[elektro-etc] nyomatekhuszarok
Xorn
toth.endre at gmail.com
Tue Jun 4 12:38:36 CEST 2013
De a 2.0 TDCi-ből rengeteget adtak el 115-130 lőerőig, de még 90
lóerővel adagolósban (TDDi) is volt ugyanez a motor. HDi-ből is volt 2
literes, 90 pacis, 8 szeleppel, ami még elfogadhatóan működött.
Best regards,
Andy
2013/6/4 Németh István <svejk01 at fibermail.hu>:
> "Akkor ezek a motorok most melyik kategóriába tartoznak? :- "
>
> Nézd meg a görbéit, és sorold be Te magad! :)
> (én meg akartam, de nem találtam a tegnap belinkelt listában)
> Átfedések szerencsére vannak, s meglehet az a jó választás, bár a 2.2 TDCi
> már nem egy népautó motorja.
>
> No meg ha az adott görbe elég magasan helyezkedik el a skálán akkor szinte
> mindegy hol púpos, mert a lapos szakasz is elég a kényelmes és biztonságos
> autózáshoz.
>
>
>
>
> 2013.06.04. 11:06 keltezéssel, Xorn írta:
>>
>> Csak nem feltétlenül igaz, mert pár dolgot nem vesz figyelembe a
>> modellje. Pl. nem mindegy, hogy egy 1.6-os, 16 szelepes Citroen HDi
>> motorról beszélünk vagy egy 2.2-es, 8 szelepes Ford TDCi-ről. Nagyon
>> nem ugyanaz a viselkedése a két motornak. A HDi inkább olyan
>> viselkedésű, mint egy gázolajjal működő benzines, alacsony fordulaton
>> se turbonyomás, se köbcenti, vagyis harmatos szegénykém, míg a TDCi
>> alacsony fordulaton is rendelkezik egy kis erővel a "szívódízel"
>> tartományban, mivel van benne elég köbcenti, és amikor 1700-1800 körül
>> megjön a turbonyomás, 3500-is olyat tol, hogy csak lesel.
>>
>> Akkor ezek a motorok most melyik kategóriába tartoznak? :-)
>>
>> Best regards,
>> Andy
>>
>> 2013/6/4 Németh István<svejk01 at fibermail.hu>:
>>>
>>> Ezt a 3 pontot akár tanítani is lehetne az oskolákban!
>>> Nagyon jól, érthetően meg van fogalmazva.
>>>
>>> Amikor az 1.9-es szívó Diesel után átültem a 2.0 HDI-be (csak a 90
>>> lovas),
>>> elmentem computert kiolvastatni, mert azt hittem rossz valami.
>>> Borzasztó, becsapós érzés ez a "nyomatékpúp" mert azt hiszed erős a
>>> motorod,
>>> de aztán rájössz, hogy mégsem tudsz előzni ha túlmegy a mutató a 3000-es
>>> fordulaton, érezhetően falnak megy.
>>> 6 éve próbálom megszokni.:(
>>> Ráadásul mostanában úgy érzem mintha a púp kihegyesedett volna és
>>> feltolódott 2500 körülire.
>>> Persze nem volt még megbolygatva rajta semmi (240ezer) akár lehet valami
>>> szervi baja is.
>>>
>>> Gondolkoztam már valami chiptuningban is, allítólag van ahol a
>>> kívánságokat
>>> is figyelembe veszik, de vajon tényleg tudnak a görbén igazítani?
>>> Nekem nem kell több teljesítmény, csak szebb görbe...
>>>
>>>
>>>> Már ki van találva... a fontos típusok
>>>>
>>>> 1. az alul púpos
>>>> jó olyan gyorsításra, ami nem jár nagy sebesség növekedéssel
>>>> tipikus városi csorgás és ráérős országúti előzés kisfordulaton
>>>> általában nem kell visszaváltani, csak gázt adni és csak, ha
>>>> nagy sebesség növelés IS kell, akkor KELL VÁLTOGATNI SŰRŰN
>>>> felfelé, amíg még van fokozat, mert hamar oda az erő a fordulattal
>>>> visszaváltani, csak extrém gyorsításhoz kell HA!!! lehet...
>>>> nem biztos, hogy lehet, mert könnyen lesz kisebb a nyomaték
>>>> a nagyobb fordulaton a visszaváltás ellenére
>>>> Elkúrt előzésnél, kínos mert NINCS tartalék erő ELŐTTÜNK!!!!
>>>> Nem megy hiába taposod jobban a padlót, sőt akár lustul is...
>>>> Vagyis átlagsofőr számára nem biztonságos!
>>>>
>>>> 2. felül púpos
>>>> jó olyan gyorsításra, ami nem jár nagy sebesség növekedéssel
>>>> tipikus városi csorgás és ráérős országúti előzés kis fordulaton
>>>> A kis gyorsításokat elbírja váltás nélkül.
>>>> HA, felpörög egyre jobban gyorsít, érdemes végig forgatni
>>>> Elkúrt előzésnél, JÓ!!!!, mert VAN tartalék erő ELŐTTÜNK!!!!
>>>> Egyre jobban megy, ha taposod a padlót :-)
>>>> SŐT
>>>> HA hirtelen sebesség növelés kell, akkor ELŐSZÖR AZONNAL
>>>> VÁLTANI KELL/LEET EGYET VISSZA, leforgatni
>>>> és csak utána a fel váltani.
>>>> Vagyis átlagsofőr számára biztonságos!
>>>>
>>>> 3. végig lapos
>>>> A kettő előnyeit adja ezért>> kurva jó!
>>>> Lehet kruzolásból gyorsítani, egyenletesen gyorsul VÉGIG.
>>>> Tehát érdemes végig pörgetni...
>>>> Nem gyorsul ugyan jobban a padló taposástól, de NEM IS LASSUL
>>>> HA még kis közepes-fordulaton kell a nagy erő LEHET és KELL
>>>> visszaváltani.
>>>>
>>>>
>>>> Az 1. a tipikus turbó dízel
>>>>
>>>> A 2. a tipikus sokszelepes benzines
>>>>
>>>> A 3. nagyjából a régi elvű szívó benzin/dízel
>>>> és az új benzines mini-turbo ill. a villanymotor
>>>> ill. a direkt jó tervezett sokszelepes benzines
>>>> és jól tervezett turbo benzin/dízel
>>>>
>>>> Sokan szeretik az 1.-et, főleg, akik csak papásan csorognak
>>>> és nem mozgatják kb. soha az autót, de a többiknek jobb
>>>> a 2. (ha nem TÚL hegyes, azaz elkúrt) és legjobb
>>>> a 3. szinte mindenkinek
>>>>
>>>> Szerintem.
>>>>
>>>> Vezetni pedig, mindet a sajátosságának megfelelően kell.
>>>> 1. mindig kis, max közepes fordulat
>>>> 2. alapban kis, mozgáshoz nagy fordulat
>>>> 3. mindegy .... mindenhol jól húz
>>>>
>>>>
>>>> KJ
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list