[elektro-etc] nyomatekhuszarok

Xorn toth.endre at gmail.com
Tue Jun 4 11:06:03 CEST 2013


Csak nem feltétlenül igaz, mert pár dolgot nem vesz figyelembe a
modellje. Pl. nem mindegy, hogy egy 1.6-os, 16 szelepes Citroen HDi
motorról beszélünk vagy egy 2.2-es, 8 szelepes Ford TDCi-ről. Nagyon
nem ugyanaz a viselkedése a két motornak. A HDi inkább olyan
viselkedésű, mint egy gázolajjal működő benzines, alacsony fordulaton
se turbonyomás, se köbcenti, vagyis harmatos szegénykém, míg a TDCi
alacsony fordulaton is rendelkezik egy kis erővel a "szívódízel"
tartományban, mivel van benne elég köbcenti, és amikor 1700-1800 körül
megjön a turbonyomás, 3500-is olyat tol, hogy csak lesel.

Akkor ezek a motorok most melyik kategóriába tartoznak? :-)

Best regards,
Andy

2013/6/4 Németh István <svejk01 at fibermail.hu>:
> Ezt a 3 pontot akár tanítani is lehetne az oskolákban!
> Nagyon jól, érthetően meg van fogalmazva.
>
> Amikor az 1.9-es szívó Diesel után átültem a 2.0 HDI-be (csak a 90 lovas),
> elmentem computert kiolvastatni, mert azt hittem rossz valami.
> Borzasztó, becsapós érzés ez a "nyomatékpúp" mert azt hiszed erős a motorod,
> de aztán rájössz, hogy mégsem tudsz előzni ha túlmegy a mutató a 3000-es
> fordulaton, érezhetően falnak megy.
> 6 éve próbálom megszokni.:(
> Ráadásul mostanában úgy érzem mintha a púp kihegyesedett volna  és
> feltolódott 2500 körülire.
> Persze nem volt még megbolygatva rajta semmi (240ezer) akár lehet valami
> szervi baja is.
>
> Gondolkoztam már valami chiptuningban is, allítólag van ahol a kívánságokat
> is figyelembe veszik, de vajon tényleg tudnak a görbén igazítani?
> Nekem nem kell több teljesítmény, csak szebb görbe...
>
>
>>
>> Már ki van találva... a fontos típusok
>>
>> 1. az alul púpos
>> jó olyan gyorsításra, ami nem jár nagy sebesség növekedéssel
>> tipikus városi csorgás és ráérős országúti előzés kisfordulaton
>> általában nem kell visszaváltani, csak gázt adni és csak, ha
>> nagy sebesség növelés IS kell, akkor KELL VÁLTOGATNI SŰRŰN
>> felfelé, amíg még van fokozat, mert hamar oda az erő a fordulattal
>> visszaváltani, csak extrém gyorsításhoz kell HA!!! lehet...
>> nem biztos, hogy lehet, mert könnyen lesz kisebb a nyomaték
>> a nagyobb fordulaton a visszaváltás ellenére
>> Elkúrt előzésnél, kínos mert NINCS tartalék erő ELŐTTÜNK!!!!
>> Nem megy hiába taposod jobban a padlót, sőt akár lustul is...
>> Vagyis átlagsofőr számára nem biztonságos!
>>
>> 2. felül púpos
>> jó olyan gyorsításra, ami nem jár nagy sebesség növekedéssel
>> tipikus városi csorgás és ráérős országúti előzés kis fordulaton
>> A kis gyorsításokat elbírja váltás nélkül.
>> HA, felpörög egyre jobban gyorsít, érdemes végig forgatni
>> Elkúrt előzésnél, JÓ!!!!,  mert VAN tartalék erő ELŐTTÜNK!!!!
>> Egyre jobban megy, ha taposod a padlót :-)
>> SŐT
>> HA hirtelen sebesség növelés kell, akkor ELŐSZÖR AZONNAL
>> VÁLTANI KELL/LEET EGYET VISSZA, leforgatni
>> és csak utána a fel váltani.
>> Vagyis átlagsofőr számára biztonságos!
>>
>> 3. végig lapos
>> A kettő előnyeit adja ezért>> kurva jó!
>> Lehet kruzolásból gyorsítani, egyenletesen gyorsul VÉGIG.
>> Tehát érdemes végig pörgetni...
>> Nem gyorsul ugyan jobban a padló taposástól, de NEM IS LASSUL
>> HA még kis közepes-fordulaton kell a nagy erő LEHET és KELL visszaváltani.
>>
>>
>> Az 1. a tipikus turbó dízel
>>
>> A 2. a tipikus sokszelepes benzines
>>
>> A 3. nagyjából a régi elvű szívó benzin/dízel
>> és az új benzines mini-turbo ill. a villanymotor
>> ill. a direkt jó tervezett  sokszelepes benzines
>> és jól tervezett turbo benzin/dízel
>>
>> Sokan szeretik az 1.-et, főleg, akik csak papásan csorognak
>> és nem mozgatják kb. soha az autót, de a többiknek jobb
>> a 2. (ha nem TÚL hegyes, azaz elkúrt) és legjobb
>> a 3. szinte mindenkinek
>>
>> Szerintem.
>>
>> Vezetni pedig, mindet a sajátosságának megfelelően kell.
>> 1. mindig kis, max közepes fordulat
>> 2. alapban kis, mozgáshoz nagy fordulat
>> 3. mindegy .... mindenhol jól húz
>>
>>
>> KJ
>>
>>
>>
>>
>>
>



More information about the Elektro-etc mailing list