[elektro-etc] Hosszbordás szíj

Arnold Fuzesi arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Tue May 7 12:45:29 CEST 2013


(Mondjuk generator csapagyat regebben surubben csereltek a nepek, es a vizpumpa is eloszeretettel halt meg. Mostanaban ezek talan jobban birjak.)

Arnold
Sent from my iPhone

On 2013.05.07., at 12:41, Arnold Fuzesi <arnold.fuzesi.lista at gmail.com> wrote:

> Profi munka. Csak mas a celja mint gondoljuk. :)
> 
> Tenyleg nem ertem (mert nem ertek hozza, nem tudom szamolni, es sosem ereztem hatranyat a normal tarcsanak) mi ihlette. Komfort vagy a tobbi alkatresz elettartama... 
> 
> Csak nem a lehuzas... Letezik h igy tovabb birja a csapagyazas pl? Cserebe a tarcsa belehal.
> 
> 
> 
> 
> Arnold
> Sent from my iPhone
> 
> On 2013.05.07., at 12:36, charles hoss <charles.hoss at gmail.com> wrote:
> 
>> Sok ponton verzik az az elmelet.
>> 
>> Bye
>> Dexter
>> 2013.05.07. 11:55, "Xorn" <toth.endre at gmail.com> ezt írta:
>> 
>>> Lengéscsillapított tárcsa? Nagy találmány. Az szokott a Mondeokban is
>>> megholni...
>>> 
>>> Best regards,
>>> Andy
>>> 
>>> 2013/5/7 potyo <potyo.ada at gmail.com>:
>>>> Ma világoson ismét megnéztem, és valóban van valami gumiszerű holmi a
>>>> főtengelyvégi szíjtárcsában, és valóban mászkál egy kicsit a tárcsa.
>>> Pedig
>>>> határozottam emlékeztem, hogy tavaly, amikor le volt véve, akkor nem
>>> láttam
>>>> benne semmi gumit. Szóval majd csere lesz, addig meg finomam próbálok
>>>> közlekedni és gyakran figyelem a szíjat, hogy a helyén fut-e.
>>>> 
>>>> 
>>>> 2013. május 6. 20:13 potyo írta, <potyo.ada at gmail.com>:
>>>> 
>>>>> 
>>>>> 
>>>>> 
>>>>> 2013. május 6. 20:04 Fuzesi Arnold írta, <arnold.fuzesi.lista at gmail.com
>>>> :
>>>>> 
>>>>> Nincs serules valamelyik a bordaskereken amitol menet szeruen eltekeri?
>>>>>> Vagy nyolcas benne?
>>>>> 
>>>>> Tavaly végignéztük, nem láttunk sérülést. Illetve szépen járt mindegyik,
>>>>> ahogy most néztem
>>>>> 
>>>>> 
>>>>>> Esetleg a tengelyek nem parhuzamosak, pl generator szögben all?
>>>>> 
>>>>> Ez lehet, de hogy lehet kideríteni?
>>>>> 
>>>>> 
>>>>>> Fotengelytarcsaban szokott lenni egy gumi, nemlehet h ki van
>>>>>> lagyulva/rehulve, es attol jar nyolcast?
>>>>> 
>>>>> Nincs benne semmi, emlékszem tavalyról, mikor le volt szedve. Az egész
>>>>> egyszerű fém, semmi gumibetét vagy hasonló.
>>>>> 
>>>>> 
>>>>>> (BTW eleg ramatyul nez ki a szij ahhoz kepest h 1 eves!)
>>>>> 
>>>>> 
>>>>> Ez nem az enyém :-))
>>>>> 
>>>>> 
>>>>>> 
>>>>>> 
>>>>>> A.
>>>>>> 
>>>>>> 
>>>>>> On 05/06/2013 03:37 PM, potyo wrote:
>>>>>> 
>>>>>>> Mivel vannak itt páran, akik láttak már autót, ezért hátha van
>>> valakinek
>>>>>>> ötlete, véleménye.
>>>>>>> 
>>>>>>> Adott egy 1999-es K4M720 motoros Renault Laguna, ami tavaly azt
>>> csinálta,
>>>>>>> hogy a hosszbordás szíj valamitől egy bordával közelebb ugrott a
>>> vezérlés
>>>>>>> felé, ott valami(k)hez dörzsölődött (a vezérműszíjat védő műanyaghoz
>>>>>>> biztosan), foszlani kezdett, a foszlányokat szépen bekapta a
>>> vezérléshez
>>>>>>> (vagy ott a műanyagon keletkezett lyuk miatt, vagy a főtengelyvégen,
>>> ezt
>>>>>>> nem tudom), a foszlányok felcsavarodtak a főtengely levő kerék és a
>>>>>>> vezérműszíj közé, ennek következtében elmászott a vezérlés, és
>>>>>>> összeverte a
>>>>>>> szelepeket. Na akkor rendbe lett rakva, a főtengelyen levő szíjtárcsa
>>>>>>> kapott az oldalára egy peremet, hogy ne tudjon a szíj ismét a vezérlés
>>>>>>> felé
>>>>>>> arrébb ugrani, eddig jó is volt. Most viszont megint arrébb ugrott a
>>> szíj
>>>>>>> egy helyjel, szerencsére most a másik irányba. A főtengely, a
>>>>>>> klímakompresszor és a szervópumpa szíjtárcsáján is arrébb van egy
>>>>>>> helyjel,
>>>>>>> egyedül a generátornál van a helyén - vélhetően csak azért, mert a
>>>>>>> generátor tárcsájának mindkét oldalon van pereme, a többinek meg nincs
>>>>>>> egyik oldalon sem - kivéve a főtengelyen levőnek a vezérlés felőli
>>>>>>> oldalát.
>>>>>>> A vezetőgörgők meg ugye sima felületűek, azokon tud sétálni. Na a
>>> kérdés,
>>>>>>> mitől ugorhat így arrébb a szíj? Nem elég feszes és nagyobb
>>> fordulatnál
>>>>>>> belebeg?
>>> 
>>> 



More information about the Elektro-etc mailing list