[elektro-etc] nyomatekmania .

Szali Sandor szali.sandor at gmail.com
Wed Jun 12 19:51:03 CEST 2013


charles hoss wrote:
> nagyjabol de . amit tenni szoktak , kicsit alacsonyabb kompresszio ,
> kisebb szelepek , szukebb szivocsatornak , kisebb pillangoszelep ,
> mas veztengely es kesz a gyengebb (teljesitmenyben es nyomatekban is
> , de sokkal "nyomatekosabb" (szelesebb , egyenletesebb nyomateku)
> motor .

de ugy ertem hogy a teteje kesz, de hogy nagyobb legyen az 
atlagteljesitmeny, alulra teszunk meg [igy a fordulatszammal majd csokkeno] 
nyomatekot, es felul minden ugyanugy marad.
Ez nem megy dehat miert menne.

Szoval tovabbra is a tudomany nagy alapkerdesei: [a szubjektiv kukasauto vs. 
F1 szereteten felul]
- megfeleltetheto-e a telj.gorbe alatti terulet a "josagnak"?
- utalhat-e egyertelmuen a gorbe alakjara az egyetlen max. nyomatek 
szamadat? [anelkul, h pl. a max. teljesitmeny ford.szamat tudnank]
de ezek inkabb koltoi kerdesek, szerintem az elso az igen, a masodik az 
nem-valamennyire.

masodikra pelda Szalay Balazs akinek eletmuve Mount Everestkent magasodik 
elottem, de mikor utobbi musorban autot kapott tesztelni aszonta ne a loerot 
mondjatok, hanem a nyomatekot! Az szamit!
az ugyanannyi volt, mint az o Mokkajaban, nade megse ment ugy. [mert pl. a 
teljesitmeny kisebb volt :) ] [aszem a suly egyezo volt nagyjabol] [lehet a 
mokka motorja nagyobb fordulaton adta ugyanazt a nyomatekot.]
Erre aszonta, nem tudja, biztos a sebvaltot kellene hozzaigazitani.



More information about the Elektro-etc mailing list