[elektro-etc] Az en tapasztalataim - volt: nyomatekmania, Arnold irasa

Karoly Kovacs koka55 at kabsi.at
Sun Mar 24 19:06:58 CET 2013


Ja, es jo parszor lattam annak idejen felemelve a Xsara-t, de en ott 
sehogy sem tudtam osszeszamolni 12 szilentet. Ettol persze meg lehet 
igazad, csak lehet, hogy en nem lattam.
(Esetleg pontosan utana tudok erdeklodni, ha erdekel.)

Karoly

-------- Original Message --------

> Andy!
>
> Lehet, hogy en vagyok helipokter (sic!), de nekunk (a felesegemnek) volt
> egy 1,6-os benyas Xsara-ja, meg az elso szeriak kozul, es azt bizton
> allithatom, hogy en meg autoval olyan "fittipaldisan" nem mentem be a
> cseszneki kanyarokba, mint azzal. Pedig egyreszt volt mar "nehany" autom
> az eletemben, masreszt a cseszneki utat ugy ismerem, mint a tenyeremet.
> Szo szerint! Meg a kanyarokat is memorizaltam (tenyleg!), gondolvan
> arra, amikor kodos, teli idoben kellett ott hetente oda-vissza
> jonnom-mennem.
> Amugy meg ez a passziv hatsokerek kormanyzas nem csak a Xsara
> markecingdumaja volt, hanem tobb francia autoban benne volt (pl. Peugeot
> 306 es allitolag az elso generacios Xantiakban is).
> 306-osom is volt par evig (benyas), azzal is kegyetlenul lehetett
> kanyarodni - vesztemre, mert pont ott, Cseszneknel "lottem" vele egyszer
> egy szarvast, ugyanis megszokasbol jo gyorsan mentem bele a kanyarba, s
> mar nem volt idom semmit tenni ellene.
>
> Szoval, ki van zarva, mert nem tudom. :)))
>
> Karoly
>
>
>
> -------- Original Message --------
>
>> Amíg ez a "divat" és a "marketing" közötti pingpongozáson múlik, addig
>> ez sajnos sosem ér véget.
>>
>> Az r=1 user meg bekajálja, mert a minimális ismeretei sincsenek meg
>> még ahhoz sem, hogy a beetetős marketingrizsát el tudja választani a
>> valóságtól, nemhogy műszakilag is belelásson annyira, hogy tudja,
>> miről van szó.
>>
>> Példa erre - richtig pont Citroen - a Xsara anno. Nem tudták rendesen
>> megcsinálni a hátsó futóművét, lobogott az egész cucc ide-oda a
>> kanyarokban. Már ott tartottak, hogy 12 szilent volt a hátsó
>> futóműben. Majd hagyták a francba az egészet, és kitalálták azt a
>> marketingdumát helyette, hogy "önkormányzó hátsó futómű", ami néhány
>> fokkal "utánakanyarodik" az elsőnek...
>>
>> Best regards,
>> Andy
>>
>> 2013/3/24 charles hoss <charles.hoss at gmail.com>:
>>> sok boldog kilometert hozza . van az a pont amikor a felhasznalok
>>> eleg nagy
>>> hanyada fordit hatat ennek az elmebajnak es akkor talan a gyartok is
>>> kapcsolnak majd ... talan .
>>>
>>> bye
>>> dexter
>>>
>>>
>>>
>>> 2013. március 24. 17:00 Karoly Kovacs írta, <koka55 at kabsi.at>:
>>>
>>>> a szomoru valosag az hogy a sok elektronika fenntarthatalanna es
>>>>> megbizhatatlanna teszi az autot (nincs hozza emberi aron alkatresz)
>>>>> , a
>>>>> fajlagos fogyasztast novelte , roviditette az elettartamot ,
>>>>> nehezebben ,
>>>>> rosszabbul vezethetove tette es egy kis mertekben csokkentette a
>>>>> karosanyag
>>>>> emissziot - bizonyos teruleteken , elvben , de inkabb csak
>>>>> megvaltoztatta
>>>>> az emisszios profilt - lehet hogy korantsem elonyere .
>>>>>
>>>>
>>>> Hat pont ezt mondom en is, igaz, nem ennyire tudomanyosan. :)))
>>>>
>>>> Igy aztan - kovezzetek meg erte! - en ezt a dontest most a regiuj
>>>> Xantia
>>>> vasarlasaval, kb. 5 evvel elnapoltam. Majd 5 ev mulva elkezdhet ujra
>>>> foni a
>>>> fejem, hogy most akkor a sok xar kozul mi a francot vegyek es milyen
>>>> "korszeru" fostalicska okozta bosszankodassal noveljem a vernyomasomat.
>>>> (Szivem szerint, ha annyira kiforrott lenne, en elektronyos jarganyt
>>>> vennek, de hat azok fejlettsegi szintje szerintem mar nem az en
>>>> eletemben
>>>> lesz olyan, hogy meg legyek vele minden tekintetben elegedve.)
>>>>
>>>> Megj.: elvileg megtehettuk volna, hogy most veszunk egy
>>>> hudeszuperhipermoderncsillivil**li autot, mert hozzajutottunk egy kis
>>>> le'hez, tehat nem elsosorban anyagi megfontolasok miatt vettunk egy
>>>> regi
>>>> Xantiat, hanem inkabb az altalad is emlitett "szomoru valosag" miatt.
>>>>
>>>> Karoly
>>>>
>>>>
>>
>>
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list