[elektro-etc] nyomatekhuszarok
Ferenc VALENTA
ferenc.valenta at gmail.com
Sun Jun 2 18:15:53 CEST 2013
Haho,
Hetkoznapi, urvezetoi hasznalat mellett nincs sok jelentosege a 2000+
tartomanynak, mert az ido 90 szazalekaban 2000 alatt/korul hasznaljuk.
Ott pedig bantoan hianyzik az a nyomatek-csucs, es emiatt a teljesitmeny,
gyorsulas, vezetesi elmeny, stb...
Ahogy lathatod a reagalasokbol is, nem igazan atlagos modon hasznalod a
Hondad, elegge elter a vezetesi stilusod a tobbieketol.
Meg azt lenne erdekes tudni, hogy hogyan alakul a fogyasztas, karosanyag-
kibocsatas, kopas, egyebek 2000-tol tricsilliardig, vagy ameddig porog.
Mas gyartok vert pisalnak, hogy a 9 sebesseges valtoval mindig abban a szuk
tartomanyban tudjak tartani a motort, ahol elfogadhato a kibocsatasa.
Nem a nyomatek a fo problema, hanem az Euro 4/5/6 limitek.
Kovács József wrote:
> Csaképpen a vitában nem a pörgös verseny autó a másik :-)
>
> Hanem, a pörgös benzines-kisturbó!
> (900-100 cm3 és 120-140 LE)
> A maga ~2000+-200-tól már VÍZSZINTES nyomaték görbéjével.
>
> E szerint gondold újra végig...
>
> KJ
>
> 2013.06.02. 16:44 keltezéssel, Ferenc VALENTA írta:
>> Kovács József wrote:
>>> Tipikusan azért nem pörgetik, mert
>>> fétisként kezelik a motort/autót a népek.
>> Nem, hanem mert zajos, sokat fogyaszt, kopik, valamint idegesen
>> reagal a gazra. (Erosebb motorfek, virgoncabb viselkedes, nem barat ha
>> bekes kruzolasrol van szo)
>> Es csak azert kell gepeszkedni, mert felvaltva halott lenne, ha egy
>> picit is gyorsitani kene.
>>
>> A hegyes nyomatek-gorbe lehet hogy versenyzeshez nem idealis, de a
>> hetkoznapokban nagyon kellemes. Azt jelenti, hogy batran fel lehet
>> valtani a kenyelmes sebesseg-fokozatba, a motor halkan, megnyugtatoan
>> dormog, egesz alacsony fordulaton, a gazreakcio is nyugodt es kenyelmes,
>> de megis akar dupla annyi teljesitmenybol gazdalkodhatunk valtas nelkul,
>> mint egy porgos versenyautoban.
>> Es persze azt is jelenti, hogy nem lehet ugy kihuzatni, nem megy 120-at
>> kettesben, de kit erdekel? Abbol mar reg kinottem.
>>
>
>
--
Ferenc Valenta / Technical Marketing Engineer / Mentor Graphics Deutschland
Automotive Network Design http://www.mentor.com/products/vnd/
More information about the Elektro-etc
mailing list