[elektro-etc] Az en tapasztalataim - volt: nyomatekmania, Arnold irasa

Karoly Kovacs koka55 at kabsi.at
Sun Mar 24 16:38:51 CET 2013


Na de hol van itt szo a fogyaszatasrol?
Amit en leirtam 3 sor adatot, ott csak a teljesitmenyrol es a CO2 
kibocsajtasrol irtam.

 > de a kornyezetvedelem az hogy jelentos
 > tobbletfogyasztas aran valamicskevel kevesebb szemetet pufog ki

Felejtsd el az 1. sort (90LE) es nezd csak meg a 2. es a 3. sort! 
Mindketto auto 109 LE es a C5-ossel "nyertek" 5 grammot - egy csomo 
plusz elektronika aran, aminek a gyartasa es vegfelhasznalasa is - 
szerintem - tetemes kornyezetszenyezessel jar.

Karoly

-------- Original Message --------

> Itt a hiba . Rossz sort nezel.
> Ezt mar vf is elmeselte es attol tartok hogy igazat irt hogy nem az a
> kornyezetvedelem hogy az auto kevesebbet fogyaszt hanem az hogy tisztabban
> eg . Nem mintha az autok9x% nem olyan helyen csampazna ahol leesik a korom
> mire ellat egy emberig - de a kornyezetvedelem az hogy jelentos
> tobbletfogyasztas aran valamicskevel kevesebb szemetet pufog ki.
> Es itt most nem igaz amit irtal fogyasztasi adatokat - ugyanis az en
> elmeletem szerint hamisak : a xantia nagy motorja megy . A c5 pedig sokkal
> gyengebb mindenutt - kiveve a katalogust es egy ket satnya kis tusket a
> tartomanyban.
> Tehat ha csinaltak volna egy 1.6-os xantiat ami ennnyivel gyengebb , az
> valoszinuleg joval kevesebbet enne , valamivel alcsonyabb szennyezes
> mellett. Igy ha ossze akarnank hasonlitani , akkor ugy nezne kis hogy egy
> vacakabb auto , gyengebb motorja miert eszik fajlagosan tobbet mint egy
> nagyobb ,tartosabb , masszivabb es jobban vezetheto regebbi blokk? Az auto
> fogyasztasa nem valtozik erdemben , ezt fogadtattak el velunk , ezt nyeljuk
> .
>
> Bye
> Dexter
> 2013.03.24. 9:28, "Karoly Kovacs" <koka55 at kabsi.at> ezt írta:
>
>> Hehe!
>>
>> Most megneztem, es padlot fogtam!
>> Az en Xantiam 90 loeros, de ugyanez a 2 literes HDi motor letezett 109
>> loeros valtozatban is.
>>
>> Na, most kapaszkodjatok meg:
>> 1. Xantia 2000 kobcenti,  90 LE => 154g CO2
>> 2. Xantia 2000 kobcenti, 109 LE => 150g CO2
>> 1. C5     1600 kobcenti, 109 LE => 145g CO2
>>
>> Ezt magyarazza el nekem valaki! :)))
>> 5 kemeny grammocskat "nyertek" az "elavult" Euro2-es(3-as?) motorhoz
>> kepest...
>>
>> Karoly
>>
>> -------- Original Message --------
>>
>>   Hogy egeszen oszintek legyunk, ha csak szigoruan a gyari prospektust
>>> nezzuk, akkor mindket autora 5,5 literes fogyasztast irnak.
>>>
>>> Igen am, de akkor is erthetetlen, hogy 9 grammert kell a nagy erteku es
>>> sok-sok plusz kilo tomegu elektronika, raadasul az uj 1600 kobcenti
>>> viszonyul a regi 2000 kobcentihez...
>>> Magyarul: _elvileg_ egy "regi" konstrukcioju 1600-os motor sem nyomatna
>>> ki tobbet, mint az agyon elektronizalt uj.
>>>
>>> Karoly
>>>
>>> -------- Original Message --------
>>>
>>>   Az hogyan is van, hogy 5-5,5 literből 154 g CO2, 5,5-6 literből meg
>>>>> 145?!?! Vagy feltaláltak valami újat a kémiában? Esetleg ennyit
>>>>> fejlődött a katalizátorok technikája?!?!
>>>>>
>>>> Hat ez az! :)))
>>>>
>>>
>>>
>>>
>>
>



More information about the Elektro-etc mailing list