[elektro-etc] Ez pedig a magyar hentespult

Vajk Fekete vajkhu at gmail.com
Mon Mar 4 10:22:48 CET 2013


En a kulsoben maradok, es saccolom a tavot ami o elotte van a teherautoig.
Ha ugy itelem hogy csokken, akkor a pause gomb hasznalataval lassitok
szukseg eseten hogy bekeben kimehessen elkerulni a kamiont. ha nem csokken,
akkor amior utolerem, akkor index, savvaltas, elhaladas.

Vajk

2013/3/4 Xorn <toth.endre at gmail.com>

> Miért, mit kellene az adott helyzetben csináljak? A megengedett max.
> sebességgel haladva utolérek valakit, aki nálam lassabban halad a
> külső sávban. Bemegyek a belsőbe és éppen előzöm. Ezekkel a tényekkel
> neki is tisztában kell lennie, van visszapillantója, amibe néha bele
> is kell nézni stb.
>
> A.) Gyorsítok, hogy neki ne kelljen lassítania. Ezzel túllépem a
> megengedett max. sebességet, ami tilos, és ha elkap a rendőr, aligha
> fogom tudni megmagyarázni, hogy "de hát én csak udvarias akartam
> lenni".
>
> B.) Lassítok. De miért kellene? A saját sávomban megyek a max.
> megengedett sebességgel, senki nincs előttem. Miért is kellene
> lassítanom? Azért, hogy akit már félig megelőztem, az most kényelmesen
> _és_lassítás_nélkül_ beférjen elém? Vagyis csak nekem szabad
> lassítanom, mert... Miért is? Neki miért nem, egy picivel előbb, hogy
> utána ne a teherautó mögött tíz centivel satu féket követően vágódjon
> be meteorként a belső sávba, derékszögben, dühösen anyázva rám?
>
> C.) ... Nincs több ötletem, te jössz.
>
> Best regards,
> Andy
>
> 2013/3/4 Vajk Fekete <vajkhu at gmail.com>:
> > " De nem csinál semmit, kivárja, hogy melléérjek,
> > majd hatalmas satufék, index, kivág mögém, és dühösen villog, hogy
> > "beszorítottam".
> > "
> >
> > Es megis miert neki kellene helyzetfelismerni, amikor te jossz hatul, es
> te
> > latod mar percek ota hogy mi lesz? Felismered a helyzetet, es bamban a
> > tempomatra bizva magad mesz elore agyatlanul.
> >
> > Vajk
> >
> > 2013/3/2 Xorn <toth.endre at gmail.com>
> >
> >> Nos, tapasztalataim szerint a legtöbbször nem a vezetési képességekkel
> >> (vagy azok hiányával) van baj, hanem a helyzetfelismerés képességének
> >> hiányával. Az már csak a hab a tortán, ha utána a nagy nehezen mégis
> >> felismert szituációban nem jön össze a végrehajtás sem.
> >>
> >> Pl. külső sávban kamionsor, belsőben előttem kocog valaki 120-szal, és
> >> mégis a nyakamra mászik, esetleg villog is. Ez egyszerűen nem lát
> >> messzebbre az én autóm lökhárítójánál, nem néz ki annyit sem előre,
> >> hogy lássa, nem én megyek direkt lassan, hogy szivassam, hanem egy
> >> szutyuki előzi 120-szal a kamionsort, mögötte kocogunk mind a nyolcan,
> >> akiket utolért. Ugyanennek alfaja is, aki beleugrik a fékbe és eltűnik
> >> a tükörből, amikor a hárommal előttem haladó féklámpája láttan a fékre
> >> teszem a lábam, és felvillan az én féklámpám.
> >>
> >> Vagy viszonylag kis sebességkülönbséggel (tempomat fix 130 vs. 120)
> >> lassan utolérek valakit a külső sávban, majd kellemes 40-50 m-rel
> >> korábban kiteszem az indexet és elkezdem előzni. Tudnia kell, hiszen
> >> látja, hogy vagy picit ralép a gázra, hogy még elém beférjen és együtt
> >> megelőzzük a teherautót, vagy akkorra fog a teherautóhoz érni, amikor
> >> pont mellette leszek. De nem csinál semmit, kivárja, hogy melléérjek,
> >> majd hatalmas satufék, index, kivág mögém, és dühösen villog, hogy
> >> "beszorítottam".
> >>
> >>
>
>


More information about the Elektro-etc mailing list