[elektro-etc] nyomatekhuszarok

Szali Sandor szali.sandor at gmail.com
Sun Jun 2 17:47:47 CEST 2013


Ferenc VALENTA wrote:
> A hegyes nyomatek-gorbe lehet hogy versenyzeshez nem idealis, de a
> hetkoznapokban nagyon kellemes.

itt erdekesen ertelmezed a hegyeset, valoszinuleg eliras.



> De kit erdekel a vegsebesseg? :) Most komolyan...

az nem csak vegsebesseg, hanem "vegso gyorsulas" is.
ha nem kruzolsz. nem kotelezo mindenkinek mindig mindenhol kruzolni.



> Az erdekel, hogy mennyire kellemes vezetni az utcan, le fog-e rohadni
> a labam a
> kuplungolastol, milyen erosnek erzodik szubjektiven, amikor normalisan
> utcan hasznalom, a
> max teljesitmeny toredeken.
> A max teljesitmenyt kb soha nem hasznalod ki, normalis kozlekedes
> soran, a max nyomatekot
> viszont folyamatosan. Nem hulyeseg az.

ez valoszinuleg a tobbseg velemenye, foleg aki sokat kozlekedik varosban, ez 
oke.
Persze hogy a max. nyomateknal erdemes sokat hasznalni a motort, gazdasagos.
[hagyomanyos benzinmotort meg lejjebb is, minel jobban nyitott 
szivoszeleppel, ha sporolni akar, csak az alacsony fordulatnal nagy terheles 
meg megintcsak karos]
Es a varosban a rovid,  valtas nelkuli elozeses vezetesi helyzetekhez 
kenyelmesebb, [viszont kicsit jobban megporgetni mar semmi ertelme], az 
regen jellemzoen dizel viselkedes [ma mar kuszabb a helyzet] ilyesmit senki 
nem tagadott a thread letezese ota.


a kerdes, h miert emlegethetnek egyetlen szamot mint fetist,
a valasz valszeg mert ilyen a media, ilyen a kozonseg.

pl ket benzinmotort emlegetettek most is a musorban, egyforma LE, az 
egyiknek nagyobb a max. nyomateka, nade mi van a gorbevel? Lehet hogy 
egyszeruen csak kisebb a fordulatszam, es ugyanolyan alaku a 
karakterisztika. 



More information about the Elektro-etc mailing list