[elektro-etc] Hosszbordás szíj
Arnold Fuzesi
arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Tue May 7 12:59:50 CEST 2013
(Juteszembe gyarilag a stabrud is cseres a szilenttel. Ertheto okbol. Mi viszont mindig csak szilentet cserelunk otcaze. A 20-40e-res rud helyett...Ertheto okbol. Osszejon igy gyorsan egy kocsinal a visszafejlodes....Ismerost (szervizdoksikat fordit) megkerdem a tarcsarol, lehet az is csere. Csak...
Arnold
Sent from my iPhone
On 2013.05.07., at 12:56, Arnold Fuzesi <arnold.fuzesi.lista at gmail.com> wrote:
> Ez igaz!! Szabadonfuto passz, szerencsere nincs ilyen autom. De vizpumpa tenyleg csere minden vezerlescs utan.
>
> Arnold
> Sent from my iPhone
>
> On 2013.05.07., at 12:51, charles hoss <charles.hoss at gmail.com> wrote:
>
>> Most a generator szabadonfutoja hal meg es a vizpumpa a szijjal egyutt
>> cseres a legtobb motoron.
>> Tehat nem lathatsz szazezer km-nel oregebbet.
>>
>> Bye
>> Dexter
>> 2013.05.07. 12:45, "Arnold Fuzesi" <arnold.fuzesi.lista at gmail.com> ezt írta:
>>
>>> (Mondjuk generator csapagyat regebben surubben csereltek a nepek, es a
>>> vizpumpa is eloszeretettel halt meg. Mostanaban ezek talan jobban birjak.)
>>>
>>> Arnold
>>> Sent from my iPhone
>>>
>>> On 2013.05.07., at 12:41, Arnold Fuzesi <arnold.fuzesi.lista at gmail.com>
>>> wrote:
>>>
>>>> Profi munka. Csak mas a celja mint gondoljuk. :)
>>>>
>>>> Tenyleg nem ertem (mert nem ertek hozza, nem tudom szamolni, es sosem
>>> ereztem hatranyat a normal tarcsanak) mi ihlette. Komfort vagy a tobbi
>>> alkatresz elettartama...
>>>>
>>>> Csak nem a lehuzas... Letezik h igy tovabb birja a csapagyazas pl?
>>> Cserebe a tarcsa belehal.
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> Arnold
>>>> Sent from my iPhone
>>>>
>>>> On 2013.05.07., at 12:36, charles hoss <charles.hoss at gmail.com> wrote:
>>>>
>>>>> Sok ponton verzik az az elmelet.
>>>>>
>>>>> Bye
>>>>> Dexter
>>>>> 2013.05.07. 11:55, "Xorn" <toth.endre at gmail.com> ezt írta:
>>>>>
>>>>>> Lengéscsillapított tárcsa? Nagy találmány. Az szokott a Mondeokban is
>>>>>> megholni...
>>>>>>
>>>>>> Best regards,
>>>>>> Andy
>>>>>>
>>>>>> 2013/5/7 potyo <potyo.ada at gmail.com>:
>>>>>>> Ma világoson ismét megnéztem, és valóban van valami gumiszerű holmi a
>>>>>>> főtengelyvégi szíjtárcsában, és valóban mászkál egy kicsit a tárcsa.
>>>>>> Pedig
>>>>>>> határozottam emlékeztem, hogy tavaly, amikor le volt véve, akkor nem
>>>>>> láttam
>>>>>>> benne semmi gumit. Szóval majd csere lesz, addig meg finomam próbálok
>>>>>>> közlekedni és gyakran figyelem a szíjat, hogy a helyén fut-e.
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> 2013. május 6. 20:13 potyo írta, <potyo.ada at gmail.com>:
>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> 2013. május 6. 20:04 Fuzesi Arnold írta, <
>>> arnold.fuzesi.lista at gmail.com
>>>>>>> :
>>>>>>>>
>>>>>>>> Nincs serules valamelyik a bordaskereken amitol menet szeruen
>>> eltekeri?
>>>>>>>>> Vagy nyolcas benne?
>>>>>>>>
>>>>>>>> Tavaly végignéztük, nem láttunk sérülést. Illetve szépen járt
>>> mindegyik,
>>>>>>>> ahogy most néztem
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>> Esetleg a tengelyek nem parhuzamosak, pl generator szögben all?
>>>>>>>>
>>>>>>>> Ez lehet, de hogy lehet kideríteni?
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>> Fotengelytarcsaban szokott lenni egy gumi, nemlehet h ki van
>>>>>>>>> lagyulva/rehulve, es attol jar nyolcast?
>>>>>>>>
>>>>>>>> Nincs benne semmi, emlékszem tavalyról, mikor le volt szedve. Az
>>> egész
>>>>>>>> egyszerű fém, semmi gumibetét vagy hasonló.
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>> (BTW eleg ramatyul nez ki a szij ahhoz kepest h 1 eves!)
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> Ez nem az enyém :-))
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> A.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> On 05/06/2013 03:37 PM, potyo wrote:
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Mivel vannak itt páran, akik láttak már autót, ezért hátha van
>>>>>> valakinek
>>>>>>>>>> ötlete, véleménye.
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Adott egy 1999-es K4M720 motoros Renault Laguna, ami tavaly azt
>>>>>> csinálta,
>>>>>>>>>> hogy a hosszbordás szíj valamitől egy bordával közelebb ugrott a
>>>>>> vezérlés
>>>>>>>>>> felé, ott valami(k)hez dörzsölődött (a vezérműszíjat védő
>>> műanyaghoz
>>>>>>>>>> biztosan), foszlani kezdett, a foszlányokat szépen bekapta a
>>>>>> vezérléshez
>>>>>>>>>> (vagy ott a műanyagon keletkezett lyuk miatt, vagy a
>>> főtengelyvégen,
>>>>>> ezt
>>>>>>>>>> nem tudom), a foszlányok felcsavarodtak a főtengely levő kerék és a
>>>>>>>>>> vezérműszíj közé, ennek következtében elmászott a vezérlés, és
>>>>>>>>>> összeverte a
>>>>>>>>>> szelepeket. Na akkor rendbe lett rakva, a főtengelyen levő
>>> szíjtárcsa
>>>>>>>>>> kapott az oldalára egy peremet, hogy ne tudjon a szíj ismét a
>>> vezérlés
>>>>>>>>>> felé
>>>>>>>>>> arrébb ugrani, eddig jó is volt. Most viszont megint arrébb ugrott
>>> a
>>>>>> szíj
>>>>>>>>>> egy helyjel, szerencsére most a másik irányba. A főtengely, a
>>>>>>>>>> klímakompresszor és a szervópumpa szíjtárcsáján is arrébb van egy
>>>>>>>>>> helyjel,
>>>>>>>>>> egyedül a generátornál van a helyén - vélhetően csak azért, mert a
>>>>>>>>>> generátor tárcsájának mindkét oldalon van pereme, a többinek meg
>>> nincs
>>>>>>>>>> egyik oldalon sem - kivéve a főtengelyen levőnek a vezérlés felőli
>>>>>>>>>> oldalát.
>>>>>>>>>> A vezetőgörgők meg ugye sima felületűek, azokon tud sétálni. Na a
>>>>>> kérdés,
>>>>>>>>>> mitől ugorhat így arrébb a szíj? Nem elég feszes és nagyobb
>>>>>> fordulatnál
>>>>>>>>>> belebeg?
>>>
>>>
More information about the Elektro-etc
mailing list