[elektro-etc] nyomatekhuszarok

Ferenc VALENTA ferenc.valenta at gmail.com
Mon Jun 3 17:18:56 CEST 2013


Kovács József wrote:
> Mihez képest kevés?
> 4300 fölött van az is, közel 7000-ig :-)

Hat az remek lehet.Szerintem az emberek tobbsege nem erre vagyik.

> Nem! eszébe sincs lefulladni, eldobhatom a kuplungot simán.
> Mondom, alul is normális, afféle családi, kruzoló autó.
> Takarékos üzemmel...
>
> Azonban 4300 körül vált a szelep+computer vezérlés!
> Dőlni kezd a benzin, jön a +nyomaték/teljesítmény.
>
> Gondold végig!
> Nem lehet alul nagyon szar, mert akkor
> Nem hozná ugyanazt a sprintet+végsebességet, mint a dízel tesó.

Ezt megforditanam: ha alul is ugyanolyan jo, felul pedig meg jobb, akkor
nyilvan nem lehet ugyanolyan jo, mint a dizel, hanem sokkal jobbnak kell
(kene) lennie. Valahol ellentmondas van, vagy alul, vagy felul rosszabb.
Lehet, hogy ami neked elfogadhato/jo, az masnak nem az.

> Amiért fanyalognak szerintem miatta a KORÁBBi civic-ekhez képest.
> Az éppen ez a takarékosabb üzemmódú tervezés.

Nem, minden mas autohoz kepest, melyek nem motorkerekpar-motorral
keszultek. Meg vicc is van rola, ismered?

> Ha, ugyanezt motort más váltóval adnák.
> Mondjuk csak 180 végsebességgel ...
> Akkor ugye még jobban mozdulna alul is!
> Szarrá alázva a nagy nyomatékú dízelt :-)

Miert, most nem lehet alacsony sebessegben kihuzatni?
Miert lenyeges a vegattetel a 0-100km/h gyorsitasnal?

> Szóval szerinetm a 143 LE-höz és régebbi bikábbra hangolt
> civic-ekhez képest lehet gyengének mondani, de ettől még
> a családi alsó-közép kategóriától SOKKAL JOBBAN megy :-)
> Lásd: 8,9 sec-es sprint...
> Miközben a ketógiarában a 10-11 sec a tipikus
> Nem egy esetben nagyobb köbcetiből! kihozva
> és/vagy magasabb fogyasztással...

Errol beszelunk, es errol szolt a loero atvereses cikk is, hogy ezek az
adatok (gyorsulas, teljesitmeny) nem igazan mondanak semmit a
mindennapos hasznalat kenyelmerol, az auto kezessegerol, ezektol meg
siman lehet egy vezethetetlen szar.
Nyilvan nem az, de ezekkel a szamokkal nem fogsz meggyozni senkit,
aki tudja hogy mit jelentenek.

> A honda japo mérnökei, azonban egy olyat raktak bele, amivel
>
> - pörgetés nélkül normális családi autó, hátrány nélkül

Mi szamit neked porgetesnek, ha a 4300 nem az?
Komolyan, total mas vilagban elsz, mint a nem hondasok...

> - pörgetve mozgósabb a kategóriában szokásosnál, de nem fenevad

Ez megint ellentmondas, ugyanaz, mint feljebb, mert ha 7000-nel nem
vadallat, es egyenletes a nyomateka, abbol egyenesen kovetkezik,
hogy mindenhol egyenletesen gyenge.

> KJ

-- 

Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics Deutschland
Automotive Network Design  http://www.mentor.com/products/vnd/



More information about the Elektro-etc mailing list