[elektro-etc] Ez pedig a magyar hentespult

Xorn toth.endre at gmail.com
Mon Mar 4 10:28:19 CET 2013


Vagyis szerinted az egyetlen működő megoldás az, hogy minden egyes
autó esetén, amit utolérek (gy.k. lassabban megy nálam) kivárom, míg
mindenkit megelőz, akinél ő gyorsabb, és csak utána előzöm meg?

Best regards,
Andy

2013/3/4 Vajk Fekete <vajkhu at gmail.com>:
> En a kulsoben maradok, es saccolom a tavot ami o elotte van a teherautoig.
> Ha ugy itelem hogy csokken, akkor a pause gomb hasznalataval lassitok
> szukseg eseten hogy bekeben kimehessen elkerulni a kamiont. ha nem csokken,
> akkor amior utolerem, akkor index, savvaltas, elhaladas.
>
> Vajk
>
> 2013/3/4 Xorn <toth.endre at gmail.com>
>
>> Miért, mit kellene az adott helyzetben csináljak? A megengedett max.
>> sebességgel haladva utolérek valakit, aki nálam lassabban halad a
>> külső sávban. Bemegyek a belsőbe és éppen előzöm. Ezekkel a tényekkel
>> neki is tisztában kell lennie, van visszapillantója, amibe néha bele
>> is kell nézni stb.
>>
>> A.) Gyorsítok, hogy neki ne kelljen lassítania. Ezzel túllépem a
>> megengedett max. sebességet, ami tilos, és ha elkap a rendőr, aligha
>> fogom tudni megmagyarázni, hogy "de hát én csak udvarias akartam
>> lenni".
>>
>> B.) Lassítok. De miért kellene? A saját sávomban megyek a max.
>> megengedett sebességgel, senki nincs előttem. Miért is kellene
>> lassítanom? Azért, hogy akit már félig megelőztem, az most kényelmesen
>> _és_lassítás_nélkül_ beférjen elém? Vagyis csak nekem szabad
>> lassítanom, mert... Miért is? Neki miért nem, egy picivel előbb, hogy
>> utána ne a teherautó mögött tíz centivel satu féket követően vágódjon
>> be meteorként a belső sávba, derékszögben, dühösen anyázva rám?
>>
>> C.) ... Nincs több ötletem, te jössz.
>>
>> Best regards,
>> Andy
>>
>> 2013/3/4 Vajk Fekete <vajkhu at gmail.com>:
>> > " De nem csinál semmit, kivárja, hogy melléérjek,
>> > majd hatalmas satufék, index, kivág mögém, és dühösen villog, hogy
>> > "beszorítottam".
>> > "
>> >
>> > Es megis miert neki kellene helyzetfelismerni, amikor te jossz hatul, es
>> te
>> > latod mar percek ota hogy mi lesz? Felismered a helyzetet, es bamban a
>> > tempomatra bizva magad mesz elore agyatlanul.
>> >
>> > Vajk
>> >
>> > 2013/3/2 Xorn <toth.endre at gmail.com>
>> >
>> >> Nos, tapasztalataim szerint a legtöbbször nem a vezetési képességekkel
>> >> (vagy azok hiányával) van baj, hanem a helyzetfelismerés képességének
>> >> hiányával. Az már csak a hab a tortán, ha utána a nagy nehezen mégis
>> >> felismert szituációban nem jön össze a végrehajtás sem.
>> >>
>> >> Pl. külső sávban kamionsor, belsőben előttem kocog valaki 120-szal, és
>> >> mégis a nyakamra mászik, esetleg villog is. Ez egyszerűen nem lát
>> >> messzebbre az én autóm lökhárítójánál, nem néz ki annyit sem előre,
>> >> hogy lássa, nem én megyek direkt lassan, hogy szivassam, hanem egy
>> >> szutyuki előzi 120-szal a kamionsort, mögötte kocogunk mind a nyolcan,
>> >> akiket utolért. Ugyanennek alfaja is, aki beleugrik a fékbe és eltűnik
>> >> a tükörből, amikor a hárommal előttem haladó féklámpája láttan a fékre
>> >> teszem a lábam, és felvillan az én féklámpám.
>> >>
>> >> Vagy viszonylag kis sebességkülönbséggel (tempomat fix 130 vs. 120)
>> >> lassan utolérek valakit a külső sávban, majd kellemes 40-50 m-rel
>> >> korábban kiteszem az indexet és elkezdem előzni. Tudnia kell, hiszen
>> >> látja, hogy vagy picit ralép a gázra, hogy még elém beférjen és együtt
>> >> megelőzzük a teherautót, vagy akkorra fog a teherautóhoz érni, amikor
>> >> pont mellette leszek. De nem csinál semmit, kivárja, hogy melléérjek,
>> >> majd hatalmas satufék, index, kivág mögém, és dühösen villog, hogy
>> >> "beszorítottam".
>> >>
>> >>
>>
>>



More information about the Elektro-etc mailing list