[elektro-etc] Hosszbordás szíj
Vajk Fekete
vajkhu at gmail.com
Tue May 7 12:52:41 CEST 2013
en is erre gondoltam, hogy nincs ezzel semmi baj, csak innentol a tarcsa
kopo fogyo alkatresz. az egy dolog hogy senki fejeben nem az, de vajon a
gyar kommunikalta-e, hogy mostantol igy van?
Vajk
2013/5/7 charles hoss <charles.hoss at gmail.com>
> Nezzuk az alapjait : nincs benne csillapito elem , tehat harmonikus
> rezonanciakat kelt a rendszerben : nem jo.
> Van benne csillapito elem , a gumi az - akkor miert meglepo hogy elfarad?
> Miert nincs ra csereperiodus? Miert nem garancialis vagy szavatossagi
> kerdes az ezaltal osszekuszalt szelep, hengerfej ?
> En abbol indulok ki hogy a terven feluli meghibasodasok kivetelevel ha egy
> autot a szervizkonyv szerint hajtok , karbantartok , akkor az nem mehet
> tonkre igy . Ha viszont ismerten farado alkatresz a fotengely tarcsa ,
> akkor miert nincs csereperiodusa mint a vezermuszijnak?
>
> Bye
> Dexter
> 2013.05.07. 12:41, "Arnold Fuzesi" <arnold.fuzesi.lista at gmail.com> ezt
> írta:
>
> > Profi munka. Csak mas a celja mint gondoljuk. :)
> >
> > Tenyleg nem ertem (mert nem ertek hozza, nem tudom szamolni, es sosem
> > ereztem hatranyat a normal tarcsanak) mi ihlette. Komfort vagy a tobbi
> > alkatresz elettartama...
> >
> > Csak nem a lehuzas... Letezik h igy tovabb birja a csapagyazas pl?
> Cserebe
> > a tarcsa belehal.
> >
> >
> >
> >
> > Arnold
> > Sent from my iPhone
> >
> > On 2013.05.07., at 12:36, charles hoss <charles.hoss at gmail.com> wrote:
> >
> > > Sok ponton verzik az az elmelet.
> > >
> > > Bye
> > > Dexter
> > > 2013.05.07. 11:55, "Xorn" <toth.endre at gmail.com> ezt írta:
> > >
> > >> Lengéscsillapított tárcsa? Nagy találmány. Az szokott a Mondeokban is
> > >> megholni...
> > >>
> > >> Best regards,
> > >> Andy
> > >>
> > >> 2013/5/7 potyo <potyo.ada at gmail.com>:
> > >>> Ma világoson ismét megnéztem, és valóban van valami gumiszerű holmi a
> > >>> főtengelyvégi szíjtárcsában, és valóban mászkál egy kicsit a tárcsa.
> > >> Pedig
> > >>> határozottam emlékeztem, hogy tavaly, amikor le volt véve, akkor nem
> > >> láttam
> > >>> benne semmi gumit. Szóval majd csere lesz, addig meg finomam próbálok
> > >>> közlekedni és gyakran figyelem a szíjat, hogy a helyén fut-e.
> > >>>
> > >>>
> > >>> 2013. május 6. 20:13 potyo írta, <potyo.ada at gmail.com>:
> > >>>
> > >>>>
> > >>>>
> > >>>>
> > >>>> 2013. május 6. 20:04 Fuzesi Arnold írta, <
> > arnold.fuzesi.lista at gmail.com
> > >>> :
> > >>>>
> > >>>> Nincs serules valamelyik a bordaskereken amitol menet szeruen
> > eltekeri?
> > >>>>> Vagy nyolcas benne?
> > >>>>
> > >>>> Tavaly végignéztük, nem láttunk sérülést. Illetve szépen járt
> > mindegyik,
> > >>>> ahogy most néztem
> > >>>>
> > >>>>
> > >>>>> Esetleg a tengelyek nem parhuzamosak, pl generator szögben all?
> > >>>>
> > >>>> Ez lehet, de hogy lehet kideríteni?
> > >>>>
> > >>>>
> > >>>>> Fotengelytarcsaban szokott lenni egy gumi, nemlehet h ki van
> > >>>>> lagyulva/rehulve, es attol jar nyolcast?
> > >>>>
> > >>>> Nincs benne semmi, emlékszem tavalyról, mikor le volt szedve. Az
> egész
> > >>>> egyszerű fém, semmi gumibetét vagy hasonló.
> > >>>>
> > >>>>
> > >>>>> (BTW eleg ramatyul nez ki a szij ahhoz kepest h 1 eves!)
> > >>>>
> > >>>>
> > >>>> Ez nem az enyém :-))
> > >>>>
> > >>>>
> > >>>>>
> > >>>>>
> > >>>>> A.
> > >>>>>
> > >>>>>
> > >>>>> On 05/06/2013 03:37 PM, potyo wrote:
> > >>>>>
> > >>>>>> Mivel vannak itt páran, akik láttak már autót, ezért hátha van
> > >> valakinek
> > >>>>>> ötlete, véleménye.
> > >>>>>>
> > >>>>>> Adott egy 1999-es K4M720 motoros Renault Laguna, ami tavaly azt
> > >> csinálta,
> > >>>>>> hogy a hosszbordás szíj valamitől egy bordával közelebb ugrott a
> > >> vezérlés
> > >>>>>> felé, ott valami(k)hez dörzsölődött (a vezérműszíjat védő
> műanyaghoz
> > >>>>>> biztosan), foszlani kezdett, a foszlányokat szépen bekapta a
> > >> vezérléshez
> > >>>>>> (vagy ott a műanyagon keletkezett lyuk miatt, vagy a
> főtengelyvégen,
> > >> ezt
> > >>>>>> nem tudom), a foszlányok felcsavarodtak a főtengely levő kerék és
> a
> > >>>>>> vezérműszíj közé, ennek következtében elmászott a vezérlés, és
> > >>>>>> összeverte a
> > >>>>>> szelepeket. Na akkor rendbe lett rakva, a főtengelyen levő
> > szíjtárcsa
> > >>>>>> kapott az oldalára egy peremet, hogy ne tudjon a szíj ismét a
> > vezérlés
> > >>>>>> felé
> > >>>>>> arrébb ugrani, eddig jó is volt. Most viszont megint arrébb
> ugrott a
> > >> szíj
> > >>>>>> egy helyjel, szerencsére most a másik irányba. A főtengely, a
> > >>>>>> klímakompresszor és a szervópumpa szíjtárcsáján is arrébb van egy
> > >>>>>> helyjel,
> > >>>>>> egyedül a generátornál van a helyén - vélhetően csak azért, mert a
> > >>>>>> generátor tárcsájának mindkét oldalon van pereme, a többinek meg
> > nincs
> > >>>>>> egyik oldalon sem - kivéve a főtengelyen levőnek a vezérlés felőli
> > >>>>>> oldalát.
> > >>>>>> A vezetőgörgők meg ugye sima felületűek, azokon tud sétálni. Na a
> > >> kérdés,
> > >>>>>> mitől ugorhat így arrébb a szíj? Nem elég feszes és nagyobb
> > >> fordulatnál
> > >>>>>> belebeg?
> > >>
> > >>
> >
> >
>
More information about the Elektro-etc
mailing list