[elektro-etc] Hosszbordás szíj

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Tue May 7 12:51:30 CEST 2013


Most a generator szabadonfutoja hal meg es a vizpumpa a szijjal egyutt
cseres a legtobb motoron.
Tehat nem lathatsz szazezer km-nel oregebbet.

Bye
Dexter
2013.05.07. 12:45, "Arnold Fuzesi" <arnold.fuzesi.lista at gmail.com> ezt írta:

> (Mondjuk generator csapagyat regebben surubben csereltek a nepek, es a
> vizpumpa is eloszeretettel halt meg. Mostanaban ezek talan jobban birjak.)
>
> Arnold
> Sent from my iPhone
>
> On 2013.05.07., at 12:41, Arnold Fuzesi <arnold.fuzesi.lista at gmail.com>
> wrote:
>
> > Profi munka. Csak mas a celja mint gondoljuk. :)
> >
> > Tenyleg nem ertem (mert nem ertek hozza, nem tudom szamolni, es sosem
> ereztem hatranyat a normal tarcsanak) mi ihlette. Komfort vagy a tobbi
> alkatresz elettartama...
> >
> > Csak nem a lehuzas... Letezik h igy tovabb birja a csapagyazas pl?
> Cserebe a tarcsa belehal.
> >
> >
> >
> >
> > Arnold
> > Sent from my iPhone
> >
> > On 2013.05.07., at 12:36, charles hoss <charles.hoss at gmail.com> wrote:
> >
> >> Sok ponton verzik az az elmelet.
> >>
> >> Bye
> >> Dexter
> >> 2013.05.07. 11:55, "Xorn" <toth.endre at gmail.com> ezt írta:
> >>
> >>> Lengéscsillapított tárcsa? Nagy találmány. Az szokott a Mondeokban is
> >>> megholni...
> >>>
> >>> Best regards,
> >>> Andy
> >>>
> >>> 2013/5/7 potyo <potyo.ada at gmail.com>:
> >>>> Ma világoson ismét megnéztem, és valóban van valami gumiszerű holmi a
> >>>> főtengelyvégi szíjtárcsában, és valóban mászkál egy kicsit a tárcsa.
> >>> Pedig
> >>>> határozottam emlékeztem, hogy tavaly, amikor le volt véve, akkor nem
> >>> láttam
> >>>> benne semmi gumit. Szóval majd csere lesz, addig meg finomam próbálok
> >>>> közlekedni és gyakran figyelem a szíjat, hogy a helyén fut-e.
> >>>>
> >>>>
> >>>> 2013. május 6. 20:13 potyo írta, <potyo.ada at gmail.com>:
> >>>>
> >>>>>
> >>>>>
> >>>>>
> >>>>> 2013. május 6. 20:04 Fuzesi Arnold írta, <
> arnold.fuzesi.lista at gmail.com
> >>>> :
> >>>>>
> >>>>> Nincs serules valamelyik a bordaskereken amitol menet szeruen
> eltekeri?
> >>>>>> Vagy nyolcas benne?
> >>>>>
> >>>>> Tavaly végignéztük, nem láttunk sérülést. Illetve szépen járt
> mindegyik,
> >>>>> ahogy most néztem
> >>>>>
> >>>>>
> >>>>>> Esetleg a tengelyek nem parhuzamosak, pl generator szögben all?
> >>>>>
> >>>>> Ez lehet, de hogy lehet kideríteni?
> >>>>>
> >>>>>
> >>>>>> Fotengelytarcsaban szokott lenni egy gumi, nemlehet h ki van
> >>>>>> lagyulva/rehulve, es attol jar nyolcast?
> >>>>>
> >>>>> Nincs benne semmi, emlékszem tavalyról, mikor le volt szedve. Az
> egész
> >>>>> egyszerű fém, semmi gumibetét vagy hasonló.
> >>>>>
> >>>>>
> >>>>>> (BTW eleg ramatyul nez ki a szij ahhoz kepest h 1 eves!)
> >>>>>
> >>>>>
> >>>>> Ez nem az enyém :-))
> >>>>>
> >>>>>
> >>>>>>
> >>>>>>
> >>>>>> A.
> >>>>>>
> >>>>>>
> >>>>>> On 05/06/2013 03:37 PM, potyo wrote:
> >>>>>>
> >>>>>>> Mivel vannak itt páran, akik láttak már autót, ezért hátha van
> >>> valakinek
> >>>>>>> ötlete, véleménye.
> >>>>>>>
> >>>>>>> Adott egy 1999-es K4M720 motoros Renault Laguna, ami tavaly azt
> >>> csinálta,
> >>>>>>> hogy a hosszbordás szíj valamitől egy bordával közelebb ugrott a
> >>> vezérlés
> >>>>>>> felé, ott valami(k)hez dörzsölődött (a vezérműszíjat védő
> műanyaghoz
> >>>>>>> biztosan), foszlani kezdett, a foszlányokat szépen bekapta a
> >>> vezérléshez
> >>>>>>> (vagy ott a műanyagon keletkezett lyuk miatt, vagy a
> főtengelyvégen,
> >>> ezt
> >>>>>>> nem tudom), a foszlányok felcsavarodtak a főtengely levő kerék és a
> >>>>>>> vezérműszíj közé, ennek következtében elmászott a vezérlés, és
> >>>>>>> összeverte a
> >>>>>>> szelepeket. Na akkor rendbe lett rakva, a főtengelyen levő
> szíjtárcsa
> >>>>>>> kapott az oldalára egy peremet, hogy ne tudjon a szíj ismét a
> vezérlés
> >>>>>>> felé
> >>>>>>> arrébb ugrani, eddig jó is volt. Most viszont megint arrébb ugrott
> a
> >>> szíj
> >>>>>>> egy helyjel, szerencsére most a másik irányba. A főtengely, a
> >>>>>>> klímakompresszor és a szervópumpa szíjtárcsáján is arrébb van egy
> >>>>>>> helyjel,
> >>>>>>> egyedül a generátornál van a helyén - vélhetően csak azért, mert a
> >>>>>>> generátor tárcsájának mindkét oldalon van pereme, a többinek meg
> nincs
> >>>>>>> egyik oldalon sem - kivéve a főtengelyen levőnek a vezérlés felőli
> >>>>>>> oldalát.
> >>>>>>> A vezetőgörgők meg ugye sima felületűek, azokon tud sétálni. Na a
> >>> kérdés,
> >>>>>>> mitől ugorhat így arrébb a szíj? Nem elég feszes és nagyobb
> >>> fordulatnál
> >>>>>>> belebeg?
> >>>
> >>>
>
>


More information about the Elektro-etc mailing list