[elektro-etc] nyomatekhuszarok
Acs Gabor
levlista at e8e.eu
Sun Jun 2 14:43:57 CEST 2013
Amúgy miért lenne 'érdektelen adat' a l/km, ha én km-t akarok megtenni,
és a l-ért kell fizetnem?
Az lehet, hogy valaki úgy gondolkozik, hogy az időm pénz, ezért az
anyagi veszteség, ha fél órával tovább tart az út, és így mérlegel, mi
az optimális sebesség. De akkor sem érdektelen, hanem csak annyi, hogy
nem kizárólagos, hanem van mellette más is.
Gábor
2013.06.02. 14:11 keltezéssel, Kovács József írta:
> Ez így van.
> De, nem ez a lényeg a témában.
>
> Hanem az, hogy ha egy Bpest-Bécs út normálisan autózva 15 liter benzin.
> Akkor, mindegy, hogy ezt a 2 literes szívó motor torkán
> 130-nál 2500 fordulttal megy le.
>
> Vagy a 0,9 literes kisturbó motor torkán
> 130-nál 5500-at forogva megy le.
>
> Ha, pedig BENZINT spórolva akarsz utazni, mondjuk 12 literből
> akkor a kis turbóst is 2500-al forgatva, ne panaszkodj
> hogy " kis fordulaton nem megy" ...
>
> A 2 literes szívó se fog jól menni, ha csak 12 litert szánsz rá!
>
> Ezért mondom, hogy nem a fordulatokat kell összemérni.
> Hanem az adott (azonos módon megtett) út kWh igényét.
>
> És aztán az adott kWh-hoz szükséges nafta menyiséget.
> Ezt pedig, nem liter/100km típusú adat!!!!
> Hanem csak liter...
>
> Amit a nagyszívó 2500-n pöfög el, a kis turbó pedig 5500-on.
> Mert, más tervezési-használati koncepció.
>
> ---
>
> Ettől még mindkettőre igaz, hogy az egyébként
> érdektelen adat, a liter/100km a fordulttal arányosan nő...
>
> De, az utazás költségét az elfogyott liter adja.
>
> Vagyis, ha 130-nál mindkettő azt írja, ki hogy 6,8 liter/100km
> Akkor totál mindegy, hogy az egyik 2500-at forog éppen,
> a másik meg 5500-at. Mindegy.
>
> A motor meg bírja mindkettő esetén.
>
> KJ
>
> 2013.06.02. 13:39 keltezéssel, Acs Gabor írta:
>> Érdekes, mert a computer l/km-ben adja meg a fogyasztást, ami nekem
>> valahol 1800-2000 körül a legalacsonyabb, egyértelműen növekszik innen
>> fölfelé.
>> Benzines, 1,4-es, nem turbo.
>>
>>
>> Gábor
>>
>>
>> 2013.06.02. 11:14 keltezéssel, Kovács József írta:
>>>
>>> 2013.06.02. 10:48 keltezéssel, Karoly Kovacs írta:
>>>>> Simán bírhatják tartósan.
>>>>> Tervezési kérdés...
>>>>
>>>> Ez volt a korrekt valasz, a tobbi csak duma. :)))
>>>> Miert is? Mert ebben implicit benne van, hogy feltetelesen birhatjak,
>>>> valamint az is, hogy nagy valoszinuseggel a mai autokat nem igy
>>>> tervezik. :)))
>>>>
>>>>> Nem így kell nézni, hanem úgy, hogy az
>>>>> éppen szükséges X lóerőt mennyi benzinből adja.
>>>>
>>>> Hat en eleg szegeny ember vagyok, en azt nezem, hogy az auto engem
>>>> es a
>>>> csaladot normalis tempoban autozva mennyi penzbol visz el A-bol B-be.
>>>> Bocsanat, ha nem vagyuk eleg korszeru! :)))
>>>
>>> De, te azt akarod elvárni, hogy KIS fordulaton tegye.
>>> Mert azt hiszed akkor kerül kevésbe...
>>> És ez nem igaz.
>>>
>>> Mert, az elviteled költségét valójában kWh alapon fizeted!
>>>
>>> Csak a régi motorokat használva megszoktad, hogy
>>> a szükséges kWh nagy nyomaték/kisfordulat alapon jön ki.
>>> Mert olyan a motor karakterisztika.
>>> Így ha forgatod, akkor fölösleges kWh-kat használsz el.
>>>
>>> Az új fajta kis kávédarálós turbóknál viszont MÁS a felállás.
>>> Ezeknél szükséges kWh NAGY fordulat/kis nyomaték alapon áll elő.
>>> Azaz forgatni kell....
>>>
>>> De ettől még ugyanannyi KWh kell az út azonos idő alatti letudáshoz!
>>> Ami elvben ugyanannyi Ft üzem anyagba fog kerülni számodra.
>>>
>>> Mindegy, hogy a szükséges 5 liter benzint
>>> kis fordulaton vagy nagyon égeted el...
>>>
>>> Szóval, ne a fordulat érdekeljen, hanem az ÖSSZ fogyasztás.
>>>
>>>
>>> KJ
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>
>>>> Karoly
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> -----
>>>> A(z) üzenetben nem található vírus.
>>>> Ellenőrizte: AVG - www.avg.com
>>>> Verzió: 2013.0.3343 / Vírus adatbázis: 3184/6375 - Kiadás dátuma:
>>>> 2013.06.01.
>>>>
>>>>
>>>
>>>
>>
>>
>>
>> -----
>> A(z) üzenetben nem található vírus.
>> Ellenőrizte: AVG - www.avg.com
>> Verzió: 2013.0.3343 / Vírus adatbázis: 3184/6375 - Kiadás dátuma:
>> 2013.06.01.
>>
>>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list