[elektro-etc] Szep uj (autos) vilag -> diagnosztika
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Wed Sep 18 22:03:00 CEST 2013
Szenzorok rendben?
Tapszivattyu rendben?
Az injektorokat en nem tartanam gyanusnak. Egyresz negy egyszerre?
Masreszt nezz ra a summitracing-re arakert :-)
Egy szoraskepet meg kene nezni.
Gyertyakepet amikor a hiba fennall.
Szinten hengerre lokalizalni a hibat ha lehet .
A benya rendszert attakaritani- viz utan.
Nezd meg hogy ha a padkan parkolsz mondjuk meredeken orral fel vagy le ,
akkor milyen a masnapi inditas stb.
En igy kezdenem.
Bye
Dexter
On 18 Sep 2013 21:57, "Erdos Zoltan" <erdosz at gmail.com> wrote:
> akkor egy ravasz kerdes :
>
> octavia 1,6i benzin. egyik nap teljesen ok, masnap hosszas reszelesre
> indul es amig nem meleg, addig nincs ereje, csattog, kohog.. melegen
> teljesen ok.
>
> ac, trafo cserelve, gyertyak tisztak. motor felujitas fel eve, azota kb
> 15e km
>
> "allitolag" a vizes benzintol a a fuvokak berozsdasodtak, nem oda fujnak,
> ahova kell.. :-) csere 4*40 rugo...
>
> velemeny ? :-)
>
>
>
> 2013.09.18. 21:50 keltezéssel, charles hoss írta:
>
>> Igen. A lanc vege a gyertya . A gyertya rossz , talan nem akkora gond , de
>> a kovetkezo a kabel- az mar tuti meg tud artani a trafoknak es igy tovabb.
>> Ami egyelpre jonak tunik - benya nyomas , ellato rendszer - ha ezek
>> gyengulnek , akkor vagy terhelesen jon elo a hiba es nem terhelesvaltaskor
>> vagy nem egyszerre minden hengeren .
>> Kompresszio - szinten nem egyszerre megy el.
>> A torque alighanem megmutatna ha valamelyik lenyegesebb szenzor
>> hulyesegeket mutatna - marad a nagyfesz resz.
>>
>> Bye
>> Dexter
>> On 18 Sep 2013 21:02, "Xorn" <toth.endre at gmail.com> wrote:
>>
>> Ha a gyújtás nagyfesz részével van gond, ott az egyedüli gyertyacsere
>>> nem biztos, hogy segít. Ott sajna a tarfót + kábelezést + gyertyát
>>> kellene egyben cserélni, hogy biztos lehess benne, nincs több
>>> hibalehetőség. Peches esetben még a jónak hitt alkatrészt is megeheti
>>> a másik, ki nem cserélt hibás.
>>>
>>> Best regards,
>>> Andy
>>>
>>> 2013/9/18 potyo <potyo.ada at gmail.com>:
>>>
>>>> Gyertyacsere hatására nem változott semmi sem... :-((
>>>>
>>>>
>>>> 2013. szeptember 18. 13:04 potyo írta, <potyo.ada at gmail.com>:
>>>>
>>>> Gyertyakulcsért menet útközben eszembe jutott valami, hogy talán a
>>>>> gyertyák mindenre magyarázatot adnak. Mivan, ha tényleg a gyertyák
>>>>> rosszalkodnak, és ha alacsony az akkufeszültség, akkor nem adnak elég
>>>>> erőteljes szikrát? Ez magyarázná azt, hogy miért indul nehezen, hiszen
>>>>> induláskor az indítómotor lehúzza a feszültséget. Amint eleresztem az
>>>>> indítókulcsot, a feszültség emelkedik, ekkor köhög egy kicsit, lassan
>>>>>
>>>> pörög
>>>
>>>> fel, és amikor a generátor felgerjed, akkor utána már gyorsan felszalad
>>>>>
>>>> a
>>>
>>>> feszültség és onnan jár is szépen. Ha elsőre nem indul, picit pihen az
>>>>> akku, másodszorra már ott van a szívócsőben a benzin, elég annyit
>>>>> fordítania a főtengelyen, hogy meglegyen a szinkronjel, és már indul
>>>>> is.
>>>>> Ugyanez magyarázhatja benzinüzemben magasabb fogyasztást, hogy a
>>>>> benzint
>>>>> nehezebb begyújtani, mint az LPG-t, túldúsít a lambda miatt. Mondjuk
>>>>> ezt
>>>>> nem tudom, hogy az LPG gyengébb szikrától is ég-e, talán igen. És
>>>>>
>>>> ugyanígy,
>>>
>>>> hidegen, amíg nincs lambda miatti túldúsítás, addig a gyertya számára
>>>>> szegény marad a keverék, ezért torpan hidegen benzinnel. LPG-vel
>>>>> viszont
>>>>> ezért nem fogyaszt sokat, mert könnyebben ég. Aztán lehet, hogy
>>>>>
>>>> hülyeség,
>>>
>>>> de találtam gyertyakulcsot, gyertyacsere után mást nem csinálok, és
>>>>>
>>>> holnap
>>>
>>>> reggel hidegen próba. Egyelőre logikus magyarázatnak tűnik.
>>>>>
>>>>>
>>>>> 2013. szeptember 18. 10:00 Arnold Fuzesi írta, <
>>>>> arnold.fuzesi.lista at gmail.com>**:
>>>>>
>>>>> Nekem az amugy hibatlan V6-ok csinaltak ezt kovetkezetesen. Ami
>>>>>
>>>> alapvetoen
>>>
>>>> konnyen indul. Elso inditasnal nem indul, meg csak röff sincs szinte.
>>>>>> Masodiknal azonnal. (Alfa is, Lancia is. Foleg hidegben.)
>>>>>> A shell benya volt a ludas, gyanitom vmi adalek kicsapodott,
>>>>>> beturosodott, nemtom. Masik benzinnel pöccröff.
>>>>>>
>>>>>> (Masok szerint be tud az injektorba vmi adalek miatt kocsonyasodni a
>>>>>> benzin. Lehet ilyesmi. )
>>>>>>
>>>>>> Esetedben valszeg nem ez van, mert enyemek utana jartak mar szepen, de
>>>>>> infonak jo lehet, hatha injektor gond.
>>>>>>
>>>>>> Vagy bepisil az injektor, allo hengert telenyomja a maradek nyomasbol,
>>>>>>
>>>>>> Arnold
>>>>>> Sent from my iPhone
>>>>>>
>>>>>> On 2013.09.18., at 9:14, potyo <potyo.ada at gmail.com> wrote:
>>>>>>
>>>>>> Ha háromhengerezne, akkor azt induláskor hallanám. Volt már régebbi
>>>>>>> autómban, hogy bekormolódott a gyertya, tudom, hogy milyen a
>>>>>>> háromhengerezés. Ennél is volt, hogy egyik injektornak törött volt a
>>>>>>> csatlakozója, és néha nem érintkezett, simán hallottam és éreztem
>>>>>>> indításkor és utána menet közben is, de 1-200 méter után átkapcsolt
>>>>>>>
>>>>>> lpg-re,
>>>>>>
>>>>>>> ezért annyira nem volt sietős a csere. Akkoriban volt is valami
>>>>>>>
>>>>>> injektor
>>>
>>>> áramkörre vonatkozó hibakód, de miután az injektor ki lett cserélve,
>>>>>>>
>>>>>> és
>>>
>>>> törölve a hibakód, azóta sohasem volt háromhengerezés és injektorral
>>>>>>> kapcsolatos hibakód sem.
>>>>>>>
>>>>>>> Viszont ma munkába jövet néztem, hogy mutat pillanatnyi fogyasztást a
>>>>>>> Torque, de most LPG-vel jöttem, mert kevés a benzin a tankban. Le
>>>>>>>
>>>>>> volt
>>>
>>>> húzva a lambda, így ilyen 15,5-16km/liter értéket mutatott 90-95km/h
>>>>>>> sebességnél, ami nagyjából reális is lenne benzinből - feltéve, hogy
>>>>>>>
>>>>>> a
>>>
>>>> benzinnyomás annyi, amennyinek lennie kell. Majd hazafelé tankolok
>>>>>>>
>>>>>> benzint,
>>>>>>
>>>>>>> meg visszarakom a lambdát, és meglátom, úgy mit mutat.
>>>>>>>
>>>>>>> Reggeli indulás ugyanolyan nehézkes volt így lehúzott lambdával is.
>>>>>>> Indítóztam 3-4 másodpercig, de nem indult be. Ismét indítózás, és
>>>>>>>
>>>>>> akkor
>>>
>>>> viszont már pöccre indult. Ez nem fér nekem a fejembe, hogy mitől
>>>>>>>
>>>>>> lehet,
>>>
>>>> hogy másodszorra pöccre indul. Kössem próbára fixre a benzinpumpát,
>>>>>>>
>>>>>> hogy
>>>
>>>> gyújtáson állandóan menjen, hátha az szivat indítózáskor? Pedig
>>>>>>>
>>>>>> hallom,
>>>
>>>> amikor ráadom a gyújtást, hogy elindul a pumpa néhány másodpercre,
>>>>>>>
>>>>>> majd
>>>
>>>> leáll. Persze indítózás közben már nem hallom, hogy mikor indul el
>>>>>>>
>>>>>> ismét...
>>>>>>
>>>>>>> És most reggel még az sem lehetett, hogy előzőleg LPG-vel ment, és
>>>>>>>
>>>>>> mondjuk
>>>>>>
>>>>>>> elpárolgott a benzin a csőben vagy a benzinhídban, mert az esti
>>>>>>>
>>>>>> próbánál
>>>
>>>> benzinnel próbáltam, tehát érkezett friss benzin a tartályból,
>>>>>>>
>>>>>> ráadásul
>>>
>>>> az
>>>>>>
>>>>>>> este csak ilyen 45 fokig ment fel a hűtővíz, fel sem melegedett az
>>>>>>>
>>>>>> egész.
>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> Rendeltem ebayről USB-s szkópot, azzal majd lehet nézni a lambda
>>>>>>>
>>>>>> jelét,
>>>
>>>> csak az egy hónap, mire ideér :-( De mivel hidegen is problémás,
>>>>>>>
>>>>>> amikor
>>>
>>>> a
>>>>>>
>>>>>>> lambda eleve nem ad értelmes jelet, ezért szerintem ha a lambda hibás
>>>>>>>
>>>>>> is,
>>>>>>
>>>>>>> más az alapprobléma
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> 2013. szeptember 17. 23:59 Info írta, <info at kiralyelektronika.hu>:
>>>>>>>
>>>>>>> Legutóbb mikor volt gyertyahibám (időszakos olaj+gyertya
>>>>>>>> csere szerelőnél, új cuccokkal, az orrom előtt bontotta ki) a 4-ből
>>>>>>>> egy törött egy meg zárlatos volt. Nagyon furcsán ment a moci 3
>>>>>>>> hengerrel :) Visszamentem, simán szemrevét meg ohmmérő.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Nem latszik , mert normal uzemben nem rossz a gyertya , egyebkent
>>>>>>>>>
>>>>>>>> meg
>>>
>>>> a
>>>>>>
>>>>>>> lambda szonda kompenzal.
>>>>>>>>> Ha gyertyahiba , akkor azt igy alig lehet megtalalni.
>>>>>>>>> Jeghidegen talan van , de igy pedig merni sem lehet.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> Bye
>>>>>>>>> Dexter
>>>>>>>>> On 17 Sep 2013 23:47, "Kovács József" <kj at faldeko.hu> wrote:
>>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> folytatom világoson a fals levegő vizsgálatával.
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> ...én előtte beállnék egy kipuff gáz mérésre.
>>>>>>>>>> És megnézetném pár helyen mi jön ki a csövön.
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> A mérésből látszik, hogy a szegény
>>>>>>>>>> (vagy esetleg dús) keverék miatt torpan-e.
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> KJ
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>
>>>
>>>
>>
>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list