[elektro-etc] nyomatekmania

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Sun Mar 24 01:25:28 CET 2013


tehat csak a szivotengelyt huzza el ?
keslelteti ?
akkor ezek szerint a reszterheleses altalanos allapotra kitalaltak egy
takarekos uzemmodot . ugyes . hatarozottan ugyes .

bye
dexter



2013. március 24. 1:14 Fuzesi Arnold írta, <arnold.fuzesi.lista at gmail.com>:

> Igen, siman csak elfokolja a szivo vezmutengelyt.
> Sztem az Atkinson ciklus fele huz, amikor nyitva a szivo kipuff egyszerre
> es javul az oblites, kisebb a szivasi veszteseg, jobb a hatasfok, kisebb a
> fogyasztas stb.
>
> A.
>
> On 2013.03.23. 19:34, charles hoss wrote:
>
>> ezen viszont soha nem fog lebukni - hiszen ahol kruzolgatsz , ott
>> reszterheles van - ott a pedalban mindig lesz 80% tartalek hogy picit
>> tobbet nyomj . ha meg menni kell , akkor ugyis hamar meghaladod .
>> egyebkent mit csinal ?
>> elhuzza a vezermu idoziteset ? az alapjan hogy lent es fent is alapon van
>> ,
>> kozepen huzza el , arra tippelnek hogy elfokolja a vezermuvet - nem
>> valtoztat a gorbeken .
>>
>> bye
>> dexter
>>
>>
>>
>> 2013. március 23. 19:31 Fuzesi Arnold írta, <
>> arnold.fuzesi.lista at gmail.com**>:
>>
>>  Jaaa, ahan!!! :)
>>>
>>> Vezerlesmodosito 1600 korul kapcsol be, 4500 korul ki.
>>>
>>> Magyarul 1600-4500 kozott nincs a helyen a dolog.
>>> Pont ahol krúzolgat az ember, ott ügyeskednek valamit.
>>> Lehet csak sokkal jobban zabalt, de a teljesitmenybe nagyon nem szolt
>>> bele.
>>>
>>> A.
>>>
>>> On 2013.03.23. 19:20, charles hoss wrote:
>>>
>>>  a "vesz mod" az alaphelyzet - igy ertettem . gondolom az egyik iranyba
>>>> mozgat elektromosan , a masikba rugo vagy olaj tolja - tehat ha lehuzod
>>>> ,
>>>> akkor egy fix alapallasban all meg - mint pl a chevy - ha lehuzom a
>>>> valtorol a kabeleket , akkor harmasba kapcsol - ez eleg a laza
>>>> elindulashoz
>>>> es nagyjabol ugy 120-ig utazni .
>>>>
>>>> bye
>>>> dexter
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> 2013. március 23. 19:16 Fuzesi Arnold írta, <
>>>> arnold.fuzesi.lista at gmail.com****>:
>>>>
>>>>   Nincs vész mód, nem tudja ez még detektálni, hogy szakadt a szelep
>>>>
>>>>> tekercs... 95-ös a lelkem. Homersekleteket mér, levegot, oszt csokolom.
>>>>> Ha
>>>>> hibasat mér akkor sem panaszkodik, azthiszi az úgy jó. :)
>>>>> Gyujtastekercsrol
>>>>> sincs infoja, asszem a vizhuto ventit sem a motor ECU kapcsolja ebben
>>>>> még,
>>>>> hanem kulon gomba+relé.
>>>>>
>>>>> Egyszer megmerem, nagyon kivancsi vagyok.
>>>>> Csak elobb ossze kene rakni... a szerelo altal a burkolatban
>>>>> bennfelejtett
>>>>> muanyagdarab beugrott a vezmuszij ala tavaly osszel egy fekvorendor
>>>>> utan,
>>>>> es felig szetszedve busul a sarokban a garazsban.. Remelem csak
>>>>> hengerfej+szelepek és a dugo stb tulelte. Nem mentem gyorsan,
>>>>> remenykedek.
>>>>>
>>>>> A.
>>>>>
>>>>> On 2013.03.23. 18:54, charles hoss wrote:
>>>>>
>>>>>   ha nem erzed nagyon szarnak , akkor nyilvan esszel csinaltak -
>>>>> uresen ,
>>>>>
>>>>>> veszmodban az alacsony fordulatra szabalyzott rendszer mukodik - tehat
>>>>>> alacsony nyomatek marad - a vegteljesitmenyt meg a jofene sem tudja
>>>>>> megmerni , erezni - ahhoz autopalyan kene uzni a verdat .
>>>>>> talan egy torque pro meg tudja merni hogy lehuzott es feldugott uzem
>>>>>> kozott
>>>>>> mi az elteres .
>>>>>> erdekes lenne.
>>>>>>
>>>>>> bye
>>>>>> dexter
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> 2013. március 23. 18:50 Fuzesi Arnold írta, <
>>>>>> arnold.fuzesi.lista at gmail.com******>:
>>>>>>
>>>>>>    Ennyire nem egyszerű, mert ha lehúzom a VVT szelep csatijat, alig
>>>>>> érzem a
>>>>>>
>>>>>>  kulonbseget.
>>>>>>> Mitöbb mintha jobban menne, valszeg itt jön a képbe a dizeles
>>>>>>> illuzio.
>>>>>>> Ránt, elhal, váltok, és olyan mintha nagyon menne. :)
>>>>>>> Közben kizárt, hogy lehuztott VVT szelep csatival jobban gyorsuljon.
>>>>>>>
>>>>>>> A.
>>>>>>> On 2013.03.23. 18:42, charles hoss wrote:
>>>>>>>
>>>>>>>    megkerultek a vezerlesvaltassal . ilyen egyszeru .
>>>>>>>
>>>>>>>  csak a ford altal takolt valtozo vezerlesnek nagyon rossz hire van .
>>>>>>>>
>>>>>>>> bye
>>>>>>>> dexter
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> 2013. március 23. 18:40 Fuzesi Arnold írta, <
>>>>>>>> arnold.fuzesi.lista at gmail.com********>:
>>>>>>>>
>>>>>>>>     16 szelepesben is van ami tudja ezt, pl az Alfa 2.0 TwinSpark
>>>>>>>> valtozo
>>>>>>>>
>>>>>>>>   szelepvezerlesu motorja 95-bol.
>>>>>>>>
>>>>>>>>> 1-3-5-tel kozlekedek vele joreszt varosban, marmar dizelesen 2e
>>>>>>>>> főlé
>>>>>>>>> csak
>>>>>>>>> induláskor kell kergetni, utána lazan elkrúzol 1500-2000 között.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Ha meg kell, akkor 7500-ig lehet húzatni, és gyorsul is, nem csak
>>>>>>>>> vonyít.
>>>>>>>>> (Előzésnél néha le-le szabályoz, ha nem figyelek oda, és
>>>>>>>>> forszírozom,
>>>>>>>>> annyira nem érzékelem, hogy jelentősen fogyna a nyomaték.)
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Mai napig nem értem, hogy hozták össze. 8 szelepes 2.0 Lancia anno
>>>>>>>>> sem
>>>>>>>>> ment szebben/jobban (ugyan ez a blokk, más a hengerfej, nincs VVT),
>>>>>>>>> pedig
>>>>>>>>> könnyebb, és sokkal gyengébb is volt (155LE vs 113LE), és nem evett
>>>>>>>>> kevesebbet sem.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Ki kell próbálni, nincs örök érvényű szabály, én ebben maradtam
>>>>>>>>> magammal.
>>>>>>>>> Max annyi, hogy a dizel az mezőgazdasági járműbe való. ;)
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Turboval egyetértek. :)
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> A.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> On 2013.03.23. 18:21, charles hoss wrote:
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>     ahogy nekem szempont volt hogy nyolcszelepes legyen a blokk ,
>>>>>>>>> nuku
>>>>>>>>> turbo
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>   es
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> eszetlen vegteljesitmeny . ki lehet probalni a streetka-t . nagyon
>>>>>>>>>> jol
>>>>>>>>>> hasznalhato a motorja normalis kozlekedesben . elindul , megy ,
>>>>>>>>>> gyorsul
>>>>>>>>>> -
>>>>>>>>>> nem kell gepeszkenem erte .
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> bye
>>>>>>>>>> dexter
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> 2013. március 23. 18:20 Szali Sandor írta, <
>>>>>>>>>> szali.sandor at gmail.com
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> :
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>      Acs Gabor wrote:
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>       Mert tudja, hogy x nyomatékot jó erős motor tud, a kis
>>>>>>>>>> gagyi,
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>    hitványul megtervezett meg nem.
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>     a F1 motorok 18000-es fordulattal biztos hitvanyabbak mint a
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>>   teherauto
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> motorok :)
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>
>>>>>
>>>>
>>>
>>
>


More information about the Elektro-etc mailing list