[elektro-etc] Szep uj (autos) vilag -> diagnosztika
potyo
potyo.ada at gmail.com
Wed Sep 18 20:52:50 CEST 2013
Gyertyacsere hatására nem változott semmi sem... :-((
2013. szeptember 18. 13:04 potyo írta, <potyo.ada at gmail.com>:
> Gyertyakulcsért menet útközben eszembe jutott valami, hogy talán a
> gyertyák mindenre magyarázatot adnak. Mivan, ha tényleg a gyertyák
> rosszalkodnak, és ha alacsony az akkufeszültség, akkor nem adnak elég
> erőteljes szikrát? Ez magyarázná azt, hogy miért indul nehezen, hiszen
> induláskor az indítómotor lehúzza a feszültséget. Amint eleresztem az
> indítókulcsot, a feszültség emelkedik, ekkor köhög egy kicsit, lassan pörög
> fel, és amikor a generátor felgerjed, akkor utána már gyorsan felszalad a
> feszültség és onnan jár is szépen. Ha elsőre nem indul, picit pihen az
> akku, másodszorra már ott van a szívócsőben a benzin, elég annyit
> fordítania a főtengelyen, hogy meglegyen a szinkronjel, és már indul is.
> Ugyanez magyarázhatja benzinüzemben magasabb fogyasztást, hogy a benzint
> nehezebb begyújtani, mint az LPG-t, túldúsít a lambda miatt. Mondjuk ezt
> nem tudom, hogy az LPG gyengébb szikrától is ég-e, talán igen. És ugyanígy,
> hidegen, amíg nincs lambda miatti túldúsítás, addig a gyertya számára
> szegény marad a keverék, ezért torpan hidegen benzinnel. LPG-vel viszont
> ezért nem fogyaszt sokat, mert könnyebben ég. Aztán lehet, hogy hülyeség,
> de találtam gyertyakulcsot, gyertyacsere után mást nem csinálok, és holnap
> reggel hidegen próba. Egyelőre logikus magyarázatnak tűnik.
>
>
> 2013. szeptember 18. 10:00 Arnold Fuzesi írta, <
> arnold.fuzesi.lista at gmail.com>:
>
> Nekem az amugy hibatlan V6-ok csinaltak ezt kovetkezetesen. Ami alapvetoen
>> konnyen indul. Elso inditasnal nem indul, meg csak röff sincs szinte.
>> Masodiknal azonnal. (Alfa is, Lancia is. Foleg hidegben.)
>> A shell benya volt a ludas, gyanitom vmi adalek kicsapodott,
>> beturosodott, nemtom. Masik benzinnel pöccröff.
>>
>> (Masok szerint be tud az injektorba vmi adalek miatt kocsonyasodni a
>> benzin. Lehet ilyesmi. )
>>
>> Esetedben valszeg nem ez van, mert enyemek utana jartak mar szepen, de
>> infonak jo lehet, hatha injektor gond.
>>
>> Vagy bepisil az injektor, allo hengert telenyomja a maradek nyomasbol,
>>
>> Arnold
>> Sent from my iPhone
>>
>> On 2013.09.18., at 9:14, potyo <potyo.ada at gmail.com> wrote:
>>
>> > Ha háromhengerezne, akkor azt induláskor hallanám. Volt már régebbi
>> > autómban, hogy bekormolódott a gyertya, tudom, hogy milyen a
>> > háromhengerezés. Ennél is volt, hogy egyik injektornak törött volt a
>> > csatlakozója, és néha nem érintkezett, simán hallottam és éreztem
>> > indításkor és utána menet közben is, de 1-200 méter után átkapcsolt
>> lpg-re,
>> > ezért annyira nem volt sietős a csere. Akkoriban volt is valami injektor
>> > áramkörre vonatkozó hibakód, de miután az injektor ki lett cserélve, és
>> > törölve a hibakód, azóta sohasem volt háromhengerezés és injektorral
>> > kapcsolatos hibakód sem.
>> >
>> > Viszont ma munkába jövet néztem, hogy mutat pillanatnyi fogyasztást a
>> > Torque, de most LPG-vel jöttem, mert kevés a benzin a tankban. Le volt
>> > húzva a lambda, így ilyen 15,5-16km/liter értéket mutatott 90-95km/h
>> > sebességnél, ami nagyjából reális is lenne benzinből - feltéve, hogy a
>> > benzinnyomás annyi, amennyinek lennie kell. Majd hazafelé tankolok
>> benzint,
>> > meg visszarakom a lambdát, és meglátom, úgy mit mutat.
>> >
>> > Reggeli indulás ugyanolyan nehézkes volt így lehúzott lambdával is.
>> > Indítóztam 3-4 másodpercig, de nem indult be. Ismét indítózás, és akkor
>> > viszont már pöccre indult. Ez nem fér nekem a fejembe, hogy mitől lehet,
>> > hogy másodszorra pöccre indul. Kössem próbára fixre a benzinpumpát, hogy
>> > gyújtáson állandóan menjen, hátha az szivat indítózáskor? Pedig hallom,
>> > amikor ráadom a gyújtást, hogy elindul a pumpa néhány másodpercre, majd
>> > leáll. Persze indítózás közben már nem hallom, hogy mikor indul el
>> ismét...
>> > És most reggel még az sem lehetett, hogy előzőleg LPG-vel ment, és
>> mondjuk
>> > elpárolgott a benzin a csőben vagy a benzinhídban, mert az esti próbánál
>> > benzinnel próbáltam, tehát érkezett friss benzin a tartályból, ráadásul
>> az
>> > este csak ilyen 45 fokig ment fel a hűtővíz, fel sem melegedett az
>> egész.
>> >
>> > Rendeltem ebayről USB-s szkópot, azzal majd lehet nézni a lambda jelét,
>> > csak az egy hónap, mire ideér :-( De mivel hidegen is problémás, amikor
>> a
>> > lambda eleve nem ad értelmes jelet, ezért szerintem ha a lambda hibás
>> is,
>> > más az alapprobléma
>> >
>> >
>> > 2013. szeptember 17. 23:59 Info írta, <info at kiralyelektronika.hu>:
>> >
>> >> Legutóbb mikor volt gyertyahibám (időszakos olaj+gyertya
>> >> csere szerelőnél, új cuccokkal, az orrom előtt bontotta ki) a 4-ből
>> >> egy törött egy meg zárlatos volt. Nagyon furcsán ment a moci 3
>> >> hengerrel :) Visszamentem, simán szemrevét meg ohmmérő.
>> >>
>> >>> Nem latszik , mert normal uzemben nem rossz a gyertya , egyebkent meg
>> a
>> >>> lambda szonda kompenzal.
>> >>> Ha gyertyahiba , akkor azt igy alig lehet megtalalni.
>> >>> Jeghidegen talan van , de igy pedig merni sem lehet.
>> >>
>> >>> Bye
>> >>> Dexter
>> >>> On 17 Sep 2013 23:47, "Kovács József" <kj at faldeko.hu> wrote:
>> >>
>> >>>> folytatom világoson a fals levegő vizsgálatával.
>> >>>>
>> >>>> ...én előtte beállnék egy kipuff gáz mérésre.
>> >>>> És megnézetném pár helyen mi jön ki a csövön.
>> >>>>
>> >>>> A mérésből látszik, hogy a szegény
>> >>>> (vagy esetleg dús) keverék miatt torpan-e.
>> >>>>
>> >>>> KJ
>> >>
>> >>
>>
>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list