[elektro-etc] Hosszbordás szíj

Arnold Fuzesi arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Tue May 7 12:41:37 CEST 2013


Profi munka. Csak mas a celja mint gondoljuk. :)

Tenyleg nem ertem (mert nem ertek hozza, nem tudom szamolni, es sosem ereztem hatranyat a normal tarcsanak) mi ihlette. Komfort vagy a tobbi alkatresz elettartama... 

Csak nem a lehuzas... Letezik h igy tovabb birja a csapagyazas pl? Cserebe a tarcsa belehal.




Arnold
Sent from my iPhone

On 2013.05.07., at 12:36, charles hoss <charles.hoss at gmail.com> wrote:

> Sok ponton verzik az az elmelet.
> 
> Bye
> Dexter
> 2013.05.07. 11:55, "Xorn" <toth.endre at gmail.com> ezt írta:
> 
>> Lengéscsillapított tárcsa? Nagy találmány. Az szokott a Mondeokban is
>> megholni...
>> 
>> Best regards,
>> Andy
>> 
>> 2013/5/7 potyo <potyo.ada at gmail.com>:
>>> Ma világoson ismét megnéztem, és valóban van valami gumiszerű holmi a
>>> főtengelyvégi szíjtárcsában, és valóban mászkál egy kicsit a tárcsa.
>> Pedig
>>> határozottam emlékeztem, hogy tavaly, amikor le volt véve, akkor nem
>> láttam
>>> benne semmi gumit. Szóval majd csere lesz, addig meg finomam próbálok
>>> közlekedni és gyakran figyelem a szíjat, hogy a helyén fut-e.
>>> 
>>> 
>>> 2013. május 6. 20:13 potyo írta, <potyo.ada at gmail.com>:
>>> 
>>>> 
>>>> 
>>>> 
>>>> 2013. május 6. 20:04 Fuzesi Arnold írta, <arnold.fuzesi.lista at gmail.com
>>> :
>>>> 
>>>> Nincs serules valamelyik a bordaskereken amitol menet szeruen eltekeri?
>>>>> Vagy nyolcas benne?
>>>> 
>>>> Tavaly végignéztük, nem láttunk sérülést. Illetve szépen járt mindegyik,
>>>> ahogy most néztem
>>>> 
>>>> 
>>>>> Esetleg a tengelyek nem parhuzamosak, pl generator szögben all?
>>>> 
>>>> Ez lehet, de hogy lehet kideríteni?
>>>> 
>>>> 
>>>>> Fotengelytarcsaban szokott lenni egy gumi, nemlehet h ki van
>>>>> lagyulva/rehulve, es attol jar nyolcast?
>>>> 
>>>> Nincs benne semmi, emlékszem tavalyról, mikor le volt szedve. Az egész
>>>> egyszerű fém, semmi gumibetét vagy hasonló.
>>>> 
>>>> 
>>>>> (BTW eleg ramatyul nez ki a szij ahhoz kepest h 1 eves!)
>>>> 
>>>> 
>>>> Ez nem az enyém :-))
>>>> 
>>>> 
>>>>> 
>>>>> 
>>>>> A.
>>>>> 
>>>>> 
>>>>> On 05/06/2013 03:37 PM, potyo wrote:
>>>>> 
>>>>>> Mivel vannak itt páran, akik láttak már autót, ezért hátha van
>> valakinek
>>>>>> ötlete, véleménye.
>>>>>> 
>>>>>> Adott egy 1999-es K4M720 motoros Renault Laguna, ami tavaly azt
>> csinálta,
>>>>>> hogy a hosszbordás szíj valamitől egy bordával közelebb ugrott a
>> vezérlés
>>>>>> felé, ott valami(k)hez dörzsölődött (a vezérműszíjat védő műanyaghoz
>>>>>> biztosan), foszlani kezdett, a foszlányokat szépen bekapta a
>> vezérléshez
>>>>>> (vagy ott a műanyagon keletkezett lyuk miatt, vagy a főtengelyvégen,
>> ezt
>>>>>> nem tudom), a foszlányok felcsavarodtak a főtengely levő kerék és a
>>>>>> vezérműszíj közé, ennek következtében elmászott a vezérlés, és
>>>>>> összeverte a
>>>>>> szelepeket. Na akkor rendbe lett rakva, a főtengelyen levő szíjtárcsa
>>>>>> kapott az oldalára egy peremet, hogy ne tudjon a szíj ismét a vezérlés
>>>>>> felé
>>>>>> arrébb ugrani, eddig jó is volt. Most viszont megint arrébb ugrott a
>> szíj
>>>>>> egy helyjel, szerencsére most a másik irányba. A főtengely, a
>>>>>> klímakompresszor és a szervópumpa szíjtárcsáján is arrébb van egy
>>>>>> helyjel,
>>>>>> egyedül a generátornál van a helyén - vélhetően csak azért, mert a
>>>>>> generátor tárcsájának mindkét oldalon van pereme, a többinek meg nincs
>>>>>> egyik oldalon sem - kivéve a főtengelyen levőnek a vezérlés felőli
>>>>>> oldalát.
>>>>>> A vezetőgörgők meg ugye sima felületűek, azokon tud sétálni. Na a
>> kérdés,
>>>>>> mitől ugorhat így arrébb a szíj? Nem elég feszes és nagyobb
>> fordulatnál
>>>>>> belebeg?
>> 
>> 



More information about the Elektro-etc mailing list