[elektro-etc] nyomatekhuszarok
Arnold Fuzesi
arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Mon Jun 3 17:39:35 CEST 2013
Spider-nel probaltam ki, hogy lehuztam a VVT szelep csatit, mit csinal.
Ugy ereztem jobban megy!
Az oka az volt h ha jol remlik 2500 korul kapcsol be es 4500 korul ki, igy egyenletes kellemes a nyomatek 7e-ig. (Amit kitolattam 7250-re chippel, mert leszabalyzott kettesben pl forszirozott elozeskor, erzesre hangra meg ment volna, nem konyult a nyomatek csak epphogy, es egyszercsak dadadada pont mikor valtottam 3-ba, eleg zavaro volt... ilyen motorral se sokkal talalkoztam meg. Belsoegesuben :) 1500-nal mar huz, 8-10 literrel eljar 2.0 ikergyertya 155LE. 96-bol.Imadom, 1-3-5-tel kruzolok varosban vele, passziv hatsokerek kormanyzas, olyat kanyarodik h ihaj. Pont a ket tengely kozott ulok, de abba is hagyom, rajtam kivul valszeg senkit nem erdekel. :))) De tenyleg piszok jo a karakterisztikaja, ilyesmi lehet a Honda is... ezeket receptre kellene adni, es allitom tobb boldog ffi lenne a vilagban.... :)
Szoval nagyon atveros erzes amikor hirtelen jon meg / megy el a nyomatek. Ugy erzed jobban megy a kocsi, pedig nem.
Vf kollegaja is ebbe a hibaba esett. Cvt valtos autok is ezert buknak meg. Dizelt meg ezert szereti az atlag ember, van egy "hatbarugas" elmenye tole.
Arnold
Sent from my iPhone
On 2013.06.03., at 16:52, Kovács József <kj at faldeko.hu> wrote:
>> Arra az 1.8 motorra eleg sok panasz van, szamomra teljesen fura,
>> hogy neked tetszik. Kollegam is olyat vett, neki is hianyzik a
>> nyomatek,
>
> Mihez képest kevés?
> 4300 fölött van az is, közel 7000-ig :-)
> Alul mint szoktam írni normál autó érzésű
> (astra, focus, golf, stb.)
>
>>> Fogadok, hogy a 2.2 dizel NEHEZEBB a civicbe
>>> mint az 1.8 szívó benzin ...igaz?
>>
>> Igaz, az alul lesz teljesen halott, csak szetkuplungozva lehet
>> elindulni vele stb...
>
> Nem! eszébe sincs lefulladni, eldobhatom a kuplungot simán.
> Mondom, alul is normális, afféle családi, kruzoló autó.
> Takarékos üzemmel...
>
> Azonban 4300 körül vált a szelep+computer vezérlés!
> Dőlni kezd a benzin, jön a +nyomaték/teljesítmény.
>
> Gondold végig!
> Nem lehet alul nagyon szar, mert akkor
> Nem hozná ugyanazt a sprintet+végsebességet, mint a dízel tesó.
>
> ----
>
> Amiért fanyalognak szerintem miatta a KORÁBBi civic-ekhez képest.
> Az éppen ez a takarékosabb üzemmódú tervezés.
>
> Most 206 km/h a gyári végsebessége, ami hülyeség
> Ez nyilván azért van, mert a váltó áttétel
> úgy lett kitalálva, hogy a motor a napi használatban
> keveset forogjon >> takarékosabb, kevesebb CO2, csendesebb
> Ez pedig KISEBB nyomaték a kerékre is...
> De, még így is 8,9 a sprint :-)
>
> Ha, ugyanezt motort más váltóval adnák.
> Mondjuk csak 180 végsebességgel ...
> Akkor ugye még jobban mozdulna alul is!
> Szarrá alázva a nagy nyomatékú dízelt :-)
> cserébe többet enne, több CO2 menne ki, hangosabb lenne
> Mivel átlagosan nagyobb fordulaton járna.
>
>
> Szóval szerinetm a 143 LE-höz és régebbi bikábbra hangolt
> civic-ekhez képest lehet gyengének mondani, de ettől még
> a családi alsó-közép kategóriától SOKKAL JOBBAN megy :-)
> Lásd: 8,9 sec-es sprint...
> Miközben a ketógiarában a 10-11 sec a tipikus
> Nem egy esetben nagyobb köbcetiből! kihozva
> és/vagy magasabb fogyasztással...
>
> Ez az 1.8 benzines a 2,2-2,5 turbódízelek ellenfele.
> Illetve a 2,0 benzineseké...
>
> Más váltóval még dögösebb is lehetne, vagy éppen lustább, sőt szar.
>
> A honda japo mérnökei, azonban egy olyat raktak bele, amivel
>
> - pörgetés nélkül normális családi autó, hátrány nélkül
> - pörgetve mozgósabb a kategóriában szokásosnál, de nem fenevad
>
>
> KJ
>
More information about the Elektro-etc
mailing list