[elektro-etc] nyomatekmania .
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Wed Jun 12 18:37:07 CEST 2013
lehet csak teljesitmeny , nyomatek nelkul .
ezek a versenymotorok - amikkel nehez elindulni , ugy kell felimadkozni
hogy felebredjen , aztan megindul es vege is :)
ez altalaban a nagy kulonbseg az europai kiskobcentis sportautok es az
amcsi nagy motorral szerelt verdak kozott - ugyanaz a 200 loero az egyikben
egy tuske amit meg kell keresni , a masikban pedig adott , majdnem vegig :)
bye
dexter
2013. június 12. 17:45 Szali Sandor írta, <szali.sandor at gmail.com>:
> Kovács József wrote:
>
>> ...amennyiben munkagépről-erőgépről-**teherautóról beszélünk,
>> amiknél elfogadjuk, hogy a sebesség növekedése esetén bizony
>> ROMLIK a gyorsító-mászó-haladó képessége...
>> Akkor igazad van.
>> Ez esetben az ideális a P=állandó eset.
>> Ami eső(hiperbola) nyomaték görbe.
>>
>> ...és vezetés közben állandóan agyalni kell, hogy
>> jájjj, ha nyomom a gázt >> gyengül ez a szar alattam
>>
>> Munkagépnek, ez az ideális, mert spórolos és mert
>> a MEGINDÍTÁSKOR erős, aztán meg már nem várunk tőle dinamikát.
>>
>> Személyautózni, dinamikusan közlekedni meg szar vele, nagyon szar.
>>
>
> ----------
> Remember, you cannot have horsepower without torque, but you can have
> torque
> without horsepower!" It's called a dump truck. :)
>
>
>
>
> the end goal is always to generate maximum power within your engine's
> operating rpm range. "There's not one thing that isn't a tradeoff," David
> Reher points out. "That's the most critical thing in engine-building:
> deciding where and when to make those tradeoffs." Harold Bettes adds, "It
> is
> the package with the greatest area under the power curve that has the
> advantage.
>
> ha ket motor gorbeje a vegukon megegyezo loereju, de a masodik csokkeno
> nyomateku, akkor nagyobb lesz a teljesitmenygorbe alatti terulet, nagyobb
> az
> atlagteljesitmeny, persze valszeg az egyenes nyomateku az idealisan
> adagolhato, ha egyszer csuszashataron van akkor ott is marad gyorsitasnal,
> masreszrol valszeg ugy nem lehet motort optimalizalni, hogy a teteje
> megvan, ott is marad, es bovitsuk az also nyomatekot, ahogy irjak is,
> MINDEN
> kompromisszum.
>
> http://www.hotrod.com/**techarticles/hrdp_0401_torque_**
> horsepower_guide/viewall.html<http://www.hotrod.com/techarticles/hrdp_0401_torque_horsepower_guide/viewall.html>
>
>
>
>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list