[elektro-etc] nyomatekhuszarok
Németh István
svejk01 at fibermail.hu
Tue Jun 4 11:57:43 CEST 2013
"Akkor ezek a motorok most melyik kategóriába tartoznak? :- "
Nézd meg a görbéit, és sorold be Te magad! :)
(én meg akartam, de nem találtam a tegnap belinkelt listában)
Átfedések szerencsére vannak, s meglehet az a jó választás, bár a 2.2
TDCi már nem egy népautó motorja.
No meg ha az adott görbe elég magasan helyezkedik el a skálán akkor
szinte mindegy hol púpos, mert a lapos szakasz is elég a kényelmes és
biztonságos autózáshoz.
2013.06.04. 11:06 keltezéssel, Xorn írta:
> Csak nem feltétlenül igaz, mert pár dolgot nem vesz figyelembe a
> modellje. Pl. nem mindegy, hogy egy 1.6-os, 16 szelepes Citroen HDi
> motorról beszélünk vagy egy 2.2-es, 8 szelepes Ford TDCi-ről. Nagyon
> nem ugyanaz a viselkedése a két motornak. A HDi inkább olyan
> viselkedésű, mint egy gázolajjal működő benzines, alacsony fordulaton
> se turbonyomás, se köbcenti, vagyis harmatos szegénykém, míg a TDCi
> alacsony fordulaton is rendelkezik egy kis erővel a "szívódízel"
> tartományban, mivel van benne elég köbcenti, és amikor 1700-1800 körül
> megjön a turbonyomás, 3500-is olyat tol, hogy csak lesel.
>
> Akkor ezek a motorok most melyik kategóriába tartoznak? :-)
>
> Best regards,
> Andy
>
> 2013/6/4 Németh István<svejk01 at fibermail.hu>:
>> Ezt a 3 pontot akár tanítani is lehetne az oskolákban!
>> Nagyon jól, érthetően meg van fogalmazva.
>>
>> Amikor az 1.9-es szívó Diesel után átültem a 2.0 HDI-be (csak a 90 lovas),
>> elmentem computert kiolvastatni, mert azt hittem rossz valami.
>> Borzasztó, becsapós érzés ez a "nyomatékpúp" mert azt hiszed erős a motorod,
>> de aztán rájössz, hogy mégsem tudsz előzni ha túlmegy a mutató a 3000-es
>> fordulaton, érezhetően falnak megy.
>> 6 éve próbálom megszokni.:(
>> Ráadásul mostanában úgy érzem mintha a púp kihegyesedett volna és
>> feltolódott 2500 körülire.
>> Persze nem volt még megbolygatva rajta semmi (240ezer) akár lehet valami
>> szervi baja is.
>>
>> Gondolkoztam már valami chiptuningban is, allítólag van ahol a kívánságokat
>> is figyelembe veszik, de vajon tényleg tudnak a görbén igazítani?
>> Nekem nem kell több teljesítmény, csak szebb görbe...
>>
>>
>>> Már ki van találva... a fontos típusok
>>>
>>> 1. az alul púpos
>>> jó olyan gyorsításra, ami nem jár nagy sebesség növekedéssel
>>> tipikus városi csorgás és ráérős országúti előzés kisfordulaton
>>> általában nem kell visszaváltani, csak gázt adni és csak, ha
>>> nagy sebesség növelés IS kell, akkor KELL VÁLTOGATNI SŰRŰN
>>> felfelé, amíg még van fokozat, mert hamar oda az erő a fordulattal
>>> visszaváltani, csak extrém gyorsításhoz kell HA!!! lehet...
>>> nem biztos, hogy lehet, mert könnyen lesz kisebb a nyomaték
>>> a nagyobb fordulaton a visszaváltás ellenére
>>> Elkúrt előzésnél, kínos mert NINCS tartalék erő ELŐTTÜNK!!!!
>>> Nem megy hiába taposod jobban a padlót, sőt akár lustul is...
>>> Vagyis átlagsofőr számára nem biztonságos!
>>>
>>> 2. felül púpos
>>> jó olyan gyorsításra, ami nem jár nagy sebesség növekedéssel
>>> tipikus városi csorgás és ráérős országúti előzés kis fordulaton
>>> A kis gyorsításokat elbírja váltás nélkül.
>>> HA, felpörög egyre jobban gyorsít, érdemes végig forgatni
>>> Elkúrt előzésnél, JÓ!!!!, mert VAN tartalék erő ELŐTTÜNK!!!!
>>> Egyre jobban megy, ha taposod a padlót :-)
>>> SŐT
>>> HA hirtelen sebesség növelés kell, akkor ELŐSZÖR AZONNAL
>>> VÁLTANI KELL/LEET EGYET VISSZA, leforgatni
>>> és csak utána a fel váltani.
>>> Vagyis átlagsofőr számára biztonságos!
>>>
>>> 3. végig lapos
>>> A kettő előnyeit adja ezért>> kurva jó!
>>> Lehet kruzolásból gyorsítani, egyenletesen gyorsul VÉGIG.
>>> Tehát érdemes végig pörgetni...
>>> Nem gyorsul ugyan jobban a padló taposástól, de NEM IS LASSUL
>>> HA még kis közepes-fordulaton kell a nagy erő LEHET és KELL visszaváltani.
>>>
>>>
>>> Az 1. a tipikus turbó dízel
>>>
>>> A 2. a tipikus sokszelepes benzines
>>>
>>> A 3. nagyjából a régi elvű szívó benzin/dízel
>>> és az új benzines mini-turbo ill. a villanymotor
>>> ill. a direkt jó tervezett sokszelepes benzines
>>> és jól tervezett turbo benzin/dízel
>>>
>>> Sokan szeretik az 1.-et, főleg, akik csak papásan csorognak
>>> és nem mozgatják kb. soha az autót, de a többiknek jobb
>>> a 2. (ha nem TÚL hegyes, azaz elkúrt) és legjobb
>>> a 3. szinte mindenkinek
>>>
>>> Szerintem.
>>>
>>> Vezetni pedig, mindet a sajátosságának megfelelően kell.
>>> 1. mindig kis, max közepes fordulat
>>> 2. alapban kis, mozgáshoz nagy fordulat
>>> 3. mindegy .... mindenhol jól húz
>>>
>>>
>>> KJ
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list