[elektro-etc] nyomatekhuszarok
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Mon Jun 3 13:51:35 CEST 2013
Latod , pont erre gondoltam.
Lent alacsony a kompresszio, reszterheles , ott vacak.
Fent porog a turbo , de a motor is , ott rossz a hatasfok .
A kisturbos koncepcio rossz.
Ha nem lenne eleve erdendoen szar , akkor a priusban vagy a razer hummerben
nem szivobenyasok dolgoznanak. De lent rossz , fent szar , kozte vacak es
mindenhol megbizhatatlan - pedig egy kontroller tudja hogy hogy kell
leallitani egy motort - nem olyan mint egy atlag varosi sofor a
smartban-kis motor , padlogazzal jar , aztan megerkezik , konnyen beparkol
- nem tart percekig- es leall , kiszall. Turbo meg rotyog, izzik.
Bye
Dexter
On 2 Jun 2013 17:31, "Ferenc VALENTA" <ferenc.valenta at gmail.com> wrote:
>
> Haho,
>
> Arra a tartomanyra gondoltam, amikor a turbo meg nem igazan porog fel,
> csak a hatasfokot rontja, de ha jol van meretezve, nem nagyon.
> Ha azonos a teljesitmenyuk, a turbos merete, es igy vesztesegei is
> kisebbek,
> ezert elvileg kevesebbet eszik.
> Megporgetve a turbos motorbol a kisebb merete ellenere kijon ugyanaz a
> teljesitmeny, de sokkal rosszabb hatasfok mellett.
> Nyilvan nagyon fugg a konkret hardvertol, de ugyanabban az autoban
> ugyanolyan
> teljesitmenyu kis turbo / nagyobb szivo eseten erre tippelnek.
>
> charles hoss wrote:
>
>> erosen reszterhelesen kevesebbet enne a szivo (mint az amcsi teszt
>> bizonyitotta)
>> azonos teljesitmenynel magas fordulaton meg forma forma - vagy a turbos
>> rosszabb , mert sokkal magasabb fordulaton nem lehet ugyanolyan hatekony
>> benzines motort csinalni - egyszeruen az eges ideje miatt .
>>
>> bye
>> dexter
>>
>>
>>
>> 2013. június 2. 15:12 Ferenc VALENTA írta, <ferenc.valenta at gmail.com>:
>>
>>
>>
>>> Kovács József wrote:
>>>
>>>
>>>
>>>> Mondjuk a KIA-dba rakott
>>>> - 1.6 szívó benzinről
>>>> - 0,9 kis turbóról
>>>>
>>>> Azonos, úton, azonos sofőrrel, azonos módon vezetve...
>>>> Azt tippelem, hogy egyforma!!! mennyiségű benzin fog fogyni.
>>>> Csak kisturbó, végig sokkal magasabb fordulaton fog üzemelni.
>>>>
>>>>
>>>>
>>> Nem mindegy, hogy az az "azonos" pontosan mit jelent?
>>> Max teljesitmeny kozeleben megtepve, vagy poroszkalva?
>>> En azt tippelem, hogy poroszkalva a turbos valamivel kevesebbet enne,
>>> jobban odalepve meg durvan tobbet. (Legalabb 50%-kal, de lehet hogy
>>> dupla annyit)
>>>
>>> KJ
>>> --
>>>
>>> Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics
>>> Deutschland
>>> Automotive Network Design http://www.mentor.com/****products/vnd/<http://www.mentor.com/**products/vnd/>
>>> <http://www.**mentor.com/products/vnd/<http://www.mentor.com/products/vnd/>
>>> >
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>> .
>>
>>
>>
>
>
> --
> Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics Deutschland
> Automotive Network Design http://www.mentor.com/**products/vnd/<http://www.mentor.com/products/vnd/>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list