[elektro-etc] Az en tapasztalataim - volt: nyomatekmania, Arnold irasa
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Sun Mar 24 16:50:22 CET 2013
2013. március 24. 16:38 Karoly Kovacs írta, <koka55 at kabsi.at>:
> Na de hol van itt szo a fogyaszatasrol?
> Amit en leirtam 3 sor adatot, ott csak a teljesitmenyrol es a CO2
> kibocsajtasrol irtam.
>
a CO2 emisszio a fogyasztassal aranyos ertek . csak zold egyenegysegre van
atszamolva. ebben meg van is racio
>
> > de a kornyezetvedelem az hogy jelentos
> > tobbletfogyasztas aran valamicskevel kevesebb szemetet pufog ki
>
> Felejtsd el az 1. sort (90LE) es nezd csak meg a 2. es a 3. sort!
> Mindketto auto 109 LE es a C5-ossel "nyertek" 5 grammot - egy csomo plusz
> elektronika aran, aminek a gyartasa es vegfelhasznalasa is - szerintem -
> tetemes kornyezetszenyezessel jar.
>
1, feljtsd el a 109 loerot , mert a ket motor nagyon mas karakterisztikaju
, tehat a ketto nem ugyanakkora es ugyanolyan munkakedvu lo .
egy hitvany nyomatekgorbe (amikor kieroltetunk ugyanannyit egy joval kisebb
motorbol) valojaban effektiv , kihasznalhato loban lenyegesen kevesebb - ha
a teljes gorbe alatti teruletet neznek es levagnank a 30%-nal nagyobb
tuskeket , akkor kiderulne hogy az a auto gorbe szerinti elvi 109
loerejevel szemben a masik azonosan meghatarozott 75 loereje all - igy
erteheto lenne ha 15-20%-al enne kevesebbet - de valojaban meg ezt sem
ertuk el . a szomoru valosag az hogy a sok elektronika fenntarthatalanna es
megbizhatatlanna teszi az autot (nincs hozza emberi aron alkatresz) , a
fajlagos fogyasztast novelte , roviditette az elettartamot , nehezebben ,
rosszabbul vezethetove tette es egy kis mertekben csokkentette a karosanyag
emissziot - bizonyos teruleteken , elvben , de inkabb csak megvaltoztatta
az emisszios profilt - lehet hogy korantsem elonyere .
bye
dexter
More information about the Elektro-etc
mailing list