[elektro-etc] Hosszbordás szíj
Arnold Fuzesi
arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Tue May 7 12:56:48 CEST 2013
Ez igaz!! Szabadonfuto passz, szerencsere nincs ilyen autom. De vizpumpa tenyleg csere minden vezerlescs utan.
Arnold
Sent from my iPhone
On 2013.05.07., at 12:51, charles hoss <charles.hoss at gmail.com> wrote:
> Most a generator szabadonfutoja hal meg es a vizpumpa a szijjal egyutt
> cseres a legtobb motoron.
> Tehat nem lathatsz szazezer km-nel oregebbet.
>
> Bye
> Dexter
> 2013.05.07. 12:45, "Arnold Fuzesi" <arnold.fuzesi.lista at gmail.com> ezt írta:
>
>> (Mondjuk generator csapagyat regebben surubben csereltek a nepek, es a
>> vizpumpa is eloszeretettel halt meg. Mostanaban ezek talan jobban birjak.)
>>
>> Arnold
>> Sent from my iPhone
>>
>> On 2013.05.07., at 12:41, Arnold Fuzesi <arnold.fuzesi.lista at gmail.com>
>> wrote:
>>
>>> Profi munka. Csak mas a celja mint gondoljuk. :)
>>>
>>> Tenyleg nem ertem (mert nem ertek hozza, nem tudom szamolni, es sosem
>> ereztem hatranyat a normal tarcsanak) mi ihlette. Komfort vagy a tobbi
>> alkatresz elettartama...
>>>
>>> Csak nem a lehuzas... Letezik h igy tovabb birja a csapagyazas pl?
>> Cserebe a tarcsa belehal.
>>>
>>>
>>>
>>>
>>> Arnold
>>> Sent from my iPhone
>>>
>>> On 2013.05.07., at 12:36, charles hoss <charles.hoss at gmail.com> wrote:
>>>
>>>> Sok ponton verzik az az elmelet.
>>>>
>>>> Bye
>>>> Dexter
>>>> 2013.05.07. 11:55, "Xorn" <toth.endre at gmail.com> ezt írta:
>>>>
>>>>> Lengéscsillapított tárcsa? Nagy találmány. Az szokott a Mondeokban is
>>>>> megholni...
>>>>>
>>>>> Best regards,
>>>>> Andy
>>>>>
>>>>> 2013/5/7 potyo <potyo.ada at gmail.com>:
>>>>>> Ma világoson ismét megnéztem, és valóban van valami gumiszerű holmi a
>>>>>> főtengelyvégi szíjtárcsában, és valóban mászkál egy kicsit a tárcsa.
>>>>> Pedig
>>>>>> határozottam emlékeztem, hogy tavaly, amikor le volt véve, akkor nem
>>>>> láttam
>>>>>> benne semmi gumit. Szóval majd csere lesz, addig meg finomam próbálok
>>>>>> közlekedni és gyakran figyelem a szíjat, hogy a helyén fut-e.
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> 2013. május 6. 20:13 potyo írta, <potyo.ada at gmail.com>:
>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> 2013. május 6. 20:04 Fuzesi Arnold írta, <
>> arnold.fuzesi.lista at gmail.com
>>>>>> :
>>>>>>>
>>>>>>> Nincs serules valamelyik a bordaskereken amitol menet szeruen
>> eltekeri?
>>>>>>>> Vagy nyolcas benne?
>>>>>>>
>>>>>>> Tavaly végignéztük, nem láttunk sérülést. Illetve szépen járt
>> mindegyik,
>>>>>>> ahogy most néztem
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>> Esetleg a tengelyek nem parhuzamosak, pl generator szögben all?
>>>>>>>
>>>>>>> Ez lehet, de hogy lehet kideríteni?
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>> Fotengelytarcsaban szokott lenni egy gumi, nemlehet h ki van
>>>>>>>> lagyulva/rehulve, es attol jar nyolcast?
>>>>>>>
>>>>>>> Nincs benne semmi, emlékszem tavalyról, mikor le volt szedve. Az
>> egész
>>>>>>> egyszerű fém, semmi gumibetét vagy hasonló.
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>> (BTW eleg ramatyul nez ki a szij ahhoz kepest h 1 eves!)
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> Ez nem az enyém :-))
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> A.
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> On 05/06/2013 03:37 PM, potyo wrote:
>>>>>>>>
>>>>>>>>> Mivel vannak itt páran, akik láttak már autót, ezért hátha van
>>>>> valakinek
>>>>>>>>> ötlete, véleménye.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Adott egy 1999-es K4M720 motoros Renault Laguna, ami tavaly azt
>>>>> csinálta,
>>>>>>>>> hogy a hosszbordás szíj valamitől egy bordával közelebb ugrott a
>>>>> vezérlés
>>>>>>>>> felé, ott valami(k)hez dörzsölődött (a vezérműszíjat védő
>> műanyaghoz
>>>>>>>>> biztosan), foszlani kezdett, a foszlányokat szépen bekapta a
>>>>> vezérléshez
>>>>>>>>> (vagy ott a műanyagon keletkezett lyuk miatt, vagy a
>> főtengelyvégen,
>>>>> ezt
>>>>>>>>> nem tudom), a foszlányok felcsavarodtak a főtengely levő kerék és a
>>>>>>>>> vezérműszíj közé, ennek következtében elmászott a vezérlés, és
>>>>>>>>> összeverte a
>>>>>>>>> szelepeket. Na akkor rendbe lett rakva, a főtengelyen levő
>> szíjtárcsa
>>>>>>>>> kapott az oldalára egy peremet, hogy ne tudjon a szíj ismét a
>> vezérlés
>>>>>>>>> felé
>>>>>>>>> arrébb ugrani, eddig jó is volt. Most viszont megint arrébb ugrott
>> a
>>>>> szíj
>>>>>>>>> egy helyjel, szerencsére most a másik irányba. A főtengely, a
>>>>>>>>> klímakompresszor és a szervópumpa szíjtárcsáján is arrébb van egy
>>>>>>>>> helyjel,
>>>>>>>>> egyedül a generátornál van a helyén - vélhetően csak azért, mert a
>>>>>>>>> generátor tárcsájának mindkét oldalon van pereme, a többinek meg
>> nincs
>>>>>>>>> egyik oldalon sem - kivéve a főtengelyen levőnek a vezérlés felőli
>>>>>>>>> oldalát.
>>>>>>>>> A vezetőgörgők meg ugye sima felületűek, azokon tud sétálni. Na a
>>>>> kérdés,
>>>>>>>>> mitől ugorhat így arrébb a szíj? Nem elég feszes és nagyobb
>>>>> fordulatnál
>>>>>>>>> belebeg?
>>
>>
More information about the Elektro-etc
mailing list