[elektro-etc] Ez pedig a magyar hentespult

Xorn toth.endre at gmail.com
Mon Mar 4 10:03:48 CET 2013


Miért, mit kellene az adott helyzetben csináljak? A megengedett max.
sebességgel haladva utolérek valakit, aki nálam lassabban halad a
külső sávban. Bemegyek a belsőbe és éppen előzöm. Ezekkel a tényekkel
neki is tisztában kell lennie, van visszapillantója, amibe néha bele
is kell nézni stb.

A.) Gyorsítok, hogy neki ne kelljen lassítania. Ezzel túllépem a
megengedett max. sebességet, ami tilos, és ha elkap a rendőr, aligha
fogom tudni megmagyarázni, hogy "de hát én csak udvarias akartam
lenni".

B.) Lassítok. De miért kellene? A saját sávomban megyek a max.
megengedett sebességgel, senki nincs előttem. Miért is kellene
lassítanom? Azért, hogy akit már félig megelőztem, az most kényelmesen
_és_lassítás_nélkül_ beférjen elém? Vagyis csak nekem szabad
lassítanom, mert... Miért is? Neki miért nem, egy picivel előbb, hogy
utána ne a teherautó mögött tíz centivel satu féket követően vágódjon
be meteorként a belső sávba, derékszögben, dühösen anyázva rám?

C.) ... Nincs több ötletem, te jössz.

Best regards,
Andy

2013/3/4 Vajk Fekete <vajkhu at gmail.com>:
> " De nem csinál semmit, kivárja, hogy melléérjek,
> majd hatalmas satufék, index, kivág mögém, és dühösen villog, hogy
> "beszorítottam".
> "
>
> Es megis miert neki kellene helyzetfelismerni, amikor te jossz hatul, es te
> latod mar percek ota hogy mi lesz? Felismered a helyzetet, es bamban a
> tempomatra bizva magad mesz elore agyatlanul.
>
> Vajk
>
> 2013/3/2 Xorn <toth.endre at gmail.com>
>
>> Nos, tapasztalataim szerint a legtöbbször nem a vezetési képességekkel
>> (vagy azok hiányával) van baj, hanem a helyzetfelismerés képességének
>> hiányával. Az már csak a hab a tortán, ha utána a nagy nehezen mégis
>> felismert szituációban nem jön össze a végrehajtás sem.
>>
>> Pl. külső sávban kamionsor, belsőben előttem kocog valaki 120-szal, és
>> mégis a nyakamra mászik, esetleg villog is. Ez egyszerűen nem lát
>> messzebbre az én autóm lökhárítójánál, nem néz ki annyit sem előre,
>> hogy lássa, nem én megyek direkt lassan, hogy szivassam, hanem egy
>> szutyuki előzi 120-szal a kamionsort, mögötte kocogunk mind a nyolcan,
>> akiket utolért. Ugyanennek alfaja is, aki beleugrik a fékbe és eltűnik
>> a tükörből, amikor a hárommal előttem haladó féklámpája láttan a fékre
>> teszem a lábam, és felvillan az én féklámpám.
>>
>> Vagy viszonylag kis sebességkülönbséggel (tempomat fix 130 vs. 120)
>> lassan utolérek valakit a külső sávban, majd kellemes 40-50 m-rel
>> korábban kiteszem az indexet és elkezdem előzni. Tudnia kell, hiszen
>> látja, hogy vagy picit ralép a gázra, hogy még elém beférjen és együtt
>> megelőzzük a teherautót, vagy akkorra fog a teherautóhoz érni, amikor
>> pont mellette leszek. De nem csinál semmit, kivárja, hogy melléérjek,
>> majd hatalmas satufék, index, kivág mögém, és dühösen villog, hogy
>> "beszorítottam".
>>
>>



More information about the Elektro-etc mailing list