[elektro-etc] nyomatekhuszarok
Karoly Kovacs
koka55 at kabsi.at
Tue Jun 4 12:43:48 CEST 2013
Az van nekem es volt is a masik Xantiamban. Az elfogadhato jelzot en
azert kisse feljebb huznam. :)))
Inkabb az atteletezesnel erzek egy kis hianyossagot, azon - ennyi ev es
km tapasztalat utan - tudnek valtoztatni, ha lehetne. :)))
Karoly
-------- Original Message --------
> De a 2.0 TDCi-ből rengeteget adtak el 115-130 lőerőig, de még 90
> lóerővel adagolósban (TDDi) is volt ugyanez a motor. HDi-ből is volt 2
> literes, 90 pacis, 8 szeleppel, ami még elfogadhatóan működött.
>
> Best regards,
> Andy
>
> 2013/6/4 Németh István <svejk01 at fibermail.hu>:
>> "Akkor ezek a motorok most melyik kategóriába tartoznak? :-"
>>
>> Nézd meg a görbéit, és sorold be Te magad! :)
>> (én meg akartam, de nem találtam a tegnap belinkelt listában)
>> Átfedések szerencsére vannak, s meglehet az a jó választás, bár a 2.2 TDCi
>> már nem egy népautó motorja.
>>
>> No meg ha az adott görbe elég magasan helyezkedik el a skálán akkor szinte
>> mindegy hol púpos, mert a lapos szakasz is elég a kényelmes és biztonságos
>> autózáshoz.
>>
>>
>>
>>
>> 2013.06.04. 11:06 keltezéssel, Xorn írta:
>>>
>>> Csak nem feltétlenül igaz, mert pár dolgot nem vesz figyelembe a
>>> modellje. Pl. nem mindegy, hogy egy 1.6-os, 16 szelepes Citroen HDi
>>> motorról beszélünk vagy egy 2.2-es, 8 szelepes Ford TDCi-ről. Nagyon
>>> nem ugyanaz a viselkedése a két motornak. A HDi inkább olyan
>>> viselkedésű, mint egy gázolajjal működő benzines, alacsony fordulaton
>>> se turbonyomás, se köbcenti, vagyis harmatos szegénykém, míg a TDCi
>>> alacsony fordulaton is rendelkezik egy kis erővel a "szívódízel"
>>> tartományban, mivel van benne elég köbcenti, és amikor 1700-1800 körül
>>> megjön a turbonyomás, 3500-is olyat tol, hogy csak lesel.
>>>
>>> Akkor ezek a motorok most melyik kategóriába tartoznak? :-)
>>>
>>> Best regards,
>>> Andy
>>>
>>> 2013/6/4 Németh István<svejk01 at fibermail.hu>:
>>>>
>>>> Ezt a 3 pontot akár tanítani is lehetne az oskolákban!
>>>> Nagyon jól, érthetően meg van fogalmazva.
>>>>
>>>> Amikor az 1.9-es szívó Diesel után átültem a 2.0 HDI-be (csak a 90
>>>> lovas),
>>>> elmentem computert kiolvastatni, mert azt hittem rossz valami.
>>>> Borzasztó, becsapós érzés ez a "nyomatékpúp" mert azt hiszed erős a
>>>> motorod,
>>>> de aztán rájössz, hogy mégsem tudsz előzni ha túlmegy a mutató a 3000-es
>>>> fordulaton, érezhetően falnak megy.
>>>> 6 éve próbálom megszokni.:(
>>>> Ráadásul mostanában úgy érzem mintha a púp kihegyesedett volna és
>>>> feltolódott 2500 körülire.
>>>> Persze nem volt még megbolygatva rajta semmi (240ezer) akár lehet valami
>>>> szervi baja is.
>>>>
>>>> Gondolkoztam már valami chiptuningban is, allítólag van ahol a
>>>> kívánságokat
>>>> is figyelembe veszik, de vajon tényleg tudnak a görbén igazítani?
>>>> Nekem nem kell több teljesítmény, csak szebb görbe...
>>>>
>>>>
>>>>> Már ki van találva... a fontos típusok
>>>>>
>>>>> 1. az alul púpos
>>>>> jó olyan gyorsításra, ami nem jár nagy sebesség növekedéssel
>>>>> tipikus városi csorgás és ráérős országúti előzés kisfordulaton
>>>>> általában nem kell visszaváltani, csak gázt adni és csak, ha
>>>>> nagy sebesség növelés IS kell, akkor KELL VÁLTOGATNI SŰRŰN
>>>>> felfelé, amíg még van fokozat, mert hamar oda az erő a fordulattal
>>>>> visszaváltani, csak extrém gyorsításhoz kell HA!!! lehet...
>>>>> nem biztos, hogy lehet, mert könnyen lesz kisebb a nyomaték
>>>>> a nagyobb fordulaton a visszaváltás ellenére
>>>>> Elkúrt előzésnél, kínos mert NINCS tartalék erő ELŐTTÜNK!!!!
>>>>> Nem megy hiába taposod jobban a padlót, sőt akár lustul is...
>>>>> Vagyis átlagsofőr számára nem biztonságos!
>>>>>
>>>>> 2. felül púpos
>>>>> jó olyan gyorsításra, ami nem jár nagy sebesség növekedéssel
>>>>> tipikus városi csorgás és ráérős országúti előzés kis fordulaton
>>>>> A kis gyorsításokat elbírja váltás nélkül.
>>>>> HA, felpörög egyre jobban gyorsít, érdemes végig forgatni
>>>>> Elkúrt előzésnél, JÓ!!!!, mert VAN tartalék erő ELŐTTÜNK!!!!
>>>>> Egyre jobban megy, ha taposod a padlót :-)
>>>>> SŐT
>>>>> HA hirtelen sebesség növelés kell, akkor ELŐSZÖR AZONNAL
>>>>> VÁLTANI KELL/LEET EGYET VISSZA, leforgatni
>>>>> és csak utána a fel váltani.
>>>>> Vagyis átlagsofőr számára biztonságos!
>>>>>
>>>>> 3. végig lapos
>>>>> A kettő előnyeit adja ezért>> kurva jó!
>>>>> Lehet kruzolásból gyorsítani, egyenletesen gyorsul VÉGIG.
>>>>> Tehát érdemes végig pörgetni...
>>>>> Nem gyorsul ugyan jobban a padló taposástól, de NEM IS LASSUL
>>>>> HA még kis közepes-fordulaton kell a nagy erő LEHET és KELL
>>>>> visszaváltani.
>>>>>
>>>>>
>>>>> Az 1. a tipikus turbó dízel
>>>>>
>>>>> A 2. a tipikus sokszelepes benzines
>>>>>
>>>>> A 3. nagyjából a régi elvű szívó benzin/dízel
>>>>> és az új benzines mini-turbo ill. a villanymotor
>>>>> ill. a direkt jó tervezett sokszelepes benzines
>>>>> és jól tervezett turbo benzin/dízel
>>>>>
>>>>> Sokan szeretik az 1.-et, főleg, akik csak papásan csorognak
>>>>> és nem mozgatják kb. soha az autót, de a többiknek jobb
>>>>> a 2. (ha nem TÚL hegyes, azaz elkúrt) és legjobb
>>>>> a 3. szinte mindenkinek
>>>>>
>>>>> Szerintem.
>>>>>
>>>>> Vezetni pedig, mindet a sajátosságának megfelelően kell.
>>>>> 1. mindig kis, max közepes fordulat
>>>>> 2. alapban kis, mozgáshoz nagy fordulat
>>>>> 3. mindegy .... mindenhol jól húz
>>>>>
>>>>>
>>>>> KJ
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>
>>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list