[elektro-etc] Szep uj (autos) vilag -> diagnosztika
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Wed Sep 18 21:50:04 CEST 2013
Igen. A lanc vege a gyertya . A gyertya rossz , talan nem akkora gond , de
a kovetkezo a kabel- az mar tuti meg tud artani a trafoknak es igy tovabb.
Ami egyelpre jonak tunik - benya nyomas , ellato rendszer - ha ezek
gyengulnek , akkor vagy terhelesen jon elo a hiba es nem terhelesvaltaskor
vagy nem egyszerre minden hengeren .
Kompresszio - szinten nem egyszerre megy el.
A torque alighanem megmutatna ha valamelyik lenyegesebb szenzor
hulyesegeket mutatna - marad a nagyfesz resz.
Bye
Dexter
On 18 Sep 2013 21:02, "Xorn" <toth.endre at gmail.com> wrote:
> Ha a gyújtás nagyfesz részével van gond, ott az egyedüli gyertyacsere
> nem biztos, hogy segít. Ott sajna a tarfót + kábelezést + gyertyát
> kellene egyben cserélni, hogy biztos lehess benne, nincs több
> hibalehetőség. Peches esetben még a jónak hitt alkatrészt is megeheti
> a másik, ki nem cserélt hibás.
>
> Best regards,
> Andy
>
> 2013/9/18 potyo <potyo.ada at gmail.com>:
> > Gyertyacsere hatására nem változott semmi sem... :-((
> >
> >
> > 2013. szeptember 18. 13:04 potyo írta, <potyo.ada at gmail.com>:
> >
> >> Gyertyakulcsért menet útközben eszembe jutott valami, hogy talán a
> >> gyertyák mindenre magyarázatot adnak. Mivan, ha tényleg a gyertyák
> >> rosszalkodnak, és ha alacsony az akkufeszültség, akkor nem adnak elég
> >> erőteljes szikrát? Ez magyarázná azt, hogy miért indul nehezen, hiszen
> >> induláskor az indítómotor lehúzza a feszültséget. Amint eleresztem az
> >> indítókulcsot, a feszültség emelkedik, ekkor köhög egy kicsit, lassan
> pörög
> >> fel, és amikor a generátor felgerjed, akkor utána már gyorsan felszalad
> a
> >> feszültség és onnan jár is szépen. Ha elsőre nem indul, picit pihen az
> >> akku, másodszorra már ott van a szívócsőben a benzin, elég annyit
> >> fordítania a főtengelyen, hogy meglegyen a szinkronjel, és már indul is.
> >> Ugyanez magyarázhatja benzinüzemben magasabb fogyasztást, hogy a benzint
> >> nehezebb begyújtani, mint az LPG-t, túldúsít a lambda miatt. Mondjuk ezt
> >> nem tudom, hogy az LPG gyengébb szikrától is ég-e, talán igen. És
> ugyanígy,
> >> hidegen, amíg nincs lambda miatti túldúsítás, addig a gyertya számára
> >> szegény marad a keverék, ezért torpan hidegen benzinnel. LPG-vel viszont
> >> ezért nem fogyaszt sokat, mert könnyebben ég. Aztán lehet, hogy
> hülyeség,
> >> de találtam gyertyakulcsot, gyertyacsere után mást nem csinálok, és
> holnap
> >> reggel hidegen próba. Egyelőre logikus magyarázatnak tűnik.
> >>
> >>
> >> 2013. szeptember 18. 10:00 Arnold Fuzesi írta, <
> >> arnold.fuzesi.lista at gmail.com>:
> >>
> >> Nekem az amugy hibatlan V6-ok csinaltak ezt kovetkezetesen. Ami
> alapvetoen
> >>> konnyen indul. Elso inditasnal nem indul, meg csak röff sincs szinte.
> >>> Masodiknal azonnal. (Alfa is, Lancia is. Foleg hidegben.)
> >>> A shell benya volt a ludas, gyanitom vmi adalek kicsapodott,
> >>> beturosodott, nemtom. Masik benzinnel pöccröff.
> >>>
> >>> (Masok szerint be tud az injektorba vmi adalek miatt kocsonyasodni a
> >>> benzin. Lehet ilyesmi. )
> >>>
> >>> Esetedben valszeg nem ez van, mert enyemek utana jartak mar szepen, de
> >>> infonak jo lehet, hatha injektor gond.
> >>>
> >>> Vagy bepisil az injektor, allo hengert telenyomja a maradek nyomasbol,
> >>>
> >>> Arnold
> >>> Sent from my iPhone
> >>>
> >>> On 2013.09.18., at 9:14, potyo <potyo.ada at gmail.com> wrote:
> >>>
> >>> > Ha háromhengerezne, akkor azt induláskor hallanám. Volt már régebbi
> >>> > autómban, hogy bekormolódott a gyertya, tudom, hogy milyen a
> >>> > háromhengerezés. Ennél is volt, hogy egyik injektornak törött volt a
> >>> > csatlakozója, és néha nem érintkezett, simán hallottam és éreztem
> >>> > indításkor és utána menet közben is, de 1-200 méter után átkapcsolt
> >>> lpg-re,
> >>> > ezért annyira nem volt sietős a csere. Akkoriban volt is valami
> injektor
> >>> > áramkörre vonatkozó hibakód, de miután az injektor ki lett cserélve,
> és
> >>> > törölve a hibakód, azóta sohasem volt háromhengerezés és injektorral
> >>> > kapcsolatos hibakód sem.
> >>> >
> >>> > Viszont ma munkába jövet néztem, hogy mutat pillanatnyi fogyasztást a
> >>> > Torque, de most LPG-vel jöttem, mert kevés a benzin a tankban. Le
> volt
> >>> > húzva a lambda, így ilyen 15,5-16km/liter értéket mutatott 90-95km/h
> >>> > sebességnél, ami nagyjából reális is lenne benzinből - feltéve, hogy
> a
> >>> > benzinnyomás annyi, amennyinek lennie kell. Majd hazafelé tankolok
> >>> benzint,
> >>> > meg visszarakom a lambdát, és meglátom, úgy mit mutat.
> >>> >
> >>> > Reggeli indulás ugyanolyan nehézkes volt így lehúzott lambdával is.
> >>> > Indítóztam 3-4 másodpercig, de nem indult be. Ismét indítózás, és
> akkor
> >>> > viszont már pöccre indult. Ez nem fér nekem a fejembe, hogy mitől
> lehet,
> >>> > hogy másodszorra pöccre indul. Kössem próbára fixre a benzinpumpát,
> hogy
> >>> > gyújtáson állandóan menjen, hátha az szivat indítózáskor? Pedig
> hallom,
> >>> > amikor ráadom a gyújtást, hogy elindul a pumpa néhány másodpercre,
> majd
> >>> > leáll. Persze indítózás közben már nem hallom, hogy mikor indul el
> >>> ismét...
> >>> > És most reggel még az sem lehetett, hogy előzőleg LPG-vel ment, és
> >>> mondjuk
> >>> > elpárolgott a benzin a csőben vagy a benzinhídban, mert az esti
> próbánál
> >>> > benzinnel próbáltam, tehát érkezett friss benzin a tartályból,
> ráadásul
> >>> az
> >>> > este csak ilyen 45 fokig ment fel a hűtővíz, fel sem melegedett az
> >>> egész.
> >>> >
> >>> > Rendeltem ebayről USB-s szkópot, azzal majd lehet nézni a lambda
> jelét,
> >>> > csak az egy hónap, mire ideér :-( De mivel hidegen is problémás,
> amikor
> >>> a
> >>> > lambda eleve nem ad értelmes jelet, ezért szerintem ha a lambda hibás
> >>> is,
> >>> > más az alapprobléma
> >>> >
> >>> >
> >>> > 2013. szeptember 17. 23:59 Info írta, <info at kiralyelektronika.hu>:
> >>> >
> >>> >> Legutóbb mikor volt gyertyahibám (időszakos olaj+gyertya
> >>> >> csere szerelőnél, új cuccokkal, az orrom előtt bontotta ki) a 4-ből
> >>> >> egy törött egy meg zárlatos volt. Nagyon furcsán ment a moci 3
> >>> >> hengerrel :) Visszamentem, simán szemrevét meg ohmmérő.
> >>> >>
> >>> >>> Nem latszik , mert normal uzemben nem rossz a gyertya , egyebkent
> meg
> >>> a
> >>> >>> lambda szonda kompenzal.
> >>> >>> Ha gyertyahiba , akkor azt igy alig lehet megtalalni.
> >>> >>> Jeghidegen talan van , de igy pedig merni sem lehet.
> >>> >>
> >>> >>> Bye
> >>> >>> Dexter
> >>> >>> On 17 Sep 2013 23:47, "Kovács József" <kj at faldeko.hu> wrote:
> >>> >>
> >>> >>>> folytatom világoson a fals levegő vizsgálatával.
> >>> >>>>
> >>> >>>> ...én előtte beállnék egy kipuff gáz mérésre.
> >>> >>>> És megnézetném pár helyen mi jön ki a csövön.
> >>> >>>>
> >>> >>>> A mérésből látszik, hogy a szegény
> >>> >>>> (vagy esetleg dús) keverék miatt torpan-e.
> >>> >>>>
> >>> >>>> KJ
> >>> >>
> >>> >>
> >>>
> >>>
> >>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list