[elektro-etc] Az en tapasztalataim - volt: nyomatekmania, Arnold irasa

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Sun Mar 24 11:48:49 CET 2013


Itt a hiba . Rossz sort nezel.
Ezt mar vf is elmeselte es attol tartok hogy igazat irt hogy nem az a
kornyezetvedelem hogy az auto kevesebbet fogyaszt hanem az hogy tisztabban
eg . Nem mintha az autok9x% nem olyan helyen csampazna ahol leesik a korom
mire ellat egy emberig - de a kornyezetvedelem az hogy jelentos
tobbletfogyasztas aran valamicskevel kevesebb szemetet pufog ki.
Es itt most nem igaz amit irtal fogyasztasi adatokat - ugyanis az en
elmeletem szerint hamisak : a xantia nagy motorja megy . A c5 pedig sokkal
gyengebb mindenutt - kiveve a katalogust es egy ket satnya kis tusket a
tartomanyban.
Tehat ha csinaltak volna egy 1.6-os xantiat ami ennnyivel gyengebb , az
valoszinuleg joval kevesebbet enne , valamivel alcsonyabb szennyezes
mellett. Igy ha ossze akarnank hasonlitani , akkor ugy nezne kis hogy egy
vacakabb auto , gyengebb motorja miert eszik fajlagosan tobbet mint egy
nagyobb ,tartosabb , masszivabb es jobban vezetheto regebbi blokk? Az auto
fogyasztasa nem valtozik erdemben , ezt fogadtattak el velunk , ezt nyeljuk
.

Bye
Dexter
2013.03.24. 9:28, "Karoly Kovacs" <koka55 at kabsi.at> ezt írta:

> Hehe!
>
> Most megneztem, es padlot fogtam!
> Az en Xantiam 90 loeros, de ugyanez a 2 literes HDi motor letezett 109
> loeros valtozatban is.
>
> Na, most kapaszkodjatok meg:
> 1. Xantia 2000 kobcenti,  90 LE => 154g CO2
> 2. Xantia 2000 kobcenti, 109 LE => 150g CO2
> 1. C5     1600 kobcenti, 109 LE => 145g CO2
>
> Ezt magyarazza el nekem valaki! :)))
> 5 kemeny grammocskat "nyertek" az "elavult" Euro2-es(3-as?) motorhoz
> kepest...
>
> Karoly
>
> -------- Original Message --------
>
>  Hogy egeszen oszintek legyunk, ha csak szigoruan a gyari prospektust
>> nezzuk, akkor mindket autora 5,5 literes fogyasztast irnak.
>>
>> Igen am, de akkor is erthetetlen, hogy 9 grammert kell a nagy erteku es
>> sok-sok plusz kilo tomegu elektronika, raadasul az uj 1600 kobcenti
>> viszonyul a regi 2000 kobcentihez...
>> Magyarul: _elvileg_ egy "regi" konstrukcioju 1600-os motor sem nyomatna
>> ki tobbet, mint az agyon elektronizalt uj.
>>
>> Karoly
>>
>> -------- Original Message --------
>>
>>  Az hogyan is van, hogy 5-5,5 literből 154 g CO2, 5,5-6 literből meg
>>>> 145?!?! Vagy feltaláltak valami újat a kémiában? Esetleg ennyit
>>>> fejlődött a katalizátorok technikája?!?!
>>>>
>>> Hat ez az! :)))
>>>
>>
>>
>>
>


More information about the Elektro-etc mailing list