[elektro-etc] nyomatekhuszarok
Ferenc VALENTA
ferenc.valenta at gmail.com
Sun Jun 2 17:31:45 CEST 2013
Haho,
Arra a tartomanyra gondoltam, amikor a turbo meg nem igazan porog fel,
csak a hatasfokot rontja, de ha jol van meretezve, nem nagyon.
Ha azonos a teljesitmenyuk, a turbos merete, es igy vesztesegei is kisebbek,
ezert elvileg kevesebbet eszik.
Megporgetve a turbos motorbol a kisebb merete ellenere kijon ugyanaz a
teljesitmeny, de sokkal rosszabb hatasfok mellett.
Nyilvan nagyon fugg a konkret hardvertol, de ugyanabban az autoban
ugyanolyan
teljesitmenyu kis turbo / nagyobb szivo eseten erre tippelnek.
charles hoss wrote:
> erosen reszterhelesen kevesebbet enne a szivo (mint az amcsi teszt
> bizonyitotta)
> azonos teljesitmenynel magas fordulaton meg forma forma - vagy a turbos
> rosszabb , mert sokkal magasabb fordulaton nem lehet ugyanolyan hatekony
> benzines motort csinalni - egyszeruen az eges ideje miatt .
>
> bye
> dexter
>
>
>
> 2013. június 2. 15:12 Ferenc VALENTA írta, <ferenc.valenta at gmail.com>:
>
>
>> Kovács József wrote:
>>
>>
>>> Mondjuk a KIA-dba rakott
>>> - 1.6 szívó benzinről
>>> - 0,9 kis turbóról
>>>
>>> Azonos, úton, azonos sofőrrel, azonos módon vezetve...
>>> Azt tippelem, hogy egyforma!!! mennyiségű benzin fog fogyni.
>>> Csak kisturbó, végig sokkal magasabb fordulaton fog üzemelni.
>>>
>>>
>> Nem mindegy, hogy az az "azonos" pontosan mit jelent?
>> Max teljesitmeny kozeleben megtepve, vagy poroszkalva?
>> En azt tippelem, hogy poroszkalva a turbos valamivel kevesebbet enne,
>> jobban odalepve meg durvan tobbet. (Legalabb 50%-kal, de lehet hogy
>> dupla annyit)
>>
>> KJ
>>
>> --
>>
>> Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics Deutschland
>> Automotive Network Design http://www.mentor.com/**products/vnd/<http://www.mentor.com/products/vnd/>
>>
>>
>>
>>
> .
>
>
--
Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics Deutschland
Automotive Network Design http://www.mentor.com/products/vnd/
More information about the Elektro-etc
mailing list