[elektro-etc] nyomatekhuszarok

Németh István svejk01 at fibermail.hu
Tue Jun 4 10:38:29 CEST 2013


Ezt a 3 pontot akár tanítani is lehetne az oskolákban!
Nagyon jól, érthetően meg van fogalmazva.

Amikor az 1.9-es szívó Diesel után átültem a 2.0 HDI-be (csak a 90 
lovas), elmentem computert kiolvastatni, mert azt hittem rossz valami.
Borzasztó, becsapós érzés ez a "nyomatékpúp" mert azt hiszed erős a 
motorod, de aztán rájössz, hogy mégsem tudsz előzni ha túlmegy a mutató 
a 3000-es fordulaton, érezhetően falnak megy.
6 éve próbálom megszokni.:(
Ráadásul mostanában úgy érzem mintha a púp kihegyesedett volna  és 
feltolódott 2500 körülire.
Persze nem volt még megbolygatva rajta semmi (240ezer) akár lehet valami 
szervi baja is.

Gondolkoztam már valami chiptuningban is, allítólag van ahol a 
kívánságokat is figyelembe veszik, de vajon tényleg tudnak a görbén 
igazítani?
Nekem nem kell több teljesítmény, csak szebb görbe...


>
> Már ki van találva... a fontos típusok
>
> 1. az alul púpos
> jó olyan gyorsításra, ami nem jár nagy sebesség növekedéssel
> tipikus városi csorgás és ráérős országúti előzés kisfordulaton
> általában nem kell visszaváltani, csak gázt adni és csak, ha
> nagy sebesség növelés IS kell, akkor KELL VÁLTOGATNI SŰRŰN
> felfelé, amíg még van fokozat, mert hamar oda az erő a fordulattal
> visszaváltani, csak extrém gyorsításhoz kell HA!!! lehet...
> nem biztos, hogy lehet, mert könnyen lesz kisebb a nyomaték
> a nagyobb fordulaton a visszaváltás ellenére
> Elkúrt előzésnél, kínos mert NINCS tartalék erő ELŐTTÜNK!!!!
> Nem megy hiába taposod jobban a padlót, sőt akár lustul is...
> Vagyis átlagsofőr számára nem biztonságos!
>
> 2. felül púpos
> jó olyan gyorsításra, ami nem jár nagy sebesség növekedéssel
> tipikus városi csorgás és ráérős országúti előzés kis fordulaton
> A kis gyorsításokat elbírja váltás nélkül.
> HA, felpörög egyre jobban gyorsít, érdemes végig forgatni
> Elkúrt előzésnél, JÓ!!!!,  mert VAN tartalék erő ELŐTTÜNK!!!!
> Egyre jobban megy, ha taposod a padlót :-)
> SŐT
> HA hirtelen sebesség növelés kell, akkor ELŐSZÖR AZONNAL
> VÁLTANI KELL/LEET EGYET VISSZA, leforgatni
> és csak utána a fel váltani.
> Vagyis átlagsofőr számára biztonságos!
>
> 3. végig lapos
> A kettő előnyeit adja ezért>> kurva jó!
> Lehet kruzolásból gyorsítani, egyenletesen gyorsul VÉGIG.
> Tehát érdemes végig pörgetni...
> Nem gyorsul ugyan jobban a padló taposástól, de NEM IS LASSUL
> HA még kis közepes-fordulaton kell a nagy erő LEHET és KELL 
> visszaváltani.
>
>
> Az 1. a tipikus turbó dízel
>
> A 2. a tipikus sokszelepes benzines
>
> A 3. nagyjából a régi elvű szívó benzin/dízel
> és az új benzines mini-turbo ill. a villanymotor
> ill. a direkt jó tervezett  sokszelepes benzines
> és jól tervezett turbo benzin/dízel
>
> Sokan szeretik az 1.-et, főleg, akik csak papásan csorognak
> és nem mozgatják kb. soha az autót, de a többiknek jobb
> a 2. (ha nem TÚL hegyes, azaz elkúrt) és legjobb
> a 3. szinte mindenkinek
>
> Szerintem.
>
> Vezetni pedig, mindet a sajátosságának megfelelően kell.
> 1. mindig kis, max közepes fordulat
> 2. alapban kis, mozgáshoz nagy fordulat
> 3. mindegy .... mindenhol jól húz
>
>
> KJ
>
>
>
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list