[elektro-etc] nyomatekhuszarok

Ferenc VALENTA ferenc.valenta at gmail.com
Mon Jun 3 14:29:24 CEST 2013


Haho,

A koncepcio jo.
Az lenne a lenyege, hogy kis terheles mellett gyakorlatilag szivo
uzemmodban mukodik, es mivel kisebb meretu, mint az azonos
teljesitmenyu szivo, az a kis terheles relativ nagyobb terhelesnek szamit.
(A szivo tartomanyhoz merve)
Tehat nem csokken annyit a hatasfok a reszterheles miatt.
Jol is megy, persze odalepve elkepesztoen megnovekszik a fogyasztas.
Pici autoba szerintem idealis.

Akkor van baj, amikor berakjak kozel 2 tonnas autokba.
Meg ovatos vezetessel is porog a turbo, a rossz hatasfoku tartomanyban
uzemel szinte allandoan, fogyasztas az egekben.
Volt rola TC cikk regebben, "A downsizing kudarca" vagy hasonlo cimmel.
Nem valo nagy autoba, hiaba eleg a nyomateka, papiron. Oda dizel kell.

A Prius Atkinson ciklusos motorja, bar jol fogyaszt, egy szuk tartomanyban,
igen kellemetlen partner lenne a hibrid rendszer nelkul.
Nem erdemes osszehasonlitani, masra terveztek.


charles hoss wrote:
> Latod , pont erre gondoltam.
> Lent alacsony a kompresszio, reszterheles , ott vacak.
> Fent porog a turbo , de a motor is , ott rossz a hatasfok .
> A kisturbos koncepcio rossz.
> Ha nem lenne eleve erdendoen szar , akkor a priusban vagy a razer hummerben
> nem szivobenyasok dolgoznanak. De lent rossz , fent szar , kozte vacak es
> mindenhol megbizhatatlan - pedig egy kontroller tudja hogy hogy kell
> leallitani egy motort - nem olyan mint egy atlag varosi sofor a
> smartban-kis motor , padlogazzal jar , aztan megerkezik , konnyen beparkol
> - nem tart percekig- es leall , kiszall. Turbo meg rotyog, izzik.
> Bye
> Dexter
> On 2 Jun 2013 17:31, "Ferenc VALENTA" <ferenc.valenta at gmail.com> wrote:
>
>   
>> Haho,
>>
>> Arra a tartomanyra gondoltam, amikor a turbo meg nem igazan porog fel,
>> csak a hatasfokot rontja, de ha jol van meretezve, nem nagyon.
>> Ha azonos a teljesitmenyuk, a turbos merete, es igy vesztesegei is
>> kisebbek,
>> ezert elvileg kevesebbet eszik.
>> Megporgetve a turbos motorbol a kisebb merete ellenere kijon ugyanaz a
>> teljesitmeny, de sokkal rosszabb hatasfok mellett.
>> Nyilvan nagyon fugg a konkret hardvertol, de ugyanabban az autoban
>> ugyanolyan
>> teljesitmenyu kis turbo / nagyobb szivo eseten erre tippelnek.
>>
>> charles hoss wrote:
>>
>>     
>>> erosen reszterhelesen kevesebbet enne a szivo (mint az amcsi teszt
>>> bizonyitotta)
>>> azonos teljesitmenynel magas fordulaton meg forma forma - vagy a turbos
>>> rosszabb , mert sokkal magasabb fordulaton nem lehet ugyanolyan hatekony
>>> benzines motort csinalni - egyszeruen az eges ideje miatt .
>>>
>>> bye
>>> dexter
>>>
>>>
>>>
>>> 2013. június 2. 15:12 Ferenc VALENTA írta, <ferenc.valenta at gmail.com>:
>>>
>>>
>>>
>>>       
>>>> Kovács József wrote:
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>         
>>>>> Mondjuk a KIA-dba rakott
>>>>> - 1.6 szívó benzinről
>>>>> - 0,9 kis turbóról
>>>>>
>>>>> Azonos, úton, azonos sofőrrel, azonos módon vezetve...
>>>>> Azt tippelem, hogy egyforma!!! mennyiségű benzin fog fogyni.
>>>>> Csak kisturbó, végig sokkal magasabb fordulaton fog üzemelni.
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>           
>>>> Nem mindegy, hogy az az "azonos" pontosan mit jelent?
>>>> Max teljesitmeny kozeleben megtepve, vagy poroszkalva?
>>>> En azt tippelem, hogy poroszkalva a turbos valamivel kevesebbet enne,
>>>> jobban odalepve meg durvan tobbet. (Legalabb 50%-kal, de lehet hogy
>>>> dupla annyit)
>>>>
>>>>  KJ
>>>>     --
>>>>
>>>> Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics
>>>> Deutschland
>>>> Automotive Network Design  http://www.mentor.com/****products/vnd/<http://www.mentor.com/**products/vnd/>
>>>> <http://www.**mentor.com/products/vnd/<http://www.mentor.com/products/vnd/>
>>>>         
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>         
>>> .
>>>
>>>
>>>
>>>       
>> --
>> Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics Deutschland
>> Automotive Network Design  http://www.mentor.com/**products/vnd/<http://www.mentor.com/products/vnd/>
>>
>>
>>     
>
>   


-- 
Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics Deutschland
Automotive Network Design  http://www.mentor.com/products/vnd/



More information about the Elektro-etc mailing list