[elektro-etc] nyomatekmania
Fuzesi Arnold
arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Sun Mar 24 01:14:32 CET 2013
Igen, siman csak elfokolja a szivo vezmutengelyt.
Sztem az Atkinson ciklus fele huz, amikor nyitva a szivo kipuff egyszerre es
javul az oblites, kisebb a szivasi veszteseg, jobb a hatasfok, kisebb a
fogyasztas stb.
A.
On 2013.03.23. 19:34, charles hoss wrote:
> ezen viszont soha nem fog lebukni - hiszen ahol kruzolgatsz , ott
> reszterheles van - ott a pedalban mindig lesz 80% tartalek hogy picit
> tobbet nyomj . ha meg menni kell , akkor ugyis hamar meghaladod .
> egyebkent mit csinal ?
> elhuzza a vezermu idoziteset ? az alapjan hogy lent es fent is alapon van ,
> kozepen huzza el , arra tippelnek hogy elfokolja a vezermuvet - nem
> valtoztat a gorbeken .
>
> bye
> dexter
>
>
>
> 2013. március 23. 19:31 Fuzesi Arnold írta, <arnold.fuzesi.lista at gmail.com>:
>
>> Jaaa, ahan!!! :)
>>
>> Vezerlesmodosito 1600 korul kapcsol be, 4500 korul ki.
>>
>> Magyarul 1600-4500 kozott nincs a helyen a dolog.
>> Pont ahol krúzolgat az ember, ott ügyeskednek valamit.
>> Lehet csak sokkal jobban zabalt, de a teljesitmenybe nagyon nem szolt bele.
>>
>> A.
>>
>> On 2013.03.23. 19:20, charles hoss wrote:
>>
>>> a "vesz mod" az alaphelyzet - igy ertettem . gondolom az egyik iranyba
>>> mozgat elektromosan , a masikba rugo vagy olaj tolja - tehat ha lehuzod ,
>>> akkor egy fix alapallasban all meg - mint pl a chevy - ha lehuzom a
>>> valtorol a kabeleket , akkor harmasba kapcsol - ez eleg a laza
>>> elindulashoz
>>> es nagyjabol ugy 120-ig utazni .
>>>
>>> bye
>>> dexter
>>>
>>>
>>>
>>> 2013. március 23. 19:16 Fuzesi Arnold írta, <
>>> arnold.fuzesi.lista at gmail.com**>:
>>>
>>> Nincs vész mód, nem tudja ez még detektálni, hogy szakadt a szelep
>>>> tekercs... 95-ös a lelkem. Homersekleteket mér, levegot, oszt csokolom.
>>>> Ha
>>>> hibasat mér akkor sem panaszkodik, azthiszi az úgy jó. :)
>>>> Gyujtastekercsrol
>>>> sincs infoja, asszem a vizhuto ventit sem a motor ECU kapcsolja ebben
>>>> még,
>>>> hanem kulon gomba+relé.
>>>>
>>>> Egyszer megmerem, nagyon kivancsi vagyok.
>>>> Csak elobb ossze kene rakni... a szerelo altal a burkolatban
>>>> bennfelejtett
>>>> muanyagdarab beugrott a vezmuszij ala tavaly osszel egy fekvorendor utan,
>>>> es felig szetszedve busul a sarokban a garazsban.. Remelem csak
>>>> hengerfej+szelepek és a dugo stb tulelte. Nem mentem gyorsan,
>>>> remenykedek.
>>>>
>>>> A.
>>>>
>>>> On 2013.03.23. 18:54, charles hoss wrote:
>>>>
>>>> ha nem erzed nagyon szarnak , akkor nyilvan esszel csinaltak - uresen ,
>>>>> veszmodban az alacsony fordulatra szabalyzott rendszer mukodik - tehat
>>>>> alacsony nyomatek marad - a vegteljesitmenyt meg a jofene sem tudja
>>>>> megmerni , erezni - ahhoz autopalyan kene uzni a verdat .
>>>>> talan egy torque pro meg tudja merni hogy lehuzott es feldugott uzem
>>>>> kozott
>>>>> mi az elteres .
>>>>> erdekes lenne.
>>>>>
>>>>> bye
>>>>> dexter
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>> 2013. március 23. 18:50 Fuzesi Arnold írta, <
>>>>> arnold.fuzesi.lista at gmail.com****>:
>>>>>
>>>>> Ennyire nem egyszerű, mert ha lehúzom a VVT szelep csatijat, alig
>>>>> érzem a
>>>>>
>>>>>> kulonbseget.
>>>>>> Mitöbb mintha jobban menne, valszeg itt jön a képbe a dizeles illuzio.
>>>>>> Ránt, elhal, váltok, és olyan mintha nagyon menne. :)
>>>>>> Közben kizárt, hogy lehuztott VVT szelep csatival jobban gyorsuljon.
>>>>>>
>>>>>> A.
>>>>>> On 2013.03.23. 18:42, charles hoss wrote:
>>>>>>
>>>>>> megkerultek a vezerlesvaltassal . ilyen egyszeru .
>>>>>>
>>>>>>> csak a ford altal takolt valtozo vezerlesnek nagyon rossz hire van .
>>>>>>>
>>>>>>> bye
>>>>>>> dexter
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> 2013. március 23. 18:40 Fuzesi Arnold írta, <
>>>>>>> arnold.fuzesi.lista at gmail.com******>:
>>>>>>>
>>>>>>> 16 szelepesben is van ami tudja ezt, pl az Alfa 2.0 TwinSpark
>>>>>>> valtozo
>>>>>>>
>>>>>>> szelepvezerlesu motorja 95-bol.
>>>>>>>> 1-3-5-tel kozlekedek vele joreszt varosban, marmar dizelesen 2e főlé
>>>>>>>> csak
>>>>>>>> induláskor kell kergetni, utána lazan elkrúzol 1500-2000 között.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Ha meg kell, akkor 7500-ig lehet húzatni, és gyorsul is, nem csak
>>>>>>>> vonyít.
>>>>>>>> (Előzésnél néha le-le szabályoz, ha nem figyelek oda, és forszírozom,
>>>>>>>> annyira nem érzékelem, hogy jelentősen fogyna a nyomaték.)
>>>>>>>>
>>>>>>>> Mai napig nem értem, hogy hozták össze. 8 szelepes 2.0 Lancia anno
>>>>>>>> sem
>>>>>>>> ment szebben/jobban (ugyan ez a blokk, más a hengerfej, nincs VVT),
>>>>>>>> pedig
>>>>>>>> könnyebb, és sokkal gyengébb is volt (155LE vs 113LE), és nem evett
>>>>>>>> kevesebbet sem.
>>>>>>>>
>>>>>>>> Ki kell próbálni, nincs örök érvényű szabály, én ebben maradtam
>>>>>>>> magammal.
>>>>>>>> Max annyi, hogy a dizel az mezőgazdasági járműbe való. ;)
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> Turboval egyetértek. :)
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> A.
>>>>>>>>
>>>>>>>> On 2013.03.23. 18:21, charles hoss wrote:
>>>>>>>>
>>>>>>>> ahogy nekem szempont volt hogy nyolcszelepes legyen a blokk , nuku
>>>>>>>> turbo
>>>>>>>>
>>>>>>>> es
>>>>>>>>> eszetlen vegteljesitmeny . ki lehet probalni a streetka-t . nagyon
>>>>>>>>> jol
>>>>>>>>> hasznalhato a motorja normalis kozlekedesben . elindul , megy ,
>>>>>>>>> gyorsul
>>>>>>>>> -
>>>>>>>>> nem kell gepeszkenem erte .
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> bye
>>>>>>>>> dexter
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> 2013. március 23. 18:20 Szali Sandor írta, <szali.sandor at gmail.com
>>>>>>>>>> :
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Acs Gabor wrote:
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Mert tudja, hogy x nyomatékot jó erős motor tud, a kis gagyi,
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> hitványul megtervezett meg nem.
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> a F1 motorok 18000-es fordulattal biztos hitvanyabbak mint a
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> teherauto
>>>>>>>>>> motorok :)
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>
>>>>>
>>>>
>>>
>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list