[elektro-etc] Hosszbordás szíj

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Tue May 7 12:50:23 CEST 2013


Nezzuk az alapjait : nincs benne csillapito elem , tehat harmonikus
rezonanciakat kelt a rendszerben : nem jo.
Van benne csillapito elem , a gumi az - akkor miert meglepo hogy elfarad?
Miert nincs ra csereperiodus? Miert nem garancialis vagy szavatossagi
kerdes az ezaltal osszekuszalt szelep, hengerfej ?
En abbol indulok ki hogy a terven feluli meghibasodasok kivetelevel ha egy
autot a szervizkonyv szerint hajtok , karbantartok , akkor az nem mehet
tonkre igy . Ha viszont ismerten farado alkatresz a fotengely tarcsa ,
akkor miert nincs csereperiodusa mint a vezermuszijnak?

Bye
Dexter
2013.05.07. 12:41, "Arnold Fuzesi" <arnold.fuzesi.lista at gmail.com> ezt írta:

> Profi munka. Csak mas a celja mint gondoljuk. :)
>
> Tenyleg nem ertem (mert nem ertek hozza, nem tudom szamolni, es sosem
> ereztem hatranyat a normal tarcsanak) mi ihlette. Komfort vagy a tobbi
> alkatresz elettartama...
>
> Csak nem a lehuzas... Letezik h igy tovabb birja a csapagyazas pl? Cserebe
> a tarcsa belehal.
>
>
>
>
> Arnold
> Sent from my iPhone
>
> On 2013.05.07., at 12:36, charles hoss <charles.hoss at gmail.com> wrote:
>
> > Sok ponton verzik az az elmelet.
> >
> > Bye
> > Dexter
> > 2013.05.07. 11:55, "Xorn" <toth.endre at gmail.com> ezt írta:
> >
> >> Lengéscsillapított tárcsa? Nagy találmány. Az szokott a Mondeokban is
> >> megholni...
> >>
> >> Best regards,
> >> Andy
> >>
> >> 2013/5/7 potyo <potyo.ada at gmail.com>:
> >>> Ma világoson ismét megnéztem, és valóban van valami gumiszerű holmi a
> >>> főtengelyvégi szíjtárcsában, és valóban mászkál egy kicsit a tárcsa.
> >> Pedig
> >>> határozottam emlékeztem, hogy tavaly, amikor le volt véve, akkor nem
> >> láttam
> >>> benne semmi gumit. Szóval majd csere lesz, addig meg finomam próbálok
> >>> közlekedni és gyakran figyelem a szíjat, hogy a helyén fut-e.
> >>>
> >>>
> >>> 2013. május 6. 20:13 potyo írta, <potyo.ada at gmail.com>:
> >>>
> >>>>
> >>>>
> >>>>
> >>>> 2013. május 6. 20:04 Fuzesi Arnold írta, <
> arnold.fuzesi.lista at gmail.com
> >>> :
> >>>>
> >>>> Nincs serules valamelyik a bordaskereken amitol menet szeruen
> eltekeri?
> >>>>> Vagy nyolcas benne?
> >>>>
> >>>> Tavaly végignéztük, nem láttunk sérülést. Illetve szépen járt
> mindegyik,
> >>>> ahogy most néztem
> >>>>
> >>>>
> >>>>> Esetleg a tengelyek nem parhuzamosak, pl generator szögben all?
> >>>>
> >>>> Ez lehet, de hogy lehet kideríteni?
> >>>>
> >>>>
> >>>>> Fotengelytarcsaban szokott lenni egy gumi, nemlehet h ki van
> >>>>> lagyulva/rehulve, es attol jar nyolcast?
> >>>>
> >>>> Nincs benne semmi, emlékszem tavalyról, mikor le volt szedve. Az egész
> >>>> egyszerű fém, semmi gumibetét vagy hasonló.
> >>>>
> >>>>
> >>>>> (BTW eleg ramatyul nez ki a szij ahhoz kepest h 1 eves!)
> >>>>
> >>>>
> >>>> Ez nem az enyém :-))
> >>>>
> >>>>
> >>>>>
> >>>>>
> >>>>> A.
> >>>>>
> >>>>>
> >>>>> On 05/06/2013 03:37 PM, potyo wrote:
> >>>>>
> >>>>>> Mivel vannak itt páran, akik láttak már autót, ezért hátha van
> >> valakinek
> >>>>>> ötlete, véleménye.
> >>>>>>
> >>>>>> Adott egy 1999-es K4M720 motoros Renault Laguna, ami tavaly azt
> >> csinálta,
> >>>>>> hogy a hosszbordás szíj valamitől egy bordával közelebb ugrott a
> >> vezérlés
> >>>>>> felé, ott valami(k)hez dörzsölődött (a vezérműszíjat védő műanyaghoz
> >>>>>> biztosan), foszlani kezdett, a foszlányokat szépen bekapta a
> >> vezérléshez
> >>>>>> (vagy ott a műanyagon keletkezett lyuk miatt, vagy a főtengelyvégen,
> >> ezt
> >>>>>> nem tudom), a foszlányok felcsavarodtak a főtengely levő kerék és a
> >>>>>> vezérműszíj közé, ennek következtében elmászott a vezérlés, és
> >>>>>> összeverte a
> >>>>>> szelepeket. Na akkor rendbe lett rakva, a főtengelyen levő
> szíjtárcsa
> >>>>>> kapott az oldalára egy peremet, hogy ne tudjon a szíj ismét a
> vezérlés
> >>>>>> felé
> >>>>>> arrébb ugrani, eddig jó is volt. Most viszont megint arrébb ugrott a
> >> szíj
> >>>>>> egy helyjel, szerencsére most a másik irányba. A főtengely, a
> >>>>>> klímakompresszor és a szervópumpa szíjtárcsáján is arrébb van egy
> >>>>>> helyjel,
> >>>>>> egyedül a generátornál van a helyén - vélhetően csak azért, mert a
> >>>>>> generátor tárcsájának mindkét oldalon van pereme, a többinek meg
> nincs
> >>>>>> egyik oldalon sem - kivéve a főtengelyen levőnek a vezérlés felőli
> >>>>>> oldalát.
> >>>>>> A vezetőgörgők meg ugye sima felületűek, azokon tud sétálni. Na a
> >> kérdés,
> >>>>>> mitől ugorhat így arrébb a szíj? Nem elég feszes és nagyobb
> >> fordulatnál
> >>>>>> belebeg?
> >>
> >>
>
>


More information about the Elektro-etc mailing list