[elektro-etc] Fűnyírómotor

Karoly Kovacs koka55 at kabsi.at
Mon Jun 3 11:31:56 CEST 2013


Hat, nem tudom.

Irtam is mar, hogy tavaly oktoberben volt alkalmam par napig hegyi 
korulmenyek kozt (Madeira) vezetni egy uj, kis kobcentis, benyas  Clio-t 
(termeszetesen nem ezt, amirol a cikkben szo van). Mit mondjak, remalom 
volt - legalabbis szamomra. Tudom, Joska azt mondja, huzatni, porgetni, 
nyomni kell. Porgettem en rendesen, "dalolt" a motor, megis szinte 
lehetetlen volt vele elozni (emelkedokon plane), csak komoly gepeszkedes 
aran.

A vicc a dologban az volt, hogy az autokolcsonzo ceg kinalataban ennel 
kisebb kocsik is voltak, de egy par evvel ezelotti Daewoo (bocsanat!- 
Chevrolet) Spark-os hasonlo remalom utan ugy dontottunk, hogy a 
legalacsonyabb autokolcsonzoi kategoria feletti elso kategoriabol 
valasszunk. Ezek szerint mindegy volt...

<kajankodas>
Nem lehet, hogy ezeket az autos ujsagirokat "valahol" jol megfizetik? :)))
</kajankodas>

Szerencsere mifelenk (de szerintem ma mar Mo-on is) ki lehet probalni az 
autoszalonokban az autokat, odaadjak oket probautra, s egy fel ora alatt 
azert mar eleg sok tapasztalatot ossze lehet gyujteni - akar muszakilag, 
akar szemrevetelezessel.

Karoly

-------- Original Message --------

>
> ,,...az új kis motor tetszik, pedig nem vagyok a háromhengeresek nagy
> rajongója. Talán azért nem utáltam, mert egyrészt van elég ereje, másrészt nem
> hangos. Igaz, a mérések szerint átlagos a zajszint, viszont mivel a 900-as
> motorkára akasztottak egy turbót is, nem kell állandóan forgatni. Például
> autópályán 130-nál is csak 3200 körül forog, aminél még az 1,6-os szívómotorok
> is vagy negyedével többet szoktak. Pedig nincs hat fokozata a váltónak, csak
> öt &#8211; de elég is.
>
> A kilencdecis gép ereje 2500-tól jön meg, ha tényleg gyorsítani kell, viszont
> a tempó tartásához már jóval lejjebb is van reális esély. Egyébként a váltó is
> pontos, kis akadás van benne, de ha nem kapkodunk a kapcsolással, nem zavaró.
> Ami meglepett, az az, hogy öt személlyel is milyen jól bírja a terheket a
> háromhengeres, a másik meg, hogy mennyire nem fogyaszt, ha nem padlógázon
> hajtják. Városban a számítógép szerint 6,5 literes átlagot tudtam csinálni, a
> tankolás alapján pedig csak 6 liter jött ki. Lehet, hogy fáj leírni, de ezzel
> a kicsi motorral még a stop-start rendszer is úgy működik, ahogy kell: jól és
> gyorsan. Az országúti szakaszokon olyan alacsony átlagot írt a számítógép,
> hogy le sem merem írni, hátha átverés. Mindeközben a dinamikája bőven megüti
> az átlagot, 12,2 alatt van százon. Valójában nem értem, minek akkor a dízel?''
>
> http://totalcar.hu/tesztek/2013/06/03/renault_clio_grandtour_2013_09tce/
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list