[elektro-etc] nyomatekmania .

Szali Sandor szali.sandor at gmail.com
Wed Jun 12 17:45:33 CEST 2013


Kovács József wrote:
> ...amennyiben munkagépről-erőgépről-teherautóról beszélünk,
> amiknél elfogadjuk, hogy a sebesség növekedése esetén bizony
> ROMLIK a gyorsító-mászó-haladó képessége...
> Akkor igazad van.
> Ez esetben az ideális a P=állandó eset.
> Ami eső(hiperbola) nyomaték görbe.
>
> ...és vezetés közben állandóan agyalni kell, hogy
> jájjj, ha nyomom a gázt  >> gyengül ez a szar alattam
>
> Munkagépnek, ez az ideális, mert spórolos és mert
> a MEGINDÍTÁSKOR erős, aztán meg már nem várunk tőle dinamikát.
>
> Személyautózni, dinamikusan közlekedni meg szar vele, nagyon szar.

----------
Remember, you cannot have horsepower without torque, but you can have torque
without horsepower!" It's called a dump truck. :)




the end goal is always to generate maximum power within your engine's
operating rpm range. "There's not one thing that isn't a tradeoff," David
Reher points out. "That's the most critical thing in engine-building:
deciding where and when to make those tradeoffs." Harold Bettes adds, "It is
the package with the greatest area under the power curve that has the
advantage.

ha ket motor gorbeje a vegukon megegyezo loereju, de a masodik csokkeno
nyomateku, akkor nagyobb lesz a teljesitmenygorbe alatti terulet, nagyobb az
atlagteljesitmeny, persze valszeg az egyenes nyomateku az idealisan
adagolhato, ha egyszer csuszashataron van akkor ott is marad gyorsitasnal,
masreszrol valszeg ugy nem lehet motort optimalizalni, hogy a teteje
megvan, ott is marad, es bovitsuk az also nyomatekot, ahogy irjak is, MINDEN
kompromisszum.

http://www.hotrod.com/techarticles/hrdp_0401_torque_horsepower_guide/viewall.html







More information about the Elektro-etc mailing list