[elektro-etc] Szep uj (autos) vilag -> diagnosztika
Xorn
toth.endre at gmail.com
Wed Sep 18 21:01:40 CEST 2013
Ha a gyújtás nagyfesz részével van gond, ott az egyedüli gyertyacsere
nem biztos, hogy segít. Ott sajna a tarfót + kábelezést + gyertyát
kellene egyben cserélni, hogy biztos lehess benne, nincs több
hibalehetőség. Peches esetben még a jónak hitt alkatrészt is megeheti
a másik, ki nem cserélt hibás.
Best regards,
Andy
2013/9/18 potyo <potyo.ada at gmail.com>:
> Gyertyacsere hatására nem változott semmi sem... :-((
>
>
> 2013. szeptember 18. 13:04 potyo írta, <potyo.ada at gmail.com>:
>
>> Gyertyakulcsért menet útközben eszembe jutott valami, hogy talán a
>> gyertyák mindenre magyarázatot adnak. Mivan, ha tényleg a gyertyák
>> rosszalkodnak, és ha alacsony az akkufeszültség, akkor nem adnak elég
>> erőteljes szikrát? Ez magyarázná azt, hogy miért indul nehezen, hiszen
>> induláskor az indítómotor lehúzza a feszültséget. Amint eleresztem az
>> indítókulcsot, a feszültség emelkedik, ekkor köhög egy kicsit, lassan pörög
>> fel, és amikor a generátor felgerjed, akkor utána már gyorsan felszalad a
>> feszültség és onnan jár is szépen. Ha elsőre nem indul, picit pihen az
>> akku, másodszorra már ott van a szívócsőben a benzin, elég annyit
>> fordítania a főtengelyen, hogy meglegyen a szinkronjel, és már indul is.
>> Ugyanez magyarázhatja benzinüzemben magasabb fogyasztást, hogy a benzint
>> nehezebb begyújtani, mint az LPG-t, túldúsít a lambda miatt. Mondjuk ezt
>> nem tudom, hogy az LPG gyengébb szikrától is ég-e, talán igen. És ugyanígy,
>> hidegen, amíg nincs lambda miatti túldúsítás, addig a gyertya számára
>> szegény marad a keverék, ezért torpan hidegen benzinnel. LPG-vel viszont
>> ezért nem fogyaszt sokat, mert könnyebben ég. Aztán lehet, hogy hülyeség,
>> de találtam gyertyakulcsot, gyertyacsere után mást nem csinálok, és holnap
>> reggel hidegen próba. Egyelőre logikus magyarázatnak tűnik.
>>
>>
>> 2013. szeptember 18. 10:00 Arnold Fuzesi írta, <
>> arnold.fuzesi.lista at gmail.com>:
>>
>> Nekem az amugy hibatlan V6-ok csinaltak ezt kovetkezetesen. Ami alapvetoen
>>> konnyen indul. Elso inditasnal nem indul, meg csak röff sincs szinte.
>>> Masodiknal azonnal. (Alfa is, Lancia is. Foleg hidegben.)
>>> A shell benya volt a ludas, gyanitom vmi adalek kicsapodott,
>>> beturosodott, nemtom. Masik benzinnel pöccröff.
>>>
>>> (Masok szerint be tud az injektorba vmi adalek miatt kocsonyasodni a
>>> benzin. Lehet ilyesmi. )
>>>
>>> Esetedben valszeg nem ez van, mert enyemek utana jartak mar szepen, de
>>> infonak jo lehet, hatha injektor gond.
>>>
>>> Vagy bepisil az injektor, allo hengert telenyomja a maradek nyomasbol,
>>>
>>> Arnold
>>> Sent from my iPhone
>>>
>>> On 2013.09.18., at 9:14, potyo <potyo.ada at gmail.com> wrote:
>>>
>>> > Ha háromhengerezne, akkor azt induláskor hallanám. Volt már régebbi
>>> > autómban, hogy bekormolódott a gyertya, tudom, hogy milyen a
>>> > háromhengerezés. Ennél is volt, hogy egyik injektornak törött volt a
>>> > csatlakozója, és néha nem érintkezett, simán hallottam és éreztem
>>> > indításkor és utána menet közben is, de 1-200 méter után átkapcsolt
>>> lpg-re,
>>> > ezért annyira nem volt sietős a csere. Akkoriban volt is valami injektor
>>> > áramkörre vonatkozó hibakód, de miután az injektor ki lett cserélve, és
>>> > törölve a hibakód, azóta sohasem volt háromhengerezés és injektorral
>>> > kapcsolatos hibakód sem.
>>> >
>>> > Viszont ma munkába jövet néztem, hogy mutat pillanatnyi fogyasztást a
>>> > Torque, de most LPG-vel jöttem, mert kevés a benzin a tankban. Le volt
>>> > húzva a lambda, így ilyen 15,5-16km/liter értéket mutatott 90-95km/h
>>> > sebességnél, ami nagyjából reális is lenne benzinből - feltéve, hogy a
>>> > benzinnyomás annyi, amennyinek lennie kell. Majd hazafelé tankolok
>>> benzint,
>>> > meg visszarakom a lambdát, és meglátom, úgy mit mutat.
>>> >
>>> > Reggeli indulás ugyanolyan nehézkes volt így lehúzott lambdával is.
>>> > Indítóztam 3-4 másodpercig, de nem indult be. Ismét indítózás, és akkor
>>> > viszont már pöccre indult. Ez nem fér nekem a fejembe, hogy mitől lehet,
>>> > hogy másodszorra pöccre indul. Kössem próbára fixre a benzinpumpát, hogy
>>> > gyújtáson állandóan menjen, hátha az szivat indítózáskor? Pedig hallom,
>>> > amikor ráadom a gyújtást, hogy elindul a pumpa néhány másodpercre, majd
>>> > leáll. Persze indítózás közben már nem hallom, hogy mikor indul el
>>> ismét...
>>> > És most reggel még az sem lehetett, hogy előzőleg LPG-vel ment, és
>>> mondjuk
>>> > elpárolgott a benzin a csőben vagy a benzinhídban, mert az esti próbánál
>>> > benzinnel próbáltam, tehát érkezett friss benzin a tartályból, ráadásul
>>> az
>>> > este csak ilyen 45 fokig ment fel a hűtővíz, fel sem melegedett az
>>> egész.
>>> >
>>> > Rendeltem ebayről USB-s szkópot, azzal majd lehet nézni a lambda jelét,
>>> > csak az egy hónap, mire ideér :-( De mivel hidegen is problémás, amikor
>>> a
>>> > lambda eleve nem ad értelmes jelet, ezért szerintem ha a lambda hibás
>>> is,
>>> > más az alapprobléma
>>> >
>>> >
>>> > 2013. szeptember 17. 23:59 Info írta, <info at kiralyelektronika.hu>:
>>> >
>>> >> Legutóbb mikor volt gyertyahibám (időszakos olaj+gyertya
>>> >> csere szerelőnél, új cuccokkal, az orrom előtt bontotta ki) a 4-ből
>>> >> egy törött egy meg zárlatos volt. Nagyon furcsán ment a moci 3
>>> >> hengerrel :) Visszamentem, simán szemrevét meg ohmmérő.
>>> >>
>>> >>> Nem latszik , mert normal uzemben nem rossz a gyertya , egyebkent meg
>>> a
>>> >>> lambda szonda kompenzal.
>>> >>> Ha gyertyahiba , akkor azt igy alig lehet megtalalni.
>>> >>> Jeghidegen talan van , de igy pedig merni sem lehet.
>>> >>
>>> >>> Bye
>>> >>> Dexter
>>> >>> On 17 Sep 2013 23:47, "Kovács József" <kj at faldeko.hu> wrote:
>>> >>
>>> >>>> folytatom világoson a fals levegő vizsgálatával.
>>> >>>>
>>> >>>> ...én előtte beállnék egy kipuff gáz mérésre.
>>> >>>> És megnézetném pár helyen mi jön ki a csövön.
>>> >>>>
>>> >>>> A mérésből látszik, hogy a szegény
>>> >>>> (vagy esetleg dús) keverék miatt torpan-e.
>>> >>>>
>>> >>>> KJ
>>> >>
>>> >>
>>>
>>>
>>
More information about the Elektro-etc
mailing list