[elektro-etc] nyomatekmania .

Karoly Kovacs koka55 at kabsi.at
Wed Jun 12 15:34:25 CEST 2013


Ja, meg valami!

En ugy latom, hogy tipikus magyar tulajdonsag az altalanositas. Vesz XY 
egy autot, es pechjere beletenyerel egy rossz peldanyba. Elofordul, 
sajnos a legmenobb markakkal is (tudok az ismeretsegi korben meregdraga 
uj Merciket, amikkel rengeteg baj van/volt). Ilyenkor egy osztrak 
(altalaban, bar itt is van kivetel) azt mondja, hogy rosszul jartam 
_ezzel_ az autoval. A magyar azt mondja, hogy szarok a Fincifunci 
gyartmanyu autok vagy szarok a XYZ technikaval epult autok (ld. HDI).

Karoly

-------- Original Message --------

> A napokban valaki irta a listan a partikel szuro arat, hogy otthon
> milyen horribilis. Erre en irtam, hogy mennyiert lehet kapni Euroban.
> Ezt csak azert irom, mert mindannyian szoktatok vasarolni a neten. Miert
> ne lehetne ott autoalkatreszt vasarolni?
> Amikor a regi Xantiamnak ugy nezett ki, hogy rossz a hidraulika
> szivattyuja (de megsem volt rossz, csak tisztitani kellett), utana
> neztem. Otthon, Mo-on 1000 Euro korul mertek akkor (nem tom, most
> mennyi), erre raszantam egy kis idot, es gugliztam. Kiderult, hogy
> Franciaorszagban 400 Erutoert adjak... Igaz, ehhez kell nemi turelem
> (kereses) plusz nemi szotarazas (nem beszelek franciaul).
>
> Karoly
>
> -------- Original Message --------
>
>> lehet hogy ezert nem erted . ha egy motorral mentel volna 300.000-et ,
>> akkor latnad .
>> az egyik haver mazdajanal van egy apro problema : 200.000 korul elszall
>> ez-az - semmi gond , cserelik , majd egy millioert es lesz egymillio
>> koltseg aran egy olyan autoja amirol mindenki tudja hogy lejart az
>> ideje ,
>> igy eladhatatlan , tehat egymillioert csinal maganak egy nagyon max
>> 500.000-es erteku autot .
>> a fogyo alkatreszek nagyon sok gondot okoznak - volt is a napokban itt a
>> kettostomegu lendkerek , 2000atmoszferas befecskendezesi nyomasu
>> uzemanyag
>> sin , ami deformalodik , az eltomodo injektorok (aminek le lehet csipni a
>> szuro reszet ...) nagynyomasu szivattyu stb - egy remalom ezeknek az
>> autoknak a fenntartasa .
>> persze ha lenne tiz citroen jumpy-m , 300.000km-re , akkor lehet hogy
>> kedvelnem , de igy 200-nal vagy fillerekert eladom , vagy velem
>> temetik el
>> .
>>
>> bye
>> dexter
>>
>>
>>
>> 2013. június 12. 12:54 Karoly Kovacs írta, <koka55 at kabsi.at>:
>>
>>> masreszt kivannak a HDI & tsa szervizkoltsegektol,
>>>>
>>>
>>> Ezt sosem tudtam megerteni. 10 eve megyek HDI-kkel (PSA), es semmi olyan
>>> szervizkoltseget nem tapasztaltam, ami plusz lenne a tobbi tipushoz
>>> kepest.
>>> HDI-kkel eddig kb. 300ekm-t mentem (mas tipusokkal persze tobbet is),
>>> de a
>>> kopo alkatreszeken kivul semmi bajom nem volt.
>>> Nem lehet, hogy a szokasos "magyar" betegseg ez? Ugy ertem, hogy
>>> leharcolt
>>> kocsikat vesznek, aztan csodalkoznak es szidjak az autot, pedig nem az
>>> tehet rola. Illetve ugy tudom (hallottam), hogy az is tipikusan magyar
>>> sajatossag, hogy nem jarnak szervizbe, csak ha mar eg a haz. Akkor
>>> persze
>>> rohadt nagy a szamla.
>>> Az mar csak tenyleg enyhe osszeeskuves elmelet, hogy lehet, hogy az
>>> autogyarak kelet-europai verziojarol van szo? Itt is irtatok tobben
>>> is, es
>>> en is tapasztaltam (igaz, nem autoval), hogy Kelet-Europaba "mast"
>>> szallitanak a gyarak.
>>>
>>> Nem akarok megint dizel-benzines vitat szitani, csak leirtam az en HDI-s
>>> tapasztalatomat.
>>>
>>> Karoly
>>>
>>>
>>
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list