[elektro-etc] Hosszbordás szíj

Xorn toth.endre at gmail.com
Tue May 7 11:54:30 CEST 2013


Lengéscsillapított tárcsa? Nagy találmány. Az szokott a Mondeokban is
megholni...

Best regards,
Andy

2013/5/7 potyo <potyo.ada at gmail.com>:
> Ma világoson ismét megnéztem, és valóban van valami gumiszerű holmi a
> főtengelyvégi szíjtárcsában, és valóban mászkál egy kicsit a tárcsa. Pedig
> határozottam emlékeztem, hogy tavaly, amikor le volt véve, akkor nem láttam
> benne semmi gumit. Szóval majd csere lesz, addig meg finomam próbálok
> közlekedni és gyakran figyelem a szíjat, hogy a helyén fut-e.
>
>
> 2013. május 6. 20:13 potyo írta, <potyo.ada at gmail.com>:
>
>>
>>
>>
>> 2013. május 6. 20:04 Fuzesi Arnold írta, <arnold.fuzesi.lista at gmail.com>:
>>
>> Nincs serules valamelyik a bordaskereken amitol menet szeruen eltekeri?
>>> Vagy nyolcas benne?
>>>
>>
>> Tavaly végignéztük, nem láttunk sérülést. Illetve szépen járt mindegyik,
>> ahogy most néztem
>>
>>
>>> Esetleg a tengelyek nem parhuzamosak, pl generator szögben all?
>>>
>>
>> Ez lehet, de hogy lehet kideríteni?
>>
>>
>>> Fotengelytarcsaban szokott lenni egy gumi, nemlehet h ki van
>>> lagyulva/rehulve, es attol jar nyolcast?
>>>
>>
>> Nincs benne semmi, emlékszem tavalyról, mikor le volt szedve. Az egész
>> egyszerű fém, semmi gumibetét vagy hasonló.
>>
>>
>>> (BTW eleg ramatyul nez ki a szij ahhoz kepest h 1 eves!)
>>
>>
>> Ez nem az enyém :-))
>>
>>
>>>
>>>
>>> A.
>>>
>>>
>>> On 05/06/2013 03:37 PM, potyo wrote:
>>>
>>>> Mivel vannak itt páran, akik láttak már autót, ezért hátha van valakinek
>>>> ötlete, véleménye.
>>>>
>>>> Adott egy 1999-es K4M720 motoros Renault Laguna, ami tavaly azt csinálta,
>>>> hogy a hosszbordás szíj valamitől egy bordával közelebb ugrott a vezérlés
>>>> felé, ott valami(k)hez dörzsölődött (a vezérműszíjat védő műanyaghoz
>>>> biztosan), foszlani kezdett, a foszlányokat szépen bekapta a vezérléshez
>>>> (vagy ott a műanyagon keletkezett lyuk miatt, vagy a főtengelyvégen, ezt
>>>> nem tudom), a foszlányok felcsavarodtak a főtengely levő kerék és a
>>>> vezérműszíj közé, ennek következtében elmászott a vezérlés, és
>>>> összeverte a
>>>> szelepeket. Na akkor rendbe lett rakva, a főtengelyen levő szíjtárcsa
>>>> kapott az oldalára egy peremet, hogy ne tudjon a szíj ismét a vezérlés
>>>> felé
>>>> arrébb ugrani, eddig jó is volt. Most viszont megint arrébb ugrott a szíj
>>>> egy helyjel, szerencsére most a másik irányba. A főtengely, a
>>>> klímakompresszor és a szervópumpa szíjtárcsáján is arrébb van egy
>>>> helyjel,
>>>> egyedül a generátornál van a helyén - vélhetően csak azért, mert a
>>>> generátor tárcsájának mindkét oldalon van pereme, a többinek meg nincs
>>>> egyik oldalon sem - kivéve a főtengelyen levőnek a vezérlés felőli
>>>> oldalát.
>>>> A vezetőgörgők meg ugye sima felületűek, azokon tud sétálni. Na a kérdés,
>>>> mitől ugorhat így arrébb a szíj? Nem elég feszes és nagyobb fordulatnál
>>>> belebeg?
>>>>
>>>>
>>>
>>



More information about the Elektro-etc mailing list