[elektro-etc] nyomatekmania .
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Wed Jun 12 19:31:46 CEST 2013
2013. június 12. 19:03 Szali Sandor írta, <szali.sandor at gmail.com>:
> Ferenc VALENTA wrote:
>
>> Kovács József wrote:
>>
>>> ...amennyiben munkagépről-erőgépről-**teherautóról beszélünk,
>>> amiknél elfogadjuk, hogy a sebesség növekedése esetén bizony
>>> ROMLIK a gyorsító-mászó-haladó képessége...
>>> Akkor igazad van.
>>> Ez esetben az ideális a P=állandó eset.
>>> Ami eső(hiperbola) nyomaték görbe.
>>>
>>
>> Ezt gondold at megegyszer.
>> Ugyanazt a vegteljesitmenyt kapod, csak az egyik esetben
>> folyamatosan, alacsony fordulattol, a masik esetben eloszor
>> toredek teljesitmenyt kapsz, de az folyamatosan no a vegeig.
>> A vegteljesitmeny ugyanaz.
>>
>
> pedig szerintem ugyanarrol beszeltek.
> Amugy el lehet elfogadni alpvetesnek, hogy a teljesitmenygorbe alatti
> terulet szamit?[bizonyos feltetelek, tartomanyok kikotesevel] abban, hogy
> vegulis mekkora teljesitmeny hasznosul?
>
>
>
>
> Ha, viszont ÁLLANDÓ dinamikára is törekszünk, azaz
>>> arra, hogy a gázadáskor NE!!! csökkenjen a gyorsító erő
>>> húzzon továbbra is, akkor M=fix és P=növekvő kell, mese nincs.
>>>
>>
>> Ok, ezt szepen meg tudod csinalni dizellel. Nem adsz padlogazt,
>> hanem szimulalod a benzines alalndo gyenge nyomatekat, es
>> alacsony fordulaton kevesbe nyomod neki.
>> Forditva nem megy: ajanlom Szali Sandor levelet.
>>
>
> En nem akartam KJ-t kritizalni :)
> Jokat irt, de minden kompromisszum.
> A szimulacio tetszik :) ez a baj a karakterisztikaval, hogy alul
> kiporgetne a kereket, ott vissza kell venni, de ha szabadon tologathatnank
> a karakaterisztikat, akkor persze hogy a nagyobb teljesitmenyt ugy vesszuk
> ki ha feltoljuk az aljan a nyomatekot, es akkor kukasauto karakterisztikaja
> lesz, de valszeg a motorokat nem igy fejlesztik, hogy szabadon tologatjak a
> gorbet ceruzaval. :)
>
nagyjabol de . amit tenni szoktak , kicsit alacsonyabb kompresszio , kisebb
szelepek , szukebb szivocsatornak , kisebb pillangoszelep , mas veztengely
es kesz a gyengebb (teljesitmenyben es nyomatekban is , de sokkal
"nyomatekosabb" (szelesebb , egyenletesebb nyomateku) motor .
bye
dexter
More information about the Elektro-etc
mailing list