[elektro-etc] nyomatekmania .
Szali Sandor
szali.sandor at gmail.com
Wed Jun 12 19:03:01 CEST 2013
Ferenc VALENTA wrote:
> Kovács József wrote:
>> ...amennyiben munkagépről-erőgépről-teherautóról beszélünk,
>> amiknél elfogadjuk, hogy a sebesség növekedése esetén bizony
>> ROMLIK a gyorsító-mászó-haladó képessége...
>> Akkor igazad van.
>> Ez esetben az ideális a P=állandó eset.
>> Ami eső(hiperbola) nyomaték görbe.
>
> Ezt gondold at megegyszer.
> Ugyanazt a vegteljesitmenyt kapod, csak az egyik esetben
> folyamatosan, alacsony fordulattol, a masik esetben eloszor
> toredek teljesitmenyt kapsz, de az folyamatosan no a vegeig.
> A vegteljesitmeny ugyanaz.
pedig szerintem ugyanarrol beszeltek.
Amugy el lehet elfogadni alpvetesnek, hogy a teljesitmenygorbe alatti
terulet szamit?[bizonyos feltetelek, tartomanyok kikotesevel] abban, hogy
vegulis mekkora teljesitmeny hasznosul?
>> Ha, viszont ÁLLANDÓ dinamikára is törekszünk, azaz
>> arra, hogy a gázadáskor NE!!! csökkenjen a gyorsító erő
>> húzzon továbbra is, akkor M=fix és P=növekvő kell, mese nincs.
>
> Ok, ezt szepen meg tudod csinalni dizellel. Nem adsz padlogazt,
> hanem szimulalod a benzines alalndo gyenge nyomatekat, es
> alacsony fordulaton kevesbe nyomod neki.
> Forditva nem megy: ajanlom Szali Sandor levelet.
En nem akartam KJ-t kritizalni :)
Jokat irt, de minden kompromisszum.
A szimulacio tetszik :) ez a baj a karakterisztikaval, hogy alul kiporgetne
a kereket, ott vissza kell venni, de ha szabadon tologathatnank a
karakaterisztikat, akkor persze hogy a nagyobb teljesitmenyt ugy vesszuk ki
ha feltoljuk az aljan a nyomatekot, es akkor kukasauto karakterisztikaja
lesz, de valszeg a motorokat nem igy fejlesztik, hogy szabadon tologatjak a
gorbet ceruzaval. :)
ez a P=allando amirol KJ irt
nem ertem mi a bajod vele
More information about the Elektro-etc
mailing list