[elektro-etc] nyomatekhuszarok

Arnold Fuzesi arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Mon Jun 3 17:41:50 CEST 2013


Vagyis nem VVT hanem on/off. Kb mint a VTEC.

Arnold
Sent from my iPhone

On 2013.06.03., at 17:39, Arnold Fuzesi <arnold.fuzesi.lista at gmail.com> wrote:

> Spider-nel probaltam ki, hogy lehuztam a VVT szelep csatit, mit csinal.
> 
> Ugy ereztem jobban megy!
> Az oka az volt h ha jol remlik 2500 korul kapcsol be  es 4500 korul ki, igy egyenletes kellemes a nyomatek 7e-ig. (Amit kitolattam 7250-re chippel, mert leszabalyzott kettesben pl forszirozott elozeskor,  erzesre hangra meg ment volna, nem konyult a nyomatek csak epphogy, es egyszercsak dadadada pont mikor valtottam 3-ba, eleg zavaro volt...  ilyen motorral se sokkal talalkoztam meg. Belsoegesuben :) 1500-nal mar huz, 8-10 literrel eljar 2.0 ikergyertya 155LE. 96-bol.Imadom, 1-3-5-tel kruzolok varosban vele, passziv hatsokerek kormanyzas, olyat kanyarodik h ihaj. Pont a ket tengely kozott ulok, de abba is hagyom, rajtam kivul valszeg senkit nem erdekel. :))) De tenyleg piszok jo a karakterisztikaja, ilyesmi lehet a Honda is... ezeket receptre kellene adni, es allitom tobb boldog ffi lenne a vilagban.... :)
> 
> Szoval nagyon atveros erzes amikor hirtelen jon meg / megy el a nyomatek. Ugy erzed jobban megy a kocsi, pedig nem.
> Vf kollegaja is ebbe a hibaba esett. Cvt valtos autok is ezert buknak meg. Dizelt meg ezert szereti az atlag ember,  van egy "hatbarugas" elmenye tole.
> 
> 
> 
> Arnold
> Sent from my iPhone
> 
> On 2013.06.03., at 16:52, Kovács József <kj at faldeko.hu> wrote:
> 
>>> Arra az 1.8  motorra eleg sok panasz van, szamomra teljesen fura,
>>> hogy neked tetszik. Kollegam is olyat vett, neki is hianyzik a
>>> nyomatek,
>> 
>> Mihez képest kevés?
>> 4300 fölött van az is, közel 7000-ig :-)
>> Alul mint szoktam írni normál autó érzésű
>> (astra, focus, golf, stb.)
>> 
>>>> Fogadok, hogy a 2.2 dizel NEHEZEBB a civicbe
>>>> mint az 1.8 szívó benzin ...igaz?
>>> 
>>> Igaz, az alul lesz teljesen halott, csak szetkuplungozva lehet
>>> elindulni vele stb...
>> 
>> Nem! eszébe sincs lefulladni, eldobhatom a kuplungot simán.
>> Mondom, alul is normális, afféle családi, kruzoló autó.
>> Takarékos üzemmel...
>> 
>> Azonban 4300 körül vált a szelep+computer vezérlés!
>> Dőlni kezd a benzin, jön a +nyomaték/teljesítmény.
>> 
>> Gondold végig!
>> Nem lehet alul nagyon szar, mert akkor
>> Nem hozná ugyanazt a sprintet+végsebességet, mint a dízel tesó.
>> 
>> ----
>> 
>> Amiért fanyalognak szerintem miatta a KORÁBBi civic-ekhez képest.
>> Az éppen ez a takarékosabb üzemmódú tervezés.
>> 
>> Most 206 km/h a gyári végsebessége, ami hülyeség
>> Ez nyilván azért van, mert a váltó áttétel
>> úgy lett kitalálva, hogy a motor a napi használatban
>> keveset forogjon >> takarékosabb, kevesebb CO2, csendesebb
>> Ez pedig KISEBB nyomaték a kerékre is...
>> De, még így is 8,9 a sprint :-)
>> 
>> Ha, ugyanezt motort más váltóval adnák.
>> Mondjuk csak 180 végsebességgel ...
>> Akkor ugye még jobban mozdulna alul is!
>> Szarrá alázva a nagy nyomatékú dízelt :-)
>> cserébe többet enne, több CO2 menne ki, hangosabb lenne
>> Mivel átlagosan nagyobb fordulaton járna.
>> 
>> 
>> Szóval szerinetm a 143 LE-höz és régebbi bikábbra hangolt
>> civic-ekhez képest lehet gyengének mondani, de ettől még
>> a családi alsó-közép kategóriától SOKKAL JOBBAN megy :-)
>> Lásd: 8,9 sec-es sprint...
>> Miközben a ketógiarában a 10-11 sec a tipikus
>> Nem egy esetben nagyobb köbcetiből! kihozva
>> és/vagy magasabb fogyasztással...
>> 
>> Ez az 1.8 benzines a 2,2-2,5 turbódízelek ellenfele.
>> Illetve a 2,0 benzineseké...
>> 
>> Más váltóval még dögösebb is lehetne, vagy éppen lustább, sőt szar.
>> 
>> A honda japo mérnökei, azonban egy olyat raktak bele, amivel
>> 
>> - pörgetés nélkül normális családi autó, hátrány nélkül
>> - pörgetve mozgósabb a kategóriában szokásosnál, de nem fenevad
>> 
>> 
>> KJ
>> 



More information about the Elektro-etc mailing list