[elektro-etc] nyomatekhuszarok
Karoly Kovacs
koka55 at kabsi.at
Tue Jun 4 12:52:25 CEST 2013
Akkor ugyanarrol beszelunk, nem?
En is ezt mondtam (immar tobbszor is): az "oreg" 2literes HDI relativ
jol megy, jol hasznalhato, eleg kellemes, az 1,6-os
agyoncicomazott-elektronizalt-vezerelt HDI pedig nekem elegge nem jott be.
(Epp nem regen tudtam meg, hogy az 1,6-os vezermuvenel 6 helyen van
erzekelo elhelyezve...)
Karoly
-------- Original Message --------
> Én vezettem Picassot az 1.6-os és a 2.0-s HDi-vel is. Utóbbit rendben
> lehetett, az előbbit alig. Amikor a gázra lépek, és 2-3 másodpercig
> azt várom, hogy felpörögjön előbb a turbo, azután meg a motor?!
>
> Best regards,
> Andy
>
> 2013/6/4 Karoly Kovacs <koka55 at kabsi.at>:
>> Az van nekem es volt is a masik Xantiamban. Az elfogadhato jelzot en azert
>> kisse feljebb huznam. :)))
>>
>> Inkabb az atteletezesnel erzek egy kis hianyossagot, azon - ennyi ev es km
>> tapasztalat utan - tudnek valtoztatni, ha lehetne. :)))
>>
>> Karoly
>>
>> -------- Original Message --------
>>
>>> De a 2.0 TDCi-ből rengeteget adtak el 115-130 lőerőig, de még 90
>>> lóerővel adagolósban (TDDi) is volt ugyanez a motor. HDi-ből is volt 2
>>> literes, 90 pacis, 8 szeleppel, ami még elfogadhatóan működött.
>>>
>>> Best regards,
>>> Andy
>>>
>>> 2013/6/4 Németh István <svejk01 at fibermail.hu>:
>>>>
>>>> "Akkor ezek a motorok most melyik kategóriába tartoznak? :-"
>>>>
>>>> Nézd meg a görbéit, és sorold be Te magad! :)
>>>> (én meg akartam, de nem találtam a tegnap belinkelt listában)
>>>> Átfedések szerencsére vannak, s meglehet az a jó választás, bár a 2.2
>>>> TDCi
>>>> már nem egy népautó motorja.
>>>>
>>>> No meg ha az adott görbe elég magasan helyezkedik el a skálán akkor
>>>> szinte
>>>> mindegy hol púpos, mert a lapos szakasz is elég a kényelmes és
>>>> biztonságos
>>>> autózáshoz.
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> 2013.06.04. 11:06 keltezéssel, Xorn írta:
>>>>>
>>>>>
>>>>> Csak nem feltétlenül igaz, mert pár dolgot nem vesz figyelembe a
>>>>> modellje. Pl. nem mindegy, hogy egy 1.6-os, 16 szelepes Citroen HDi
>>>>> motorról beszélünk vagy egy 2.2-es, 8 szelepes Ford TDCi-ről. Nagyon
>>>>> nem ugyanaz a viselkedése a két motornak. A HDi inkább olyan
>>>>> viselkedésű, mint egy gázolajjal működő benzines, alacsony fordulaton
>>>>> se turbonyomás, se köbcenti, vagyis harmatos szegénykém, míg a TDCi
>>>>> alacsony fordulaton is rendelkezik egy kis erővel a "szívódízel"
>>>>> tartományban, mivel van benne elég köbcenti, és amikor 1700-1800 körül
>>>>> megjön a turbonyomás, 3500-is olyat tol, hogy csak lesel.
>>>>>
>>>>> Akkor ezek a motorok most melyik kategóriába tartoznak? :-)
>>>>>
>>>>> Best regards,
>>>>> Andy
>>>>>
>>>>> 2013/6/4 Németh István<svejk01 at fibermail.hu>:
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> Ezt a 3 pontot akár tanítani is lehetne az oskolákban!
>>>>>> Nagyon jól, érthetően meg van fogalmazva.
>>>>>>
>>>>>> Amikor az 1.9-es szívó Diesel után átültem a 2.0 HDI-be (csak a 90
>>>>>> lovas),
>>>>>> elmentem computert kiolvastatni, mert azt hittem rossz valami.
>>>>>> Borzasztó, becsapós érzés ez a "nyomatékpúp" mert azt hiszed erős a
>>>>>> motorod,
>>>>>> de aztán rájössz, hogy mégsem tudsz előzni ha túlmegy a mutató a
>>>>>> 3000-es
>>>>>> fordulaton, érezhetően falnak megy.
>>>>>> 6 éve próbálom megszokni.:(
>>>>>> Ráadásul mostanában úgy érzem mintha a púp kihegyesedett volna és
>>>>>> feltolódott 2500 körülire.
>>>>>> Persze nem volt még megbolygatva rajta semmi (240ezer) akár lehet
>>>>>> valami
>>>>>> szervi baja is.
>>>>>>
>>>>>> Gondolkoztam már valami chiptuningban is, allítólag van ahol a
>>>>>> kívánságokat
>>>>>> is figyelembe veszik, de vajon tényleg tudnak a görbén igazítani?
>>>>>> Nekem nem kell több teljesítmény, csak szebb görbe...
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>> Már ki van találva... a fontos típusok
>>>>>>>
>>>>>>> 1. az alul púpos
>>>>>>> jó olyan gyorsításra, ami nem jár nagy sebesség növekedéssel
>>>>>>> tipikus városi csorgás és ráérős országúti előzés kisfordulaton
>>>>>>> általában nem kell visszaváltani, csak gázt adni és csak, ha
>>>>>>> nagy sebesség növelés IS kell, akkor KELL VÁLTOGATNI SŰRŰN
>>>>>>> felfelé, amíg még van fokozat, mert hamar oda az erő a fordulattal
>>>>>>> visszaváltani, csak extrém gyorsításhoz kell HA!!! lehet...
>>>>>>> nem biztos, hogy lehet, mert könnyen lesz kisebb a nyomaték
>>>>>>> a nagyobb fordulaton a visszaváltás ellenére
>>>>>>> Elkúrt előzésnél, kínos mert NINCS tartalék erő ELŐTTÜNK!!!!
>>>>>>> Nem megy hiába taposod jobban a padlót, sőt akár lustul is...
>>>>>>> Vagyis átlagsofőr számára nem biztonságos!
>>>>>>>
>>>>>>> 2. felül púpos
>>>>>>> jó olyan gyorsításra, ami nem jár nagy sebesség növekedéssel
>>>>>>> tipikus városi csorgás és ráérős országúti előzés kis fordulaton
>>>>>>> A kis gyorsításokat elbírja váltás nélkül.
>>>>>>> HA, felpörög egyre jobban gyorsít, érdemes végig forgatni
>>>>>>> Elkúrt előzésnél, JÓ!!!!, mert VAN tartalék erő ELŐTTÜNK!!!!
>>>>>>> Egyre jobban megy, ha taposod a padlót :-)
>>>>>>> SŐT
>>>>>>> HA hirtelen sebesség növelés kell, akkor ELŐSZÖR AZONNAL
>>>>>>> VÁLTANI KELL/LEET EGYET VISSZA, leforgatni
>>>>>>> és csak utána a fel váltani.
>>>>>>> Vagyis átlagsofőr számára biztonságos!
>>>>>>>
>>>>>>> 3. végig lapos
>>>>>>> A kettő előnyeit adja ezért>> kurva jó!
>>>>>>> Lehet kruzolásból gyorsítani, egyenletesen gyorsul VÉGIG.
>>>>>>> Tehát érdemes végig pörgetni...
>>>>>>> Nem gyorsul ugyan jobban a padló taposástól, de NEM IS LASSUL
>>>>>>> HA még kis közepes-fordulaton kell a nagy erő LEHET és KELL
>>>>>>> visszaváltani.
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> Az 1. a tipikus turbó dízel
>>>>>>>
>>>>>>> A 2. a tipikus sokszelepes benzines
>>>>>>>
>>>>>>> A 3. nagyjából a régi elvű szívó benzin/dízel
>>>>>>> és az új benzines mini-turbo ill. a villanymotor
>>>>>>> ill. a direkt jó tervezett sokszelepes benzines
>>>>>>> és jól tervezett turbo benzin/dízel
>>>>>>>
>>>>>>> Sokan szeretik az 1.-et, főleg, akik csak papásan csorognak
>>>>>>> és nem mozgatják kb. soha az autót, de a többiknek jobb
>>>>>>> a 2. (ha nem TÚL hegyes, azaz elkúrt) és legjobb
>>>>>>> a 3. szinte mindenkinek
>>>>>>>
>>>>>>> Szerintem.
>>>>>>>
>>>>>>> Vezetni pedig, mindet a sajátosságának megfelelően kell.
>>>>>>> 1. mindig kis, max közepes fordulat
>>>>>>> 2. alapban kis, mozgáshoz nagy fordulat
>>>>>>> 3. mindegy .... mindenhol jól húz
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> KJ
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>
>>>>
>>>
>>>
>>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list