[elektro-etc] Fűnyírómotor
Karoly Kovacs
koka55 at kabsi.at
Mon Jun 3 11:31:56 CEST 2013
Hat, nem tudom.
Irtam is mar, hogy tavaly oktoberben volt alkalmam par napig hegyi
korulmenyek kozt (Madeira) vezetni egy uj, kis kobcentis, benyas Clio-t
(termeszetesen nem ezt, amirol a cikkben szo van). Mit mondjak, remalom
volt - legalabbis szamomra. Tudom, Joska azt mondja, huzatni, porgetni,
nyomni kell. Porgettem en rendesen, "dalolt" a motor, megis szinte
lehetetlen volt vele elozni (emelkedokon plane), csak komoly gepeszkedes
aran.
A vicc a dologban az volt, hogy az autokolcsonzo ceg kinalataban ennel
kisebb kocsik is voltak, de egy par evvel ezelotti Daewoo (bocsanat!-
Chevrolet) Spark-os hasonlo remalom utan ugy dontottunk, hogy a
legalacsonyabb autokolcsonzoi kategoria feletti elso kategoriabol
valasszunk. Ezek szerint mindegy volt...
<kajankodas>
Nem lehet, hogy ezeket az autos ujsagirokat "valahol" jol megfizetik? :)))
</kajankodas>
Szerencsere mifelenk (de szerintem ma mar Mo-on is) ki lehet probalni az
autoszalonokban az autokat, odaadjak oket probautra, s egy fel ora alatt
azert mar eleg sok tapasztalatot ossze lehet gyujteni - akar muszakilag,
akar szemrevetelezessel.
Karoly
-------- Original Message --------
>
> ,,...az új kis motor tetszik, pedig nem vagyok a háromhengeresek nagy
> rajongója. Talán azért nem utáltam, mert egyrészt van elég ereje, másrészt nem
> hangos. Igaz, a mérések szerint átlagos a zajszint, viszont mivel a 900-as
> motorkára akasztottak egy turbót is, nem kell állandóan forgatni. Például
> autópályán 130-nál is csak 3200 körül forog, aminél még az 1,6-os szívómotorok
> is vagy negyedével többet szoktak. Pedig nincs hat fokozata a váltónak, csak
> öt – de elég is.
>
> A kilencdecis gép ereje 2500-tól jön meg, ha tényleg gyorsítani kell, viszont
> a tempó tartásához már jóval lejjebb is van reális esély. Egyébként a váltó is
> pontos, kis akadás van benne, de ha nem kapkodunk a kapcsolással, nem zavaró.
> Ami meglepett, az az, hogy öt személlyel is milyen jól bírja a terheket a
> háromhengeres, a másik meg, hogy mennyire nem fogyaszt, ha nem padlógázon
> hajtják. Városban a számítógép szerint 6,5 literes átlagot tudtam csinálni, a
> tankolás alapján pedig csak 6 liter jött ki. Lehet, hogy fáj leírni, de ezzel
> a kicsi motorral még a stop-start rendszer is úgy működik, ahogy kell: jól és
> gyorsan. Az országúti szakaszokon olyan alacsony átlagot írt a számítógép,
> hogy le sem merem írni, hátha átverés. Mindeközben a dinamikája bőven megüti
> az átlagot, 12,2 alatt van százon. Valójában nem értem, minek akkor a dízel?''
>
> http://totalcar.hu/tesztek/2013/06/03/renault_clio_grandtour_2013_09tce/
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list