[elektro-etc] nyomatekmania .
Ferenc VALENTA
ferenc.valenta at gmail.com
Wed Jun 12 18:45:07 CEST 2013
Nem teljesen vilagos a smile jelentese, egyebkent egyetertek.
charles hoss wrote:
> lehet csak teljesitmeny , nyomatek nelkul .
> ezek a versenymotorok - amikkel nehez elindulni , ugy kell felimadkozni
> hogy felebredjen , aztan megindul es vege is :)
> ez altalaban a nagy kulonbseg az europai kiskobcentis sportautok es az
> amcsi nagy motorral szerelt verdak kozott - ugyanaz a 200 loero az egyikben
> egy tuske amit meg kell keresni , a masikban pedig adott , majdnem vegig :)
>
> bye
> dexter
>
>
>
> 2013. június 12. 17:45 Szali Sandor írta, <szali.sandor at gmail.com>:
>
>> Kovács József wrote:
>>
>>> ...amennyiben munkagépről-erőgépről-**teherautóról beszélünk,
>>> amiknél elfogadjuk, hogy a sebesség növekedése esetén bizony
>>> ROMLIK a gyorsító-mászó-haladó képessége...
>>> Akkor igazad van.
>>> Ez esetben az ideális a P=állandó eset.
>>> Ami eső(hiperbola) nyomaték görbe.
>>>
>>> ...és vezetés közben állandóan agyalni kell, hogy
>>> jájjj, ha nyomom a gázt >> gyengül ez a szar alattam
>>>
>>> Munkagépnek, ez az ideális, mert spórolos és mert
>>> a MEGINDÍTÁSKOR erős, aztán meg már nem várunk tőle dinamikát.
>>>
>>> Személyautózni, dinamikusan közlekedni meg szar vele, nagyon szar.
>>>
>> ----------
>> Remember, you cannot have horsepower without torque, but you can have
>> torque
>> without horsepower!" It's called a dump truck. :)
>>
>>
>>
>>
>> the end goal is always to generate maximum power within your engine's
>> operating rpm range. "There's not one thing that isn't a tradeoff," David
>> Reher points out. "That's the most critical thing in engine-building:
>> deciding where and when to make those tradeoffs." Harold Bettes adds, "It
>> is
>> the package with the greatest area under the power curve that has the
>> advantage.
>>
>> ha ket motor gorbeje a vegukon megegyezo loereju, de a masodik csokkeno
>> nyomateku, akkor nagyobb lesz a teljesitmenygorbe alatti terulet, nagyobb
>> az
>> atlagteljesitmeny, persze valszeg az egyenes nyomateku az idealisan
>> adagolhato, ha egyszer csuszashataron van akkor ott is marad gyorsitasnal,
>> masreszrol valszeg ugy nem lehet motort optimalizalni, hogy a teteje
>> megvan, ott is marad, es bovitsuk az also nyomatekot, ahogy irjak is,
>> MINDEN
>> kompromisszum.
>>
>> http://www.hotrod.com/**techarticles/hrdp_0401_torque_**
>> horsepower_guide/viewall.html<http://www.hotrod.com/techarticles/hrdp_0401_torque_horsepower_guide/viewall.html>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>
--
Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics Deutschland
Automotive Network Design http://www.mentor.com/products/vnd/
More information about the Elektro-etc
mailing list