallottam és éreztem
>>>>>> indításkor és utána menet közben is, de 1-200 méter után átkapcsolt
>>>>> lpg-re,
>>>>>> ezért annyira nem volt sietős a csere. Akkoriban volt is valami
>> injektor
>>>>>> áramkörre vonatkozó hibakód, de miután az injektor ki lett cserélve,
>> és
>>>>>> törölve a hibakód, azóta sohasem volt háromhengerezés és injektorral
>>>>>> kapcsolatos hibakód sem.
>>>>>>
>>>>>> Viszont ma munkába jövet néztem, hogy mutat pillanatnyi fogyasztást a
>>>>>> Torque, de most LPG-vel jöttem, mert kevés a benzin a tankban. Le
>> volt
>>>>>> húzva a lambda, így ilyen 15,5-16km/liter értéket mutatott 90-95km/h
>>>>>> sebességnél, ami nagyjából reális is lenne benzinből - feltéve, hogy
>> a
>>>>>> benzinnyomás annyi, amennyinek lennie kell. Majd hazafelé tankolok
>>>>> benzint,
>>>>>> meg visszarakom a lambdát, és meglátom, úgy mit mutat.
>>>>>>
>>>>>> Reggeli indulás ugyanolyan nehézkes volt így lehúzott lambdával is.
>>>>>> Indítóztam 3-4 másodpercig, de nem indult be. Ismét indítózás, és
>> akkor
>>>>>> viszont már pöccre indult. Ez nem fér nekem a fejembe, hogy mitől
>> lehet,
>>>>>> hogy másodszorra pöccre indul. Kössem próbára fixre a benzinpumpát,
>> hogy
>>>>>> gyújtáson állandóan menjen, hátha az szivat indítózáskor? Pedig
>> hallom,
>>>>>> amikor ráadom a gyújtást, hogy elindul a pumpa néhány másodpercre,
>> majd
>>>>>> leáll. Persze indítózás közben már nem hallom, hogy mikor indul el
>>>>> ismét...
>>>>>> És most reggel még az sem lehetett, hogy előzőleg LPG-vel ment, és
>>>>> mondjuk
>>>>>> elpárolgott a benzin a csőben vagy a benzinhídban, mert az esti
>> próbánál
>>>>>> benzinnel próbáltam, tehát érkezett friss benzin a tartályból,
>> ráadásul
>>>>> az
>>>>>> este csak ilyen 45 fokig ment fel a hűtővíz, fel sem melegedett az
>>>>> egész.
>>>>>>
>>>>>> Rendeltem ebayről USB-s szkópot, azzal majd lehet nézni a lambda
>> jelét,
>>>>>> csak az egy hónap, mire ideér :-( De mivel hidegen is problémás,
>> amikor
>>>>> a
>>>>>> lambda eleve nem ad értelmes jelet, ezért szerintem ha a lambda hibás
>>>>> is,
>>>>>> más az alapprobléma
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> 2013. szeptember 17. 23:59 Info írta, <info at kiralyelektronika.hu>:
>>>>>>
>>>>>>> Legutóbb mikor volt gyertyahibám (időszakos olaj+gyertya
>>>>>>> csere szerelőnél, új cuccokkal, az orrom előtt bontotta ki) a 4-ből
>>>>>>> egy törött egy meg zárlatos volt. Nagyon furcsán ment a moci 3
>>>>>>> hengerrel :) Visszamentem, simán szemrevét meg ohmmérő.
>>>>>>>
>>>>>>>> Nem latszik , mert normal uzemben nem rossz a gyertya , egyebkent
>> meg
>>>>> a
>>>>>>>> lambda szonda kompenzal.
>>>>>>>> Ha gyertyahiba , akkor azt igy alig lehet megtalalni.
>>>>>>>> Jeghidegen talan van , de igy pedig merni sem lehet.
>>>>>>>
>>>>>>>> Bye
>>>>>>>> Dexter
>>>>>>>> On 17 Sep 2013 23:47, "Kovács József" <kj at faldeko.hu> wrote:
>>>>>>>
>>>>>>>>> folytatom világoson a fals levegő vizsgálatával.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> ...én előtte beállnék egy kipuff gáz mérésre.
>>>>>>>>> És megnézetném pár helyen mi jön ki a csövön.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> A mérésből látszik, hogy a szegény
>>>>>>>>> (vagy esetleg dús) keverék miatt torpan-e.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> KJ
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>
>>
>>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list