[elektro-etc] nyomatekhuszarok
Kovács József
kj at faldeko.hu
Mon Jun 3 17:39:43 CEST 2013
>> Ha, ugyanezt motort más váltóval adnák.
>> Mondjuk csak 180 végsebességgel ...
>> Akkor ugye még jobban mozdulna alul is!
>> Szarrá alázva a nagy nyomatékú dízelt :-)
>
> Miert, most nem lehet alacsony sebessegben kihuzatni?
> Miert lenyeges a vegattetel a 0-100km/h gyorsitasnal?
Mert, hatással van az alsó fokozatokra is!
Mivel a váltó fokozatok kiosztása nem lehet túl lépcsős...
Így, ha a végsebesség kisebb, akkor MINDEN fokozat erősebb lehet.
>> A honda japo mérnökei, azonban egy olyat raktak bele, amivel
>> - pörgetés nélkül normális családi autó, hátrány nélkül
> Mi szamit neked porgetesnek, ha a 4300 nem az?
Ennél a motornál ott kezdődik, 4300 körül :-)
A hangja is ezt mondja... ~4000-ig csendben van.
Az üzemi tartomány városban, 1800-2800 a rendes emberek számára.
Én szeretek eggyel alá váltani, így nálam inkább 2300-3300 :-)
De, ha kell elcsorog eggyel fölé váltva is 1300-2300 között.
Csak ekkor úgy gyorsul mint egy szar dízel golf előttem :-(
> Komolyan, total mas vilagban elsz, mint a nem hondasok...
>> - pörgetve mozgósabb a kategóriában szokásosnál, de nem fenevad
> Ez megint ellentmondas, ugyanaz, mint feljebb, mert ha 7000-nel nem
> vadallat, es egyenletes a nyomateka, abbol egyenesen kovetkezik,
> hogy mindenhol egyenletesen gyenge.
Nem, mivel ez egy változó szelepvezérlésű cucc.
4300 körültől MÁS!!! lesz a szelepvezérlés és minden egyéb...
Azért körültől, mert függ a vezérlés és
a szelep átállítás pillanata a terhelés igénytől is...
Arról lehet észrevenni, hogy lenről végig pörgetéskor
rúg egyet a váltáskor, ahogy megérkezik a PLUSZ nyomaték
és után a korábbinál jobban húz.
Persze lehet direkt ide (vissza)váltani, ha
rögtön akarom és még nem forog túl sokat, pl.
országúti cruzolásnál előzéskor a 6.-ikból 100-nál harmadikba
és gyerünk akár 150-ignek van értelme ennél a motornál,
ha az kell éppen, mert sietek/elkúrtam/feltűntszemből.
(ezt az alul púpos dízel nem tudja)
Így adódik a két arcúsága...
>> KJ
>
More information about the Elektro-etc
mailing list