[elektro-etc] nyomatekhuszarok
Xorn
toth.endre at gmail.com
Tue Jun 4 12:47:52 CEST 2013
Én vezettem Picassot az 1.6-os és a 2.0-s HDi-vel is. Utóbbit rendben
lehetett, az előbbit alig. Amikor a gázra lépek, és 2-3 másodpercig
azt várom, hogy felpörögjön előbb a turbo, azután meg a motor?!
Best regards,
Andy
2013/6/4 Karoly Kovacs <koka55 at kabsi.at>:
> Az van nekem es volt is a masik Xantiamban. Az elfogadhato jelzot en azert
> kisse feljebb huznam. :)))
>
> Inkabb az atteletezesnel erzek egy kis hianyossagot, azon - ennyi ev es km
> tapasztalat utan - tudnek valtoztatni, ha lehetne. :)))
>
> Karoly
>
> -------- Original Message --------
>
>> De a 2.0 TDCi-ből rengeteget adtak el 115-130 lőerőig, de még 90
>> lóerővel adagolósban (TDDi) is volt ugyanez a motor. HDi-ből is volt 2
>> literes, 90 pacis, 8 szeleppel, ami még elfogadhatóan működött.
>>
>> Best regards,
>> Andy
>>
>> 2013/6/4 Németh István <svejk01 at fibermail.hu>:
>>>
>>> "Akkor ezek a motorok most melyik kategóriába tartoznak? :-"
>>>
>>> Nézd meg a görbéit, és sorold be Te magad! :)
>>> (én meg akartam, de nem találtam a tegnap belinkelt listában)
>>> Átfedések szerencsére vannak, s meglehet az a jó választás, bár a 2.2
>>> TDCi
>>> már nem egy népautó motorja.
>>>
>>> No meg ha az adott görbe elég magasan helyezkedik el a skálán akkor
>>> szinte
>>> mindegy hol púpos, mert a lapos szakasz is elég a kényelmes és
>>> biztonságos
>>> autózáshoz.
>>>
>>>
>>>
>>>
>>> 2013.06.04. 11:06 keltezéssel, Xorn írta:
>>>>
>>>>
>>>> Csak nem feltétlenül igaz, mert pár dolgot nem vesz figyelembe a
>>>> modellje. Pl. nem mindegy, hogy egy 1.6-os, 16 szelepes Citroen HDi
>>>> motorról beszélünk vagy egy 2.2-es, 8 szelepes Ford TDCi-ről. Nagyon
>>>> nem ugyanaz a viselkedése a két motornak. A HDi inkább olyan
>>>> viselkedésű, mint egy gázolajjal működő benzines, alacsony fordulaton
>>>> se turbonyomás, se köbcenti, vagyis harmatos szegénykém, míg a TDCi
>>>> alacsony fordulaton is rendelkezik egy kis erővel a "szívódízel"
>>>> tartományban, mivel van benne elég köbcenti, és amikor 1700-1800 körül
>>>> megjön a turbonyomás, 3500-is olyat tol, hogy csak lesel.
>>>>
>>>> Akkor ezek a motorok most melyik kategóriába tartoznak? :-)
>>>>
>>>> Best regards,
>>>> Andy
>>>>
>>>> 2013/6/4 Németh István<svejk01 at fibermail.hu>:
>>>>>
>>>>>
>>>>> Ezt a 3 pontot akár tanítani is lehetne az oskolákban!
>>>>> Nagyon jól, érthetően meg van fogalmazva.
>>>>>
>>>>> Amikor az 1.9-es szívó Diesel után átültem a 2.0 HDI-be (csak a 90
>>>>> lovas),
>>>>> elmentem computert kiolvastatni, mert azt hittem rossz valami.
>>>>> Borzasztó, becsapós érzés ez a "nyomatékpúp" mert azt hiszed erős a
>>>>> motorod,
>>>>> de aztán rájössz, hogy mégsem tudsz előzni ha túlmegy a mutató a
>>>>> 3000-es
>>>>> fordulaton, érezhetően falnak megy.
>>>>> 6 éve próbálom megszokni.:(
>>>>> Ráadásul mostanában úgy érzem mintha a púp kihegyesedett volna és
>>>>> feltolódott 2500 körülire.
>>>>> Persze nem volt még megbolygatva rajta semmi (240ezer) akár lehet
>>>>> valami
>>>>> szervi baja is.
>>>>>
>>>>> Gondolkoztam már valami chiptuningban is, allítólag van ahol a
>>>>> kívánságokat
>>>>> is figyelembe veszik, de vajon tényleg tudnak a görbén igazítani?
>>>>> Nekem nem kell több teljesítmény, csak szebb görbe...
>>>>>
>>>>>
>>>>>> Már ki van találva... a fontos típusok
>>>>>>
>>>>>> 1. az alul púpos
>>>>>> jó olyan gyorsításra, ami nem jár nagy sebesség növekedéssel
>>>>>> tipikus városi csorgás és ráérős országúti előzés kisfordulaton
>>>>>> általában nem kell visszaváltani, csak gázt adni és csak, ha
>>>>>> nagy sebesség növelés IS kell, akkor KELL VÁLTOGATNI SŰRŰN
>>>>>> felfelé, amíg még van fokozat, mert hamar oda az erő a fordulattal
>>>>>> visszaváltani, csak extrém gyorsításhoz kell HA!!! lehet...
>>>>>> nem biztos, hogy lehet, mert könnyen lesz kisebb a nyomaték
>>>>>> a nagyobb fordulaton a visszaváltás ellenére
>>>>>> Elkúrt előzésnél, kínos mert NINCS tartalék erő ELŐTTÜNK!!!!
>>>>>> Nem megy hiába taposod jobban a padlót, sőt akár lustul is...
>>>>>> Vagyis átlagsofőr számára nem biztonságos!
>>>>>>
>>>>>> 2. felül púpos
>>>>>> jó olyan gyorsításra, ami nem jár nagy sebesség növekedéssel
>>>>>> tipikus városi csorgás és ráérős országúti előzés kis fordulaton
>>>>>> A kis gyorsításokat elbírja váltás nélkül.
>>>>>> HA, felpörög egyre jobban gyorsít, érdemes végig forgatni
>>>>>> Elkúrt előzésnél, JÓ!!!!, mert VAN tartalék erő ELŐTTÜNK!!!!
>>>>>> Egyre jobban megy, ha taposod a padlót :-)
>>>>>> SŐT
>>>>>> HA hirtelen sebesség növelés kell, akkor ELŐSZÖR AZONNAL
>>>>>> VÁLTANI KELL/LEET EGYET VISSZA, leforgatni
>>>>>> és csak utána a fel váltani.
>>>>>> Vagyis átlagsofőr számára biztonságos!
>>>>>>
>>>>>> 3. végig lapos
>>>>>> A kettő előnyeit adja ezért>> kurva jó!
>>>>>> Lehet kruzolásból gyorsítani, egyenletesen gyorsul VÉGIG.
>>>>>> Tehát érdemes végig pörgetni...
>>>>>> Nem gyorsul ugyan jobban a padló taposástól, de NEM IS LASSUL
>>>>>> HA még kis közepes-fordulaton kell a nagy erő LEHET és KELL
>>>>>> visszaváltani.
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> Az 1. a tipikus turbó dízel
>>>>>>
>>>>>> A 2. a tipikus sokszelepes benzines
>>>>>>
>>>>>> A 3. nagyjából a régi elvű szívó benzin/dízel
>>>>>> és az új benzines mini-turbo ill. a villanymotor
>>>>>> ill. a direkt jó tervezett sokszelepes benzines
>>>>>> és jól tervezett turbo benzin/dízel
>>>>>>
>>>>>> Sokan szeretik az 1.-et, főleg, akik csak papásan csorognak
>>>>>> és nem mozgatják kb. soha az autót, de a többiknek jobb
>>>>>> a 2. (ha nem TÚL hegyes, azaz elkúrt) és legjobb
>>>>>> a 3. szinte mindenkinek
>>>>>>
>>>>>> Szerintem.
>>>>>>
>>>>>> Vezetni pedig, mindet a sajátosságának megfelelően kell.
>>>>>> 1. mindig kis, max közepes fordulat
>>>>>> 2. alapban kis, mozgáshoz nagy fordulat
>>>>>> 3. mindegy .... mindenhol jól húz
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> KJ
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>
>>>
>>
>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list