[elektro-etc] nyomatekmania .

Arnold Fuzesi arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Wed Jun 12 15:55:30 CEST 2013


Osszes ismeros vegigszivta a dizelek szokasos huzos dolgait, kivetel nelkul. Majd irok listat...nevvel telefonszammal :)

Arnold
Sent from my iPhone

On 2013.06.12., at 15:34, Karoly Kovacs <koka55 at kabsi.at> wrote:

> Ja, meg valami!
> 
> En ugy latom, hogy tipikus magyar tulajdonsag az altalanositas. Vesz XY egy autot, es pechjere beletenyerel egy rossz peldanyba. Elofordul, sajnos a legmenobb markakkal is (tudok az ismeretsegi korben meregdraga uj Merciket, amikkel rengeteg baj van/volt). Ilyenkor egy osztrak (altalaban, bar itt is van kivetel) azt mondja, hogy rosszul jartam _ezzel_ az autoval. A magyar azt mondja, hogy szarok a Fincifunci gyartmanyu autok vagy szarok a XYZ technikaval epult autok (ld. HDI).
> 
> Karoly
> 
> -------- Original Message --------
> 
>> A napokban valaki irta a listan a partikel szuro arat, hogy otthon
>> milyen horribilis. Erre en irtam, hogy mennyiert lehet kapni Euroban.
>> Ezt csak azert irom, mert mindannyian szoktatok vasarolni a neten. Miert
>> ne lehetne ott autoalkatreszt vasarolni?
>> Amikor a regi Xantiamnak ugy nezett ki, hogy rossz a hidraulika
>> szivattyuja (de megsem volt rossz, csak tisztitani kellett), utana
>> neztem. Otthon, Mo-on 1000 Euro korul mertek akkor (nem tom, most
>> mennyi), erre raszantam egy kis idot, es gugliztam. Kiderult, hogy
>> Franciaorszagban 400 Erutoert adjak... Igaz, ehhez kell nemi turelem
>> (kereses) plusz nemi szotarazas (nem beszelek franciaul).
>> 
>> Karoly
>> 
>> -------- Original Message --------
>> 
>>> lehet hogy ezert nem erted . ha egy motorral mentel volna 300.000-et ,
>>> akkor latnad .
>>> az egyik haver mazdajanal van egy apro problema : 200.000 korul elszall
>>> ez-az - semmi gond , cserelik , majd egy millioert es lesz egymillio
>>> koltseg aran egy olyan autoja amirol mindenki tudja hogy lejart az
>>> ideje ,
>>> igy eladhatatlan , tehat egymillioert csinal maganak egy nagyon max
>>> 500.000-es erteku autot .
>>> a fogyo alkatreszek nagyon sok gondot okoznak - volt is a napokban itt a
>>> kettostomegu lendkerek , 2000atmoszferas befecskendezesi nyomasu
>>> uzemanyag
>>> sin , ami deformalodik , az eltomodo injektorok (aminek le lehet csipni a
>>> szuro reszet ...) nagynyomasu szivattyu stb - egy remalom ezeknek az
>>> autoknak a fenntartasa .
>>> persze ha lenne tiz citroen jumpy-m , 300.000km-re , akkor lehet hogy
>>> kedvelnem , de igy 200-nal vagy fillerekert eladom , vagy velem
>>> temetik el
>>> .
>>> 
>>> bye
>>> dexter
>>> 
>>> 
>>> 
>>> 2013. június 12. 12:54 Karoly Kovacs írta, <koka55 at kabsi.at>:
>>> 
>>>> masreszt kivannak a HDI & tsa szervizkoltsegektol,
>>>> 
>>>> Ezt sosem tudtam megerteni. 10 eve megyek HDI-kkel (PSA), es semmi olyan
>>>> szervizkoltseget nem tapasztaltam, ami plusz lenne a tobbi tipushoz
>>>> kepest.
>>>> HDI-kkel eddig kb. 300ekm-t mentem (mas tipusokkal persze tobbet is),
>>>> de a
>>>> kopo alkatreszeken kivul semmi bajom nem volt.
>>>> Nem lehet, hogy a szokasos "magyar" betegseg ez? Ugy ertem, hogy
>>>> leharcolt
>>>> kocsikat vesznek, aztan csodalkoznak es szidjak az autot, pedig nem az
>>>> tehet rola. Illetve ugy tudom (hallottam), hogy az is tipikusan magyar
>>>> sajatossag, hogy nem jarnak szervizbe, csak ha mar eg a haz. Akkor
>>>> persze
>>>> rohadt nagy a szamla.
>>>> Az mar csak tenyleg enyhe osszeeskuves elmelet, hogy lehet, hogy az
>>>> autogyarak kelet-europai verziojarol van szo? Itt is irtatok tobben
>>>> is, es
>>>> en is tapasztaltam (igaz, nem autoval), hogy Kelet-Europaba "mast"
>>>> szallitanak a gyarak.
>>>> 
>>>> Nem akarok megint dizel-benzines vitat szitani, csak leirtam az en HDI-s
>>>> tapasztalatomat.
>>>> 
>>>> Karoly
> 



More information about the Elektro-etc mailing list