[elektro-etc] Hosszbordás szíj

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Tue May 7 12:36:27 CEST 2013


Sok ponton verzik az az elmelet.

Bye
Dexter
2013.05.07. 11:55, "Xorn" <toth.endre at gmail.com> ezt írta:

> Lengéscsillapított tárcsa? Nagy találmány. Az szokott a Mondeokban is
> megholni...
>
> Best regards,
> Andy
>
> 2013/5/7 potyo <potyo.ada at gmail.com>:
> > Ma világoson ismét megnéztem, és valóban van valami gumiszerű holmi a
> > főtengelyvégi szíjtárcsában, és valóban mászkál egy kicsit a tárcsa.
> Pedig
> > határozottam emlékeztem, hogy tavaly, amikor le volt véve, akkor nem
> láttam
> > benne semmi gumit. Szóval majd csere lesz, addig meg finomam próbálok
> > közlekedni és gyakran figyelem a szíjat, hogy a helyén fut-e.
> >
> >
> > 2013. május 6. 20:13 potyo írta, <potyo.ada at gmail.com>:
> >
> >>
> >>
> >>
> >> 2013. május 6. 20:04 Fuzesi Arnold írta, <arnold.fuzesi.lista at gmail.com
> >:
> >>
> >> Nincs serules valamelyik a bordaskereken amitol menet szeruen eltekeri?
> >>> Vagy nyolcas benne?
> >>>
> >>
> >> Tavaly végignéztük, nem láttunk sérülést. Illetve szépen járt mindegyik,
> >> ahogy most néztem
> >>
> >>
> >>> Esetleg a tengelyek nem parhuzamosak, pl generator szögben all?
> >>>
> >>
> >> Ez lehet, de hogy lehet kideríteni?
> >>
> >>
> >>> Fotengelytarcsaban szokott lenni egy gumi, nemlehet h ki van
> >>> lagyulva/rehulve, es attol jar nyolcast?
> >>>
> >>
> >> Nincs benne semmi, emlékszem tavalyról, mikor le volt szedve. Az egész
> >> egyszerű fém, semmi gumibetét vagy hasonló.
> >>
> >>
> >>> (BTW eleg ramatyul nez ki a szij ahhoz kepest h 1 eves!)
> >>
> >>
> >> Ez nem az enyém :-))
> >>
> >>
> >>>
> >>>
> >>> A.
> >>>
> >>>
> >>> On 05/06/2013 03:37 PM, potyo wrote:
> >>>
> >>>> Mivel vannak itt páran, akik láttak már autót, ezért hátha van
> valakinek
> >>>> ötlete, véleménye.
> >>>>
> >>>> Adott egy 1999-es K4M720 motoros Renault Laguna, ami tavaly azt
> csinálta,
> >>>> hogy a hosszbordás szíj valamitől egy bordával közelebb ugrott a
> vezérlés
> >>>> felé, ott valami(k)hez dörzsölődött (a vezérműszíjat védő műanyaghoz
> >>>> biztosan), foszlani kezdett, a foszlányokat szépen bekapta a
> vezérléshez
> >>>> (vagy ott a műanyagon keletkezett lyuk miatt, vagy a főtengelyvégen,
> ezt
> >>>> nem tudom), a foszlányok felcsavarodtak a főtengely levő kerék és a
> >>>> vezérműszíj közé, ennek következtében elmászott a vezérlés, és
> >>>> összeverte a
> >>>> szelepeket. Na akkor rendbe lett rakva, a főtengelyen levő szíjtárcsa
> >>>> kapott az oldalára egy peremet, hogy ne tudjon a szíj ismét a vezérlés
> >>>> felé
> >>>> arrébb ugrani, eddig jó is volt. Most viszont megint arrébb ugrott a
> szíj
> >>>> egy helyjel, szerencsére most a másik irányba. A főtengely, a
> >>>> klímakompresszor és a szervópumpa szíjtárcsáján is arrébb van egy
> >>>> helyjel,
> >>>> egyedül a generátornál van a helyén - vélhetően csak azért, mert a
> >>>> generátor tárcsájának mindkét oldalon van pereme, a többinek meg nincs
> >>>> egyik oldalon sem - kivéve a főtengelyen levőnek a vezérlés felőli
> >>>> oldalát.
> >>>> A vezetőgörgők meg ugye sima felületűek, azokon tud sétálni. Na a
> kérdés,
> >>>> mitől ugorhat így arrébb a szíj? Nem elég feszes és nagyobb
> fordulatnál
> >>>> belebeg?
> >>>>
> >>>>
> >>>
> >>
>
>


More information about the Elektro-etc mailing list