[elektro-etc] Az en tapasztalataim - volt: nyomatekmania, Arnold irasa

Karoly Kovacs koka55 at kabsi.at
Sun Mar 24 19:02:10 CET 2013


Andy!

Lehet, hogy en vagyok helipokter (sic!), de nekunk (a felesegemnek) volt 
egy 1,6-os benyas Xsara-ja, meg az elso szeriak kozul, es azt bizton 
allithatom, hogy en meg autoval olyan "fittipaldisan" nem mentem be a 
cseszneki kanyarokba, mint azzal. Pedig egyreszt volt mar "nehany" autom 
az eletemben, masreszt a cseszneki utat ugy ismerem, mint a tenyeremet. 
Szo szerint! Meg a kanyarokat is memorizaltam (tenyleg!), gondolvan 
arra, amikor kodos, teli idoben kellett ott hetente oda-vissza 
jonnom-mennem.
Amugy meg ez a passziv hatsokerek kormanyzas nem csak a Xsara 
markecingdumaja volt, hanem tobb francia autoban benne volt (pl. Peugeot 
306 es allitolag az elso generacios Xantiakban is).
306-osom is volt par evig (benyas), azzal is kegyetlenul lehetett 
kanyarodni - vesztemre, mert pont ott, Cseszneknel "lottem" vele egyszer 
egy szarvast, ugyanis megszokasbol jo gyorsan mentem bele a kanyarba, s 
mar nem volt idom semmit tenni ellene.

Szoval, ki van zarva, mert nem tudom. :)))

Karoly



-------- Original Message --------

> Amíg ez a "divat" és a "marketing" közötti pingpongozáson múlik, addig
> ez sajnos sosem ér véget.
>
> Az r=1 user meg bekajálja, mert a minimális ismeretei sincsenek meg
> még ahhoz sem, hogy a beetetős marketingrizsát el tudja választani a
> valóságtól, nemhogy műszakilag is belelásson annyira, hogy tudja,
> miről van szó.
>
> Példa erre - richtig pont Citroen - a Xsara anno. Nem tudták rendesen
> megcsinálni a hátsó futóművét, lobogott az egész cucc ide-oda a
> kanyarokban. Már ott tartottak, hogy 12 szilent volt a hátsó
> futóműben. Majd hagyták a francba az egészet, és kitalálták azt a
> marketingdumát helyette, hogy "önkormányzó hátsó futómű", ami néhány
> fokkal "utánakanyarodik" az elsőnek...
>
> Best regards,
> Andy
>
> 2013/3/24 charles hoss <charles.hoss at gmail.com>:
>> sok boldog kilometert hozza . van az a pont amikor a felhasznalok eleg nagy
>> hanyada fordit hatat ennek az elmebajnak es akkor talan a gyartok is
>> kapcsolnak majd ... talan .
>>
>> bye
>> dexter
>>
>>
>>
>> 2013. március 24. 17:00 Karoly Kovacs írta, <koka55 at kabsi.at>:
>>
>>> a szomoru valosag az hogy a sok elektronika fenntarthatalanna es
>>>> megbizhatatlanna teszi az autot (nincs hozza emberi aron alkatresz) , a
>>>> fajlagos fogyasztast novelte , roviditette az elettartamot , nehezebben ,
>>>> rosszabbul vezethetove tette es egy kis mertekben csokkentette a
>>>> karosanyag
>>>> emissziot - bizonyos teruleteken , elvben , de inkabb csak megvaltoztatta
>>>> az emisszios profilt - lehet hogy korantsem elonyere .
>>>>
>>>
>>> Hat pont ezt mondom en is, igaz, nem ennyire tudomanyosan. :)))
>>>
>>> Igy aztan - kovezzetek meg erte! - en ezt a dontest most a regiuj Xantia
>>> vasarlasaval, kb. 5 evvel elnapoltam. Majd 5 ev mulva elkezdhet ujra foni a
>>> fejem, hogy most akkor a sok xar kozul mi a francot vegyek es milyen
>>> "korszeru" fostalicska okozta bosszankodassal noveljem a vernyomasomat.
>>> (Szivem szerint, ha annyira kiforrott lenne, en elektronyos jarganyt
>>> vennek, de hat azok fejlettsegi szintje szerintem mar nem az en eletemben
>>> lesz olyan, hogy meg legyek vele minden tekintetben elegedve.)
>>>
>>> Megj.: elvileg megtehettuk volna, hogy most veszunk egy
>>> hudeszuperhipermoderncsillivil**li autot, mert hozzajutottunk egy kis
>>> le'hez, tehat nem elsosorban anyagi megfontolasok miatt vettunk egy regi
>>> Xantiat, hanem inkabb az altalad is emlitett "szomoru valosag" miatt.
>>>
>>> Karoly
>>>
>>>
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list